حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3242 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • درمان هرمزگان جدی تر دیده شود
    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۴۷
    شناسه : 7329
    بازدید 1275
    7
    دریانیوز// موضوع درمان همواره به عنوان یکی از چالش های اساسی در هرمزگان مطرح شده و اقدامات لاک پشتی توسط دولت های مختلف در حوزه درمان در یکی دو دهه اخیر در استان صورت گرفته است، اما این چالش ها همچنان وجود دارد و ضرورت دارد انقلابی در حوزه درمان استان صورت گیرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// موضوع درمان همواره به عنوان یکی از چالش های اساسی در هرمزگان مطرح شده و اقدامات لاک پشتی توسط دولت های مختلف در حوزه درمان در یکی دو دهه اخیر در استان صورت گرفته است، اما این چالش ها همچنان وجود دارد و ضرورت دارد انقلابی در حوزه درمان استان صورت گیرد.

    در اواخر دهه ۹۰ بارها وعده راه اندازی بیمارستان مگاهاسپیتال، بیمارستان نفت ستاره و… وعده هایی داده شد و همچنان این بیمارستان ها به بهره برداری نرسیده اند و کمبود تخت بیمارستانی در استان باعث شده است، بخشی از بیماران برای درمان به یزد، شیراز، تهران و… بروند و رنج سفر وخطرات جاده ها را به جان بخرند. مردم و بیماران از وضعیت فعلی بشدت گلایه مندند و انتظار می رود حداقل مسئولان استان بگونه ای برنامه ریزی کنند تا پایان سال جاری، فاز نخست این بیمارستان ها به بهره برداری برسند وبه بیماران خدمات ارائه شود.

    از طرفی دیگر برخی بیماران توانایی پرداخت هزینه های سنگین درمان را ندارند و هرمزگان که در فقر و فلاکت و بیکاری در کشور رتبه نخست را دارد، نشان می دهد بخش زیادی از بیماران نمی توانند هزینه های گران دارو و درمان بخصوص در بخش غیربستری را بپردازند و ضرورت دارد حداقل یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و درمانگاه های خیریه در مناطق مختلف هرمزگان توسط خیرین و صنایع برای بیماران محروم در استان احداث شود تا فرموده رهبر معظم انقلاب که فرمودند « ما می خواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد، بیش از رنج مریض داری، رنج دیگری نداشته باشد»، محقق شود و بیماران بدلیل عدم بضاعت مالی از درمان باز نمانند.

    کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص، کادر پرستاری، تجهیزات پزشکی، ام آر آی و… همچنان در استان وجود دارد. دکتر فرشیدی معاون فعلی بهداشت وزارت بهداشت، چند سال قبل در ماه‌های اولیه انتصاب شان به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کردند که هرمزگان با کمبود ۱۶۰۰ پرستار مواجه است. در سال های اخیر هم که چندان استخدام پرستاری در استان نداشتیم و پرستاران فعال مجبورند شیفت های سنگین را در برنامه داشته باشند که در خدمات دهی به بیماران و سلامت جسمی و روحی و روانی خودشان و رضایت خانواده شان نیز اثرگذار است.

    کمبود دارو همچنان در استان وجود دارد.برخی داروهای داخلی و خارجی همچنان نایاب و کمیاب است و بیماران در داروخانه ها بدنبال این داروها هستند. قرص، شربت و آمپول اوندانسترون و شربت دی سیکلومین، قطره چشمی زایلومول و… همچنان کمیاب هستند و ضرورت دارد کمبودهای دارویی استان برطرف شود.

    برخی داروها و خدمات درمانی نظیر سونوگرافی، دندانپزشکی و… بصورت آزاد محاسبه می شود که فشار بیشتری را بر بیماران وارد می کنند و از طرفی برای دریافت نوبت برخی پزشکان و… ، بیماران انتظار طولانی مدت را دارند. برای رفع مشکلات درمانی استان بایستی برنامه ریزی بهتری در استان صورت گیرد تا بیماران و خانواده های شان دغدغه کمتری داشته باشند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.