حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۷ شهریور , ۱۴۰۳ Wednesday, 28 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3489 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دوست دارم سالن های کُشتی مجهزی را با نام شهدا راه اندازی کنم
    ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
    شناسه : 18660
    بازدید 124
    2
    یک مربی کشتی در گفت‌وگو با دریا: دریانیوز// کشتی گیر و مربی کشتی هرمزگانی گفت:دوست دارم سالن های کشتی جدید و مجهزی را با نام شهدا راه اندازی کنم.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// کشتی گیر و مربی کشتی هرمزگانی گفت: دوست دارم سالن های کشتی جدید و مجهزی را با نام شهدا راه اندازی کنم.

    کشتی ورزش پهلوانی هست و باید مثل پهلوان تختی رفتار کرد.اگر طرفدار ورزش کشتی باشید، قطعا نام او‌ بیشتر از چند بار به گوش‌تان خورده است‌. به دلیل تلاش در راه اندازی دو سالن کشتی در شهر بندرعباس در مدت کمتر از سه سال پای گفت‌وگو با این مربی جوان به نام حمیدبلوچ محمدمرادی که اهل شهرستان حاجی آباد از روستای آشکارا است نشسته‌ایم تا از اهدافش بگوید.

    دریا: هدفتان از راه اندازی باشگاه‌های کشتی در بندرعباس چیست؟

    -بنده همواره هدفم نهادینه کردن شادابی و نشاط میان نوجوانان و جوانان و کشف استعدادها در استانم بوده است، به همین منظور ابتدا در شهرک پیامبراعظم ( ص) با همکاری اداره آموزش پرورش ناحیه ۲ بندرعباس موفق به راه اندازی سالن کشتی در مردادماه ۱۴۰۰ در (مدرسه شهیدجوادناصری) شدم که بدون هیچ حمایت مالی از ارگان‌های مختلف استان این امرمهم محقق شده است.

    دریا: دومین باشگاه کشتی در کجا راه اندازی کردید؟

    -پس از راه اندازی سالن پیامبراعظم (ص) در راستای ایجاد شرایطی جهت فعالیت نوجوانان علاقمند به کشتی و کشف استعدادها، با همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس و موافقت مدیر مدرسه هنرستان علوم تربیتی یک سالن دیگر در مرداد ماه ۱۴۰۳ واقع در الهیه جنوبی بنام مرحوم حجت سیدزاده از مربیان سابق عرصه کشتی، راه اندازی نمودم.

    دریا: با وجود عدم حمایت‌ سایر ارگان‌ها در جهت تجهیز سالن‌های کشتی شهر بندرعباس و نقش ورزش در تقویت روحیه نوجوانان و جوانان چه کارهایی در این زمینه می‌توان انجام داد؟

    -در جهت ایجاد حفظ و تقویت شادابی ورزشکاران و بهره مندی آن‌ها از امکانات حداقلی ضمن رقابت با سایر باشگاه‌ها، با مربیان آن‌ها تعامل و دوستی مثال زدنی برقرار است تا با همکاری هم و فراهم آوردن امکانات حداقلی به رشد ورزشکاران این رشته پهلوانی کمک کنیم و در همین زمینه نسبت به تجهیز و نوسازی باشگاه زنده یاد نیما نعیمی در محله دوهزار در حد توان همکاری های بسیار خوبی با مربیان آن باشگاه داشتم و برای بنده افتخار بزرگی است که در این زمینه توانستم تجهیزات اندکی فراهم کنم تا کشتی گیران باشگاه دوهزار خوب تلاش کنند و حریف های قدرتمندی برای شاگردانم باشند. هرچقدر باشگاه در مرکز استان و شهرستان ها باشد ورزشکاران حریفان بیشتری در رقابت ها خواهند داشت و این باعث پیشرفت شان می‌شود.

    دریا:اگر بخواهید برای ۱۲سالی که در دوره مربیگری سپری کرده‌اید یک جمله بگویید آن چیست؟

    -به نظر من همه چیز تحت کنترل خداست و طبیعت نیز در این امر تاثیرگذار است. به عقیده من همه چیز در این زندگی مربوط به شخص خودمان می‌شود.

    دریا: یک نوجوان علاقه‌مند به ورزش کشتی باید از کجا شروع و چه چیزهایی را رعایت کند؟

    -کسی که می‌خواهد به قهرمانی برسد باید از خیلی موارد گذر کند، به این دلیل که موفقیت را پیش رو دارد و نکته مهم این است که یک ورزشکار، تمام تمرکز خود را روی ورزش بگذارد تا بتواند به بهترین شکل ممکن نتیجه بگیرد. یک‌ کشتی‌گیر به آرامش و یک‌ راهنما نیاز دارد اما در نهایت همه چیز مربوط به خودمان است. کشتی یک ورزش بسیار سختی است و این را همه می‌دانند.

    دریا: حتما برای قهرمانی در یک ورزش باید از کودکی تلاش کرد؟ اگر کسی بخواهد از نوجوانی شروع به ورزش قهرمانی کند آیا شانس‌اش کمتر است؟

    – رشته کشتی از ۱۴ سالگی به حالت حرفه‌ای تبدیل می‌شود اما اگر از نونهالی یا خردسالی شروع شود خیلی بهتر است چراکه آن شخص می‌تواند تمام فن‌های ممکن را آموزش ببیند و با تجربه و دانایی زیاد از این ورزش راهی مراتب بالاتر شود.

    دریا: چقدر در استان برای رشته کشتی امکانات ورزشی وجود دارد؟ چه ضعف‌های وجود دارد که اگر رفع شود ورزش استان پیشرفت بزرگی خواهد داشت؟

    -متاسفانه به آن حالتی که مورد توجه باید باشد، نیست. در مرکز استان، یک سالن به نام مجیدشاهی در اختیار داریم که توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تاسیس شده است. بندرعباس با داشتن صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و پر رونق که آنها می توانند در راستای تحقق عدالت اجتماعی مانند داشتن سالن کشتی استاندارد، نوساز و مجهز مشارکت کنند تا باشگاه کشتی جهت پرورش استعدادهای این استان از استانداردهای حداقلی برخوردار شود. اما در کل نمی‌دانم از کجا بگویم؛ فقط دو تشک و چند جای تماشاگر در این باشگاه وجود دارد‌.

    دریا: روحیه مربیگری از چه زمانی برای شما شکل گرفته است؟

    – بنده از سال ۱۳۹۰ با راهنمایی های اساتیدم در دوره مربیگری شرکت نمودم و موفق به گرفتن دفترچه مربیگری شدم و از آن زمان فعالیت خودم را ابتدا درشهرستان بندرلنگه آغاز نمودم.

    دریا:از عملکرد باشگاه پاس که درخشش داشته برای مخاطبین بیان کنید؟

    -برگزاری چهار اردو درسال ۱۴۰۲ به استان مازندران در دو مرحله،برگزاری سه میزبانی در طول سال ۱۴۰۲باحضور تیم های فسا،نی ریز،لارستان،بافت،قم،تهران، اعزام به ۹ مسابقه چندجانبه در سال ۱۴۰۲ و یک اعزامی در تیرماه ۱۴۰۳،حضور دو ورزشکار نونهال و نوجوان در لیگ در قالب تیم شهرستان های استان فارس.

    دریا:تاکنون چند مقام در این اعزام های تیمی کسب نموده اید؟

    -ازسال ۱۴۰۲ تاکنون هفت مقام تیمی برای باشگاه پاس بدست آوردم.کسب مقام اولی در مسابقات چندجانبه به میزبانی خودمان، کسب مقام سومی در مسابقات چندجانبه لارستان، کسب مقام سومی جنوب کشور در شهرستان حاجی آباد، کسب مقام دومی در مسابقات چندجانبه فسا، کسب مقام دومی در عنبرآباد کرمان،کسب مقام اولی درمسابقات قهرمانی نونهالان به میزبانی هیات کشتی استان و کسب مقام دومی در مسابقات چندجانبه استان فارس بوده است.

    دریا: کدام مسابقه در خارج از استان برای شما دلچسب و شیرین‌ بوده است؟

    -تا به الان در یکسال گذشته در مسابقات زیادی شرکت کرده‌ام و چند میزبانی در بندرعباس برگزار کردم. یک مورد اعزام تیم پاس در رده سنی نوجوانان به مسابقات هشت جانبه استان فارس که مسابقات را بردیم و به فینال رسیدیم که در آن مسابقه در ۲۹ تیر سال۱۴۰۳ به مقام دوم نائل شدیم. همچنین در مسابقات ۸ جانبه که در شهریور ماه سال ۱۴۰۲میزبان مسابقات بودیم توانستیم بر سکوی قهرمانی بایستیم. این دو اتفاق برایم شیرین‌ و بیاد ماندنی بوده است.

    دریا :چه موضوعی اگر در کشتی استان رفع شود این رشته ورزشی پیشرفت بیشتری می‌کند؟

    – در کشتی اگر به پایه مخصوصا نوجوانان، نونهالان و خردسالان توجه بیشتری شود، شرایط خیلی بهتر می‌شود که به نظرم بزرگان کشتی و تمام مربیان خوب ‌کشتی همگی همکاری کنند و دوم اینکه داشتن سالن کشتی استاندارد با حداقل امکانات تمرینی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.