حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3243 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اسناد رفسنجان، آب و پل خلیج فارس؛ مثلث چالشی قشم
    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۵
    شناسه : 9742
    بازدید 1342
    16
    مدیرعامل منطقه آزاد قشم مطرح کرد دریانیوز// اسنادی که در گذشته در رفسنجان استان کرمان برای اراضی قشم صادر شده و به اسناد رفسنجان معروف است، یکی از چالش های اساسی برای مردم و حتی دستگاه های اجرایی و منطقه آزاد قشم است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اسنادی که در گذشته در رفسنجان استان کرمان برای اراضی قشم صادر شده و به اسناد رفسنجان معروف است، یکی از چالش های اساسی برای مردم و حتی دستگاه های اجرایی و منطقه آزاد قشم است.
    به گزارش خبرنگار دریا ؛ عادل پیغامی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت :تاکنون ۷۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم شناسایی شده که سندهای بلاحدود هستند که مساحت شان بیش از دوبرابر کل مساحت جزیره قشم می باشند.پیغامی گفت : رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان نیز پیگیر رفع این مشکل هستند.وی تصریح کرد : پارک ژئوپارک هم مشکل سند دارد و در وسط اتوبان و پارک و…، برخی مدعی داشتن سند هستند وبرخی زمین ها دوسند دارند. به گفته پیغامی در دولت های گذشته از سرمایه گذاری در حوزه آب قشم غفلت شده است و درحال حاضر آن جایی که بخش خصوصی در حوزه آب ورود کرده است، بایستی خرید تضمینی صورت گیرد تا کمبود آب برطرف شود که در این خصوص چهار نامه به رئیس جمهور نوشتم، چون مردم جزیره قشم همچنان تشنه هستند.

    مدیرعامل منطقه آزاد قشم عنوان کرد: روستای مِسن هر ۶۰ روز یک بار آب دارد. از شهرهای مختلف تانکر آوردیم و مشکل تامین سوخت شان داریم. ۴۲ روستا شرایط فوق بحران تنش آبی دارند.وی گفت: از آن طرف سرمایه گذار با تکنولوژی آلمانی حاضر است تا پایان سال آب مورد نیازمان را تامین کند که بایستی خرید تضمینی داشته باشیم.وی تصریح کرد : در حوزه احداث پل خلیج فارس نیز دو نظر موافق و مخالف برای اجرای آن وجود دارد؛ رئیس جمهور با اجرای این پل موافق است. پیغامی گفت: متاسفانه تحریم های داخلی بیش از تحریم های خارجی در احداث پل اثرگذار بوده است، درحالیکه انتظار می رود اعتبارات مورد نیاز تامین شود تا این پل به سرانجام برسد. وی تصریح کرد: منطقه آزاد قشم بودجه دولتی ندارد.

    مدیرعامل منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد : سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای گردشگران هزینه شد و فقط ۱۳ میلیارد تومان درآمد داشتیم. وی گفت: ۱۶ نوع طرح گردشگری در قشم و اطلس گردشگری جزیره را در حال طراحی هستیم. پیغامی در خصوص ویلاهای معروف به ویلاهای ریاست جمهوری نیز گفت:این ویلاها را در دولت های قبل برای اسکان میهمانان در سطح بین المللی احداث کرده اند که فراخوان فروش زده ایم که تاکنون مشتری نداشته است، البته یک ویلا در حریم ۶۰ متری قرار دارد و بایستی استفاده عمومی شود. وی ارتباطات بین مسئولان قشم با مدیران شهرستانی، استانی و ملی بسیار مطلوب خواند و گفت: دود اختلافات به چشم مردم می رود. وی گفت: تلاش کرده در دیدار با مسئولان کشوری، قشم را به عنوان هاب و اقتصاد دریا محور در کشور مطرح کنم. رییس سازمان بسیج رسانه نیز در این جلسه با قدردانی از مدیرعامل منطقه آزاد قشم، اظهار امیدواری کرد : سطح تعاملات رسانه ها و این منطقه افزایش یابد تا دستاوردهای نظام نیز تبیین شود.

    وی افزود: در خصوص بازارهای جهانی، برای اولین بار در منطقه آزاد قشم ، تراز تجاری ما مثبت شده است یعنی سطح صادرات ما از وارداتی که داشتیم پیشی گرفته است.پیغامی عنوان‌کرد: در چهار ماهه اول امسال، منطقه آزاد قشم موفق شده است به تراز تجاری مثبت ۵۶ میلیون دلار برسد که نشان می‌دهد عملکرد مورد انتظار دولت را در همین چهار ماهه محقق کرده‌ایم.رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، ادامه داد: سعی کردیم مسئله دوگانگی حاکمیتی را در جزیره قشم حل کنیم چرا ‌که اختلاف ما با مدیران استانی و شهرستانی موجب خواهد شد که مردم متضرر شوند و هر جایی که اختلافی با مسئولی پیش بیاید سعی می‌کنیم حق را به آن مسئول دهیم تا مردم متضرر نشوند چنانچه در حال حاضر روابط با استاندار هرمزگان بسیار حسنه است.وی عنوان‌کرد: انقطاع و گسست از سرزمین اصلی یک واقعیت در قشم است و باید این تضادها و انقطاع‌‌ها را از بین ببریم چرا که ما بندرعباس را رقیب خود نمی‌دانیم بلکه مکمل همدیگر هستیم.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: به یکی از شرکت‌های تولید کننده فولاد ۱۰۰ هکتار زمین داده‌ایم، اما به یکباره افرادی با اسناد رفسنجان کار را قفل کرده‌اند؛ این در حالی است که جزیره قشم دارای اسنادی است که در اختیار منابع طبیعی استان و در عین صدور این اسناد، اسناد پیشین باطل نشده مسئله‌ای که هیچ جایی دیده نمی‌شود.وی با اشاره به مشکل تنش آبی جزیره قشم ادامه داد: سالیان سال از مسئله آب جزیره قشم غفلت شده است، اما تلاش خواهیم کرد در فاصله ۷ ماه آینده حداقل ۱۰ هزار متر مکعب آب به ظرفیت تولید آب قشم اضافه کنیم‌.پیغامی ادامه داد: ظرفیت تولید آب در شرکت‌هاب خصوصی قشم وجود دارد، اما متاسفانه شرکت آبفا و وزارت نیرو حاضر به خرید تضمینی آب نیست هر چند ما حاضریم این مشکل را حل کنیم اما به هر صورت باید متولی آب جزیره قشم مشخص شود چرا شرکت آبفا بودجه تامین زیرساخت‌های آب را دریافت می‌کند و این مسئولیت را بر عهده دارد.

    مدیرعامل منطقه آزاد قشم با اشاره به وضعیت پل خلیج‌فارس، عنوان‌کرد: آغاز مسئله پل یک اشتباه بود چرا که پل خلیج‌فارس باید همراه با خط آهن و اسکله تکمیل شود و در حال حاضر دو نظریه در کشور وجود دارد که یک نظر این است که می‌گوید احداث پل توجیه ندارد اما نظر دیگری می‌گوید پل نیاز قشم است و باید ساخته شود.وی با بیان اینکه نظر رییس‌جمهور این است که پل خلیج‌فارس بایست ساخته شود، گفت: برخی از کشورهای رقیب پول خرج می‌کنند تا پل خلیج‌فارس اجرایی نشود و متأسفانه برخی از مسئولان در کشور نیز با آن‌ها همسو هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.