حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3249 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • زنان بدسرپرست حامی ندارند؟
    ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۱۲
    شناسه : 11882
    بازدید 1249
    7
    دریانیوز// شرایط و وضعیت زنان بدسرپرست بنظر می رسد از زنان بی سرپرست هم بدتر و بحرانی تر باشد. زنان بدسرپرست به این دلیل که نام شوهر در شناسنامه‌شان است، تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار نمی گیرند و همچنین حمایت چندانی هم از این قشر توسط این نهادها وسایر نهادهای دولتی و غیردولتی صورت نمی گیرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شرایط و وضعیت زنان بدسرپرست بنظر می رسد از زنان بی سرپرست هم بدتر و بحرانی تر باشد. زنان بدسرپرست به این دلیل که نام شوهر در شناسنامه‌شان است، تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار نمی گیرند و همچنین حمایت چندانی هم از این قشر توسط این نهادها وسایر نهادهای دولتی و غیردولتی صورت نمی گیرد.

    فرزندان این خانواده‌ها نیز با مشکلات زیادی مواجهند و بیشترین کوک آزاری و همسرآزاری در اینگونه خانواده ها وجود دارد. حتی اگر اینگونه زنان بخواهند برای به اجرا گذاشتن مهریه و درخواست طلاق و… اقدام کنند، با مشکلاتی مواجه می شود و کسانی که توان مالی ندارند، در این مسیر با چالش مواجه می شوند و بیشترشان ممکن است شکست بخورند. اگر سیاستگذاری بر کم کردن میزان طلاق می باشد، اما شرایط نباید بگونه ای باشد که زنان بدسرپرست و فرزندان محکوم به ادامه زندگی با سرپرست بی مسئولیت، مشروب خوار، معتاد و… باشند و قانون بایستی از چنین زنان و فرزندانی حمایت کند و این سرپرستان نتوانند هرنوع برخوردی را با همسر و فرزندان‌شان داشته باشند.

    متاسفانه شرایط بگونه ای است که موادمخدر و مشروبات الکلی نیز به راحتی در دسترس افراد بخصوص در محلات و حتی روستاها و… قرار می گیرد و این موضوع در افزایش مصرف‌شان بی تاثیر نیست و سلامت وامنیت خانواده‌ها و حتی جامعه نیز تهدید می شود و بایستی در این بخش اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین بایستی مشاوره‌های رایگان تلفنی و حضوری برای خانواده های بدسرپرست وجود داشته باشد و در این حوزه اطلاع رسانی شود تا زنان بدسرپرست از حقوق شان مطلع شده وبتوانند اقدام کنند و قانون نیز بایستی از آنها حمایت نموده تا زنان بدسرپرست خود را بی پناه ندانند و اقدامات غیرقابل جبران برای رهایی از این شرایط و زندگی را در پیش نگیرند.

    نباید اگر زنی بدسرپرست بخواهد از طریق قانون هم اقدام نماید و توان مالی نداشته باشد، نتواند در این مسیر گام بردارد و به حق وحقوق قانونی اش نرسد. این شرایط خانواده‌های بدسرپرست باعث افزایش آسیب های اجتماعی نیز شده واثرات این آسیب‌های اجتماعی به سایر اقشار جامعه نیز می‌رسد. پس ضرورت دارد از زنان و فرزندان بدسرپرست در جامعه حمایت های لازم قانونی صورت پذیرد تا آنها احساس تنهایی و بدون حامی بودن را نداشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.