حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3735 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • از پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره)  تا مداوای زخمی‌ها در جبهه‌ها
    ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۶:۰۱
    شناسه : 20526
    بازدید 122
    0
    در گفتگو با خواهران رییسی عنوان شد دریانیوز // فاطمه رئیسی همسر شهید غلام گلزاری و خواهر شهید محمد رئیسی و ایثارگر در دوران انقلاب در گفتگو با خبرنگار دریا اظهار داشت: بی شک نقش بی بدیل و موثر زنان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس امری انکارناپذیر و سرشار از ایثارگری آگاهانه است.
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شهیدزاده منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز // فاطمه رئیسی همسر شهید غلام گلزاری و خواهر شهید محمد رئیسی و ایثارگر در دوران انقلاب در گفتگو با خبرنگار دریا اظهار داشت: بی شک نقش بی بدیل و موثر زنان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس امری انکارناپذیر و سرشار از ایثارگری آگاهانه است. وی در ادامه افزود: زنان در جریان نهضت امام راحل با عنوان پیرو ولایت، در نقش مادر و همسر به پیروزی انقلاب کمک کردند.

    این بانوی فعال انقلابی همچنین گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بعداز پیروزی در سخنانی با اشاره به حضور زنان در تظاهرات خیابانی آنان را به‌عنوان پیشروان نهضت اسلامی قلمداد می‌کردند. زهرا رییسی خواهر فاطمه نیز در گفتگو با خبرنگار ما اذعان داشت: زنان نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کردند، بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند. وی ادامه داد: زنان با حضور در صحنه انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمنان را در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی نقش بر آب کردند.

    رییسی با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: از همان خرداد ۱۳۴۲ امام خمینی (ره) حرکت را آغاز کردند از تربیت سربازان خود در گهواره توسط، زنان انقلابی خبر دادند و تکیه بر سربازان آینده در دامان این مادران دانستند و تربیت نسل انقلابی که برعهده زنان است.

    خواهران رییسی در جزیره هرمز زندگی می کردند، به همراه برادر شهیدشان محمد رئیسی، عکس و پوستر از امام خمینی رحمة الله علیه را از شهر بندرعباس با لنج یا قایق به جزیره می آوردند و در آنجا پخش می کردند، همچنین در راهپیمایی ها شرکت می‌کرده و شعار سر می‌دادند، به گفته خودشان چندین بار مامورهای پهلوی با گاز اشک آور به آنان حمله ور شدند و تیراندازی کرده اند.

    خواهران رییسی شبانه با استفاده از موتور برادرشان، عکس و پوستر امام راحل را به در و دیوار خانه ها و ادارات می زدند، پدرشان در اداره معدن خاک سرخ کار می کرد به همین دلیل، گزارش فعالیت انقلابی فرزندانش را به رئیس اداره داده بودند و رئیس اداره نیز پدرشان را خواسته و به وی گفته بوده بچه هایت خیلی شلوغ کردند اگر به این وضع ادامه دهند شما از کار اخراج می‌شوید پدرشان در جواب گفت: شما مواظب باش خودت را اخراج نکنند چون حکومت پهلوی به همین زودی زود نابود می شود.

    این خواهران فعال انقلابی سپس به بندرعباس آمده و به اتفاق یکدیگر به مبارزه با رژیم طاغوت پرداخته و عکس و پوستر امام خمینی (ره) را به در و دیوار بیمارستان می‌زدند که به اذعان خودشان چندین بار نزدیک بود آنان را ترور کنند اما موفق نشدند.این بانوان ایثارگر همچنین در سال ۱۳۵۹ به جبهه رفته و در آنجا زخمی‌ها را مداوا می کردند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.