حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3262 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • به آب اندازی شناور میکائیل دریا  در بندرعباس
    ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۲۶
    شناسه : 17323
    بازدید 129
    2
    توسط شرکت سپهر دریای جنوب صورت گرفت دریانیوز// طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، خليل قاسمی رئیس سازمان صمت استان، امیر امیری زاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان، کامبیز عرب مدیرعامل شرکت کشتی سازی سپهر دریای جنوب و جمعی از مدیران و کارکنان این مجموعه، شناور میکائیل دریا آب اندازی شد و عملیات اجرایی شناور تانکر بارج که برای حمل مواد سوختی است هم آغاز شد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، خليل قاسمی رئیس سازمان صمت استان، امیر امیری زاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان، کامبیز عرب مدیرعامل شرکت کشتی سازی سپهر دریای جنوب و جمعی از مدیران و کارکنان این مجموعه، شناور میکائیل دریا آب اندازی شد و عملیات اجرایی شناور تانکر بارج که برای حمل مواد سوختی است هم آغاز شد.

    کامبیز عرب مدیرعامل شرکت کشتی سازی سپهر دریای جنوب در حاشیه به آب اندازی شناور میکائیل دریا، اظهار کرد: این شرکت از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را در حوزه صنعت دریایی جهت ساخت و تعمیرات انواع شناورهای دریایی آغاز کرده و شروع فعالیت‌ این مجموعه با تعمیرات و ساخت شناورهای یدک‌کش خدماتی با سایز کوچک به همراه لندینگ کرافت و بارج بود‌ه و این شرکت کاملا خصوصی است. وی تولید با کیفیت و مطابق استانداردهای جهانی، پایداری مشاغل و حفظ امنیت شغلی نیروها، استفاده از توان و نیروی داخلی، ایجاد فرصت‌های جدید برای تولید کننده هایی مرتبط هستند جزو خط مشی و اهداف شرکت نام برد.

    مدیرعامل شرکت سپهر دریای جنوب با بیان اینکه تمام شناورهای تولیدی این مجموعه بعد از ساخت و واگذاری به بهره بردار یکسال بصورت کامل مورد گارانتی و ارائه خدمات آن قرار می‌گیرند، خاطر نشان کرد: این واحد تولیدی نسبت به ارائه خدمات وگارانتی نمودن شناورها کما فی السابق پایبندبوده و یقینا خللی در این خصوص به وجود نخواهد آمد.

    مشخصات و ابعاد شناور میکائیل دریا

    عرب به مشخصات و ابعاد شناور میکائیل دریا اشاره کرد و گفت: این شناور ۱۲۰۰ تن ظرفیت دارد و دارای ۶۸ متر طول، ۱۵ متر عرض و سه متر ارتفاع است و وزنی حدود ۶۰۰ تن دارد.وی ابراز داشت: ساخت این شناور از شهریور سال قبل آغاز و در تیرماه سال جاری پایان یافت و برای ساخت این شناور ۸۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

    مدیرعامل شرکت سپهر دریای جنوب افزود: برای ساخت این شناور با اتکا به توان داخلی مهندسين این مجموعه صورت گرفته و ۱۰۰ نفر در این زمینه مشغول فعالیت بودند.عرب عنوان کرد: در کنار آب اندازی شناور میکائیل دریا عملیات اجرایی ساخت یک فروند شناور دیگر به نام تانکر بارج که برای حمل مواد سوختی به کارفرمایی سازمان بنادر و دریانوردی است هم آغاز شد.

    وی در پایان، گفت: هرمزگان دارای پتانسیل بالایی در زمینه توسعه صنایع دریایی است و با توجه به تاکید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر مبنای اقتصاد دریا محور ،صنعت کشتی سازی در دنیا به عنوان صنعت مادر و جزء صنایع استراتژیک محسوب می‌شود و با حمایت مسئولان می توان علاوه بر رونق صنعتی به شکوفا نمودن صنایع مرتبط در خصوص تولید مواد مورد نیاز ساخت کشتی و صنایع بالادستی از جمله صنایع حمل و نقل دریایی کشتی های باری ، ماهیگیری، سکوهای نفتی، شناورهای خدماتی و پشتیبان صنعت پرورش ماهی در قفس در دریا و بسیاری از خدمات دریایی دیگر کشور را بی نیاز از واردات کرد.

    روز به روز شاهد افزایش تولید هستیم

    خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان نیز در این مراسم، اظهار کرد: در ادامه برنامه های دهه تولید و تجارت در شرکت کشتی سازی سپهر دریا جنوب، شاهد به آب اندازی یک فروند شناور ۱۲۰۰ تُنی با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان هستیم.وی در ادامه افزود: در کنار آب اندازی شناور میکائیل دریا عملیات اجرایی یک شناور حمل سوخت به نام تانکربارج نیز آغاز شد افزود: در حوزه صنایع دریایی بخصوص در بخش خصوصی با حمایت های استان و برنامه ریزی های صورت گرفته روز به روز شاهد افزایش تولید هستیم.

    رئیس سازمان صمت هرمزگان خاطر نشان کرد: بخش زیادی از تولیدات و شناور های ساخته شده با تکیه بر دانش و توان داخلی بوده است و در تلاش هستیم تا به مرحله نهایی و مطلوب که مورد تاکید مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) در این زمینه است برسیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.