حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3735 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • بازار در خطر ریزش
    ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۵:۴۳
    شناسه : 20519
    بازدید 122
    0
    دریانیوز// بخش های از بازار قدیمی بندرعباس آنقدر فرسوده و قدیمی است که هرلحظه احتمال فروریزش و تخریب آن وجود دارد و حتی بر روی برخی از دیوارها خطر ریزش را نوشته اند تا هشداری باشد برای شهروندانی که به بازار می روند تا به دیوارهای فرسوده نزدیک نشوند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// بخش های از بازار قدیمی بندرعباس آنقدر فرسوده و قدیمی است که هرلحظه احتمال فروریزش و تخریب آن وجود دارد و حتی بر روی برخی از دیوارها خطر ریزش را نوشته اند تا هشداری باشد برای شهروندانی که به بازار می روند تا به دیوارهای فرسوده نزدیک نشوند.

    سال گذشته نیز به این موضوع پرداختم ، اما متاسفانه تاثیرگذار نبود و هیچ اقدامی نشد و الان هم مطمئن هستیم مسئولان مربوطه اقدامی نمی کنند واقدام را گذاشته اند برای بعد از تخریب سقف و دیوارهای فرسوده بازار و مدفون شدن بازاریان و مشتریان شان در زیرآوار بازار و آنگاه می گویند بایستی آواربرداری کنیم و اجساد را خارج کرده و بازار را از نو بسازیم.

    پیشگیری در بیشتر حوزه ها در جامعه مان جایگاه مناسبی ندارد و مسئولان به دنبال درمان هستند که درمان هم هزینه بر و زمان‌بر است و برخی موضوعات هم غیرقابل درمان. فرض کنید خودبخود یا بر اثر زلزله و یا بارندگی شدید ، بخشی از دیوار و سقف های قدیمی بازاری فرو بریزند و تعدادی از بازاریان و مشتریان شان و شهروندان کشته شوند ؛ آن وقت چه درمانی برای کشته شدگان وجود خواهد داشت و یا اگر برخی مجروح و معلول شوند، مسئولان چه پاسخی خواهند داشت؟از طرفی دیگر این بازار قدیمی بندرعباس یا بازار۲۲بهمن اگر دچار آتش سوزی شوند، مسیرهای دسترسی خودروهای آتش نشانی هم به سادگی وجود ندارد و خسارات جانی و مالی در بازارهای بندرعباس افزایش خواهد یافت.

    متاسفانه به حوزه بافت فرسوده چه در بخش بازار و تجاری و چه املاک مسکونی ، مدارس و… چندان توجهی نشده است و بعد از زلزله بم که دو دهه از آن واقعه تلخ می گذرد، شعارهای زیاد برای بازسازی املاک فرسوده داده شده است و سال به سال بر میزان بافت های فرسوده افزوده می شود ،اما اقدامات برای بازسازی شان کمتر دیده می شود.

    در استان هرمزگان و‌ شهر بندرعباس هم که شرایط حاد وبحرانی است و اگر اقدام مناسب و بافوریت برای بازسازی بازار، املاک و مدارس فرسوده صورت نگیرد، تخریب و مدفون شدن شهروندان در زیرآوار این املاک فرسوده دور از انتظار نخواهد بود و بطور حتم خانواده های زیادی عزادار خواهند شد و فرزندانی بی سرپرست. ضرورت دارد برای بازسازی بازار قدیمی بندرعباس اقدام مناسبی صورت گیرد و تا قبل از وقوع حادثه ای مرگبار و غیرقابل جبران، تصمیم مناسبی برای بازسازی این بازار صورت گیرد تا از اتفاقات غیرقابل جبران جلوگیری شود.

    برای ایمن سازی بازار۲۲بهمن نیز بایستی تصمیم مناسبی اتخاذ گردد و زمینش تعیین تلکیف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.