حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 19 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3719 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰  
  • دانش آموزان سفیر استاندارد
    ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۵:۴۴
    شناسه : 20428
    بازدید 130
    0
    دریانیوز// مدیرکل استاندارد هرمزگان در مراسم روز جهانی استاندارد اعلام کرد که در سال گذشته ۲۰۰دانش آموز به عنوان سفیر استاندارد داشتیم و امسال این تعداد به هزار نفر می رسد تا مروج فرهنگ استاندارد در جامعه شوند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل استاندارد هرمزگان در مراسم روز جهانی استاندارد اعلام کرد که در سال گذشته ۲۰۰دانش آموز به عنوان سفیر استاندارد داشتیم و امسال این تعداد به هزار نفر می رسد تا مروج فرهنگ استاندارد در جامعه شوند که این اقدام تحسین احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس و احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان را به همراه داشت و آنها نیز بر تداوم این موضوع و لزوم توجه به حوزه آموزش و ترویج در حوزه استاندارد نیز تاکید کردند و از اقدامات تحولی مدیرکل استاندارد هرمزگان نیز تجلیل کردند.

    واقعیت نیز این است که فرهنگ سازی در حوزه های مختلف بایستی از کودکی و دوران دانش آموزی و سپس دانشجویی آغاز شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد و در نهاد کودکان و نوجوانان نهادینه شود ودر جوانی و بزرگسالی بتوانند از آن استفاده کنند.

    طرحی که استاندارد هرمزگان در قالب طرح سفیراستاندارد را آغاز کرده و دانش آموزان را با این طرح آشنا می کنند ، اولا بایستی در تمام مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش اجرا شود و ثانیا این طرح قابلیت اجرا را در سطح کشور دارد و پیشنهاد می شود رئیس سازمان ملی استاندارد و وزیر آموزش و پرورش باهمدیگر تفاهم‌نامه ای داشته باشند تا طرح سفیر استاندارد را در تمام مدارس شهری و روستایی کشور اجرا کنند تا دانش آموزان در تمام مقاطع با مقوله استاندارد آشنا شوند و فرهنگ توجه به نشان استاندارد و اهمیت آن در وجودشان نهادینه شود.

    متاسفانه درکشور به حوزه فرهنگ سازی در بخش های مختلف بی توجهی شده است. طرح همیاران پلیس که از دهه ۷۰ آغاز شده بود که تا چندسال پیش با جدیت بیشتری اجرا می شد ،بسیار اثرگذار بود. فرهنگ سازی اگر از کودکی آغاز نشود، بطور حتم اثرگذاری لازم را نخواهد داشت. در کشور حوزه فرهنگ سازی بخوبی دیده نشده و دستگاه های مختلف بایستی برای تاثیرگذاری لازم آموزش ها باهمدیگر انسجام و همراهی لازم را نیز داشته باشند.

    اگر آموزش ها در حوزه رانندگی و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی اجرا می شود، بایستی خیابان ها هم خط کشی شده و آرم و علائم بطور کامل انجام شود تا دانش آموزان بتوانند قوانین را اجرا کنند. اما متاسفانه حتی کسانی که می خواهند در آموزشگاه ها آموزش ببینند و گواهینامه دریافت کنند، در مرحله عملی آموزشی که بایستی در بین خطوط خیابان ها وبلوارها برانند، در بیشتر خیابان ها وبلوارهای شهری مانند بندرعباس خطوطی نمی بینند و یا خطوط چهارراه ها و یا خطوط عابر پیاده پاک شده اند که آموزش ها ابتر می‌ماند و بی توجهی به راندن بین خطوط و ایستادن پشت خطوط در چهارراه ها و یا بی توجهی به خطوط عابرپیاده برایشان عادی می‌شود و حتی در تغییر مسیرها ،چراغ راهنما نمی زنند.

    بایستی توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و سایر حوزه ها از کودکی آغاز شود و شهرداری ها و راهداری ها و… نیز در این بخش همراهی لازم را داشته باشند تا توجه به اجرای قوانین نهادینه شود. در حوزه استاندارد هم‌بایستی دانش آموزان با اهمیت استاندارد بخوبی آشنا شوند تا در خانه و بین اعضای خانواده اهمیت استاندارد و داشتن نشان استاندارد کالاها بازگو کنند تا فرهنگ استاندارد در تمام جامعه تسری یابد و نهادینه شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.