حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3316 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چرا میگن فارسی بر؟ (جوابی که شاید تاکنون نمی دانستید)
    ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۰۷
    شناسه : 17553
    بازدید 122
    0
    یکی از سوالاتی که همیشه برای افراد پیش می آید این است که دلیل نامگذاری ابزار ها چیست؟ برخی از نام ها شاید جالب باشند و به دنبال ریشه آن می گردیم.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دریانیوز//یکی از سوالاتی که همیشه برای افراد پیش می آید این است که دلیل نامگذاری ابزار ها چیست؟ برخی از نام ها شاید جالب باشند و به دنبال ریشه آن می گردیم. فارسی بر یکی از ابزار هایی است که همیشه دلیل نامگذاری آن مورد سوال بوده. در این مطب قصد داریم به این سوال که؛ چرا میگن فارسی بر؟ فارسی بر چیست؟ پاسخ دهیم. از همه مهم تر اینکه منظور از برش فارسی چیست و در چه جاهایی از آن استفاده می شود.

    پیش از ورود به این بحث ابتدا یک توضیح کوتاه درباره فارسی بر و مکانیزم کاری آن می دهیم. برای شناخت هرچه بیشتر از فارسی بر چیست و چرا میگن فارسی بر همراه ما باشید.

    فارسی بر چیست؟

    در تعریف ساختاری این دستگاه باید گفت که فارسی بر ابزاری برقی متشکل از تیغه دایره ای شکل است که در محور ثابت قرار گرفته و با کمک دسته متصل به محور در زوایای مختلف حرکت می کند. حرکت تیغه متناسب با نوع زاویه برش می تواند بین ۴۵ تا ۹۰ درجه باشد.

    مکانیزم کار فارسی بر به این صورت است که با کمک نیروی الکتریکی جریان به موتور منتقل و نیروی چرخشی تولید می شود. این نیرو با انتقال به تیغه آن را به حرکت در آروده و در سرعت بالا باعث می شود تا انواع چوب در ضخامت های مختلف را برش داد. ابزار دارای یک موتور قدرتمند است که با کمک آن می توانیم سرعت چرخش بالایی را هنگام کار در اختیار داشته باشیم.

    فارسی بر یک ابزار برقی است که به کاربر کمک می کند تا بتواند برش های دقیق و زاویه دار را ایجاد کند. با کمک این ابزار کاربردی می توان انواع برش اریب، افقی، عمودی، فارسی و ترکیبی (ترکیبی از برش اریب و ۴۵ درجه) را با سرعت بالا انجام داد.

    دلیل نام گذاری فارسی بر (چرا میگن فارسی بر)

    شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا نام این ابزار را فارسی بر گذاشته اند و فارسی بر یعنی چه، برای پاسخ به این سوال می توان اینگونه جواب داد که؛ به برش های زاویه دار اصطلاحا فارسی گفته می شود و هر زمانی که با کمک ابزار های مختلفی از جمله فارسی بر، بتوانیم برش هایی را به صورت زاویه ای (۴۵ درجه یا ۹۰ درجه) به وجود بیاوریم در واقع می توان گفت فارسی برش داده ایم.

    نام فارسی بر به طور خاص برای ابزار های برش زاویه دار انتخاب شده است که برای ایجاد برش های دقیق و ظریف در چوب، فلز و سایر مواد استفاده می شوند. این نامگذاری به منظور تاکید بر دقت و ظرافت این نوع ابزار ها و تمایز آنها از ابزار های برش معمولی است.

    فارسی بر به معنای برش زاویه دار است. این ابزار تخصصی برای ایجاد برش های دقیق و ظریف در زوایای مختلف، به خصوص ۴۵ و ۹۰ درجه، بر روی چوب و سایر مواد طراحی شده است.

    برش فارسی: دنیایی از ظرافت و دقت در نجاری

    در دنیای نجاری، برش ها نقشی حیاتی در شکل گیری و ساخت انواع سازه های چوبی ایفا می کنند. برش فارسی به برش های زاویه داری گفته می شود که در نجاری و کار با چوب کاربرد فراوانی دارند. این نوع برش ها معمولا در دو نوع ساده و مرکب دسته بندی می شوند:

    برش فارسی ساده

    برشی است که در زاویه ۴۵ درجه انجام می شود و کاربردی ترین نوع برش فارسی محسوب می شود.

    برش فارسی مرکب

    برشی است که در زوایای غیر از ۴۵ درجه، مانند ۶۰ درجه یا ۷۵ درجه و یا ۹۰ درجه، انجام می شود. و برای ایجاد طرح ها و اشکال پیچیده تر به کار می رود.

    کاربرد های برش فارسی

    برش فارسی با استفاده از فارسی بر در ساخت انواع مختلف سازه های چوبی کاربرد دارد که مهم ترین آنها به شرح زیر است.

    قاب عکس: برای ایجاد گوشه های ظریف و دقیق
    قفسه: برای برش دقیق میله های قفسه در زوایای ۹۰ درجه
    میز و صندلی: برای ایجاد اتصالات محکم بین قطعات

    انواع فارسی بر

    شما توسط انواع فارسی بر می توانید برش های فارسی (طولی یا عرضی) را بر روی قطعات چوبی مختلف ایجاد کنید. در ادامه شما را با انواع فارسی بر آشنا می کنیم.

    فارسی بر کشویی

    این ابزار علاوه بر برش اریب و ترکیبی، وسایل را به صورت طولی برش می دهد. بازوی اصلی شامل موتور و تیغه برش است و یک ریل وجود دارد که می توان بازویی را جلو و عقب برد.

    فارسی بر ثابت

    این نوع فارسی بر به دلیل اینکه ثابت است محدوده برش طولی کمتری نسبت به اره فارسی بر کشویی دارد اما فضای کمتری اشغال می کند. از مزیت های اره فارسی بر ثابت، بالا بودن دقت آن است.

    فارسی بر دستی

    اولین و قدیمی ترین اره فارسی که به صورت دستی کار می کند این اره است و در زمان کار نیروی بازو بسیار بر خروجی کار تاثیرگذار است.

    جمع بندی:

    برش فارسی یکی از انواع برش های زوایه دارد است که با کمک فارسی بر انجام می شود. به برش های زوایه دار از ۴۵ تا ۹۰ درجه اصطلاحا برش فارسی گفته می شود. در کل در این مطلب درباره اینکه فارسی بر چیست و چرا میگن فارسی بر مطالبی را بیان کردیم. در کل برای این سوال می توان این جواب را داد که برش های زوایه ای را برش فارسی و با فارسی بر این کار انجام می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.