حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3262 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نگاهی به زندگی‌نامه منتخب ملت ؛  از بهارستان تا پاستور
    ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۳۱
    شناسه : 17328
    بازدید 120
    1
    دریانیوز// مسعود پزشکیان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۱۶ میلیون رأی کسب کرد و رئیس جمهور منتخب ایران شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مسعود پزشکیان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۱۶ میلیون رأی کسب کرد و رئیس جمهور منتخب ایران شد.

    مسعود پزشکیان در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حائز ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی شد و بر این اساس، رئیس جمهور منتخب ایران شد.
    زندگینامه رئیس‌جمهور منتخب ایران پزشکیان هفتم مهر ماه سال ۱۳۳۳ هجری در شهر مهاباد استان آذربایجان غربی متولد شد.

    وی تحصیلات ابتدایی و اولیه خود را در زادگاهش یعنی شهر مهاباد گذراند و سپس تصمیم گرفت که برای ادامه تحصیل به مرکز استان برود و بعد از رفتن به مرکز استان موفق شد تا در هنرستان کشاورزی ارومیه، دیپلم صنایع غذایی دریافت کند.پزشکیان در اوج جوانی پس از گرفتن مدرک دیپلم خود یعنی در سال ۱۳۵۲ برای انجام خدمت سربازی به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان نقل مکان کرد و در همین دوران سربازی متوجه علاقه بیش از حد خود به حرفه پزشکی شد و در نتیجه تصمیم گرفت که پس از پایان دوران سربازی یعنی در سال ۱۳۵۴، دومین دیپلم خود را در رشته طبیعی یا همان علوم تجربی دریافت کند.

    وی در سال ۱۳۵۵ به دانشگاه علوم پزشکی تبریز وارد شد و در رشته پزشکی به ادامه تحصیل مشغول شد.پزشکیان در دوران جنگ ایران و عراق، مسئول اعزام اکیپ‌های پزشکی به جبهه‌ها بود و هم‌زمان به‌عنوانِ رزمنده و پزشک فعالیت می‌کرد.مسعود پزشکیان دوره پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۶۴ با موفقیت به پایان رساند و پس از آن به عنوان مربی فیزیولوژی در دانشکده پزشکی مشغول به کار و تدریس شد، سپس در سال ۱۳۶۹ موفق شد تا مدرک تخصص خود را در رشته جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز دریافت کند.

    وی در سال ۱۳۷۲ فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کرد و بلافاصله بعد از آن در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز پذیرفته و مشغول به کار شد و چند سال بعد هم موفق شد تا ریاست این بیمارستان را بر عهده بگیرد. مسعود پزشکیان در سال ۱۳۷۳ به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز منصوب شد و تا سال ۱۳۷۹ به ریاست خود در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد.

    وی پس از اتمام ریاست خود در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال ۱۳۷۹ به تهران آمد و در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۰ در دوره وزارت محمد فرهادی، معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه نخست سید محمد خاتمی بود و در کابینه دوم خاتمی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجلس رأی اعتماد گرفت.

    نمایندگی مجلس

    وی در سال ۱۳۸۶ و در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار به عنوان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو راهی مجلس شد. پزشکیان در دوره نهم مجلس با کسب ۱۵۹۵۰۱ رأی و در دوره دهم با کسب ۲۶۱۶۰۵ رأی مجدداً از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو وارد مجلس شد و در هر دو دوره عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود.پزشکیان در مجلس دهم با کسب ۱۵۸ رأی نایب رئیس اول مجلس شد.همچنین در دوره یازدهم، پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بود. پزشکیان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز شرکت کرد و با کسب ۹۵٬۹۹۳ رأی به مجلس راه یافت.

    انتخابات ریاست جمهوری

    مسعود پزشکیان در سه دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد؛ وی در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ و در آخرین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری ایران سال ۱۳۹۲ با حضور در وزارت کشور در این انتخابات نام‌نویسی کرد، اما از نامزدی در آن دوره از انتخابات انصراف داد.

    در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ هم پزشکیان ثبت نام کرد، به این صورت که وی در آخرین روز ثبت‌نام، اقدام به ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران کرد، اما صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان تأیید نشد.مسعود پزشکیان در روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در وزارت کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم ثبت‌نام کرد و در ۲۰ خرداد صلاحیت وی توسط شورای نگهبان احراز شد. سرانجام هم پزشکیان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ایران به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران انتخاب شد.

    مراسم تنفیذ و تحلیف

    به گزارش مهر ؛ البته برای تحویل گرفتن دولت توسط رئیس جمهور منتخب باید یکسری اقدامات انجام شود، به این معنا که پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری و تأیید صحت آن از سوی شورای نگهبان، فرد منتخب برای تصدی امور اجرایی کشور باید از دو مرحله دیگر نیز بگذرد، به این صورت که در مرحله نخست باید حکم ریاست جمهوری وی به امضای مقام معظم رهبری برسد و در مرحله دوم با رعایت شرایط مندرج در اصل ۱۲۱ قانون اساسی باید در مجلس شورای اسلامی مراسم سوگند رئیس جمهور انجام شود، بنابراین حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم توسط رهبر انقلاب امضا و به اصطلاح «تنفیذ» شود و در نهایت رئیس جمهور باید طی مراسمی در مجلس شورای اسلامی با عنوان «تحلیف» سوگند یاد کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.