حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ دی , ۱۴۰۳ Tuesday, 24 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4073 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 127×
  • تقویم شمسی

    آذر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • معلمان و دانش‌آموزان؛ قربانیان بی‌عدالتی آموزشی
    ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۵:۰۰
    شناسه : 21764
    بازدید 1107
    3
    دریانیوز// در سومین ماه از سال تحصیلی قرار داریم اما برخی از مدارس بخصوص در مناطق محروم و روستایی بدون معلم هستند یا کمبود معلم دارند و در برخی از دروس معلم ندارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در سومین ماه از سال تحصیلی قرار داریم اما برخی از مدارس بخصوص در مناطق محروم و روستایی بدون معلم هستند یا کمبود معلم دارند و در برخی از دروس معلم ندارند. برخی از معلمان و دبیران و حتی مدیران مدارس نیز از شرایط موجود رضایت کاملی ندارند و مورد حمایت قرار نگرفته اند. بعضی از معلمان بدون ابلاغ ساعت های غیر موظف خود در سال جاری در کلاس های درس حاضر شده اند و تا کنون حقوقی هم بابت ۲ ماه اخیر دریافت نکرده اند و شرایط شان نامشخص است .

    همچنین کمبود تجهیزات برودتی و حتی آموزشی با کیفیت مانند تخته ، ماژیک ، برگ آچار، وسایل کمک آموزشی و… در مدارس دیده می شود. برخی از معلمان شاغل در مناطق روستایی با مشکل رفت و آمد، مکان جهت اسکان ، تغذیه مناسب و بسیاری دیگر از موضوعات در دشواری بسیاری قرار دارند.جایگاه معلمانی که ایثارگرانه در مناطق محروم به دانش آموزان ، خانواده آنها و نظام آموزشی کشور خدمت می کنند، باید حفظ شود و به حقوق شان احترام گذاشته شود. بی توجهی به شرایط این معلمان باعث می شود که آنها تدریس و آموزش را در این مناطق رها نمایند و تلاش کنند به هر طریقی خود را از سختی کار در روستا ها جدا کنند و با وجود عشق به معلمی به مناطق بهتر بروند که درد این زخم بر چهره کودکان و دانش آموزان روستا تا سال‌های بعد از تحصیل خودنمایی می کند.

    این شرایط را در حالی از گذشته تاکنون داریم که متاسفانه بدلیل کمبود معلم و مدرسه در استان بعضی از دانش آموزان حتی بعد از گذشت چند سال از تحصیل شان ، سواد خواندن و نوشتن چندانی ندارد و این ضعف آموزشی در مناطق محروم که خانواده ها سطح تحصیلات کمتری دارند، بیشتر مشهود است. برخی دانش آموزان به دلایل مختلف ضعف آموزشی دارند و بعد از مدتی مجبور به ترک تحصیل می شوند و به سمت مشاغل کاذب مانند سوخت بری می روند. چنین دانش آموزانی نمی توانند در رقابت های کنکور وارد دانشگاه های خوب کشور شوند واستان همچنان با کمبود نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص بومی مواجه خواهد شد.

    بی توجهی به وضعیت معلمان و تحصیل دانش آموزان باعث افزایش آسیب های اجتماعی و بروز ناهنجاری ها در محلات و مناطق روستایی می شود. در حوزه مدارس استثنایی نیز بایستی حمایت های لازم از آنها صورت گیرد و هم به معلمان و دبیران شاغل در این بخش و هم به دانش آموزان توجه شود و حتی خیرین آموزشی از مدارس استثنایی استان حمایت کنند و مناطقی که مدرسه استثنایی ندارند، این مدارس ساخته و تجهیز شوند.متاسفانه به حوزه تحصیلی حتی در مدارس خاص در استان توجه چندانی نمی شود و برخی از این مدارس با مشکلاتی مواجهند و والدین و دانش آموزان از شرایط موجود چندان رضایتی ندارند.

    بعضی معلمان در مدارس غیردولتی هم حقوق چهار و پنج میلیون تومانی دریافت می کنند که رقمی غیرقابل باور است ، اما متاسفانه در شهر بندرعباس هم این موضوع دیده می شود و متولیان‌ مربوطه در این حوزه اقدام مناسبی را نداشته اند.مدارس شبانه روزی و خوابگاهی هم که شرایط مناسبی را از لحاظ امکاناتی، تجهیزاتی ،رفاهی، موادغذایی و… ندارند و دانش آموزان و معلمان درد و رنج دارند و بایستی به آنها رسیدگی کنند.صنایع در راستای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی شان بایستی حامی سیستم آموزشی استان‌باشند ودر احداث مدارس موردنیاز، نوسازی مدارس فرسوده و تامین تجهیزات آموزشی و امکانات رفاهی مدارس مشارکت کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.