حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3764 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • معلمان مدارس غیردولتی
    ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۷:۲۲
    شناسه : 20671
    بازدید 151
    3
    دریانیوز// یکی از موضوعاتی که بارها به آن اشاره شده ، اما کمتر مورد توجه قرار گرفته، وضعیت معلمان در برخی از مدارس غیرانتفاعی است که بعضی از آنها حتی به اندازه نصف حقوق قانون کار هم دریافتی ندارند، اما بدلیل عشق به درس و تدریس و آموختن به دانش آموزان این دیار همچنان به درس دادن به دانش آموزانی مشغول هستند که شهریه هم می پردازند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از موضوعاتی که بارها به آن اشاره شده ، اما کمتر مورد توجه قرار گرفته، وضعیت معلمان در برخی از مدارس غیرانتفاعی است که بعضی از آنها حتی به اندازه نصف حقوق قانون کار هم دریافتی ندارند، اما بدلیل عشق به درس و تدریس و آموختن به دانش آموزان این دیار همچنان به درس دادن به دانش آموزانی مشغول هستند که شهریه هم می پردازند. معلمانی هستند که عاشق شغلی معلمی بوده و با جان و دل برای دانش آموزان مایه می گذارند، اما حقوق شان حتی کفاف ایاب و ذهاب شان را هم نمی دهد‌.

    در همین بندرعباس معلمانی هستند که الان حداکثر چهار و پنج میلیون و‌سال گذشته سه میلیون و سال قبل ترش دو میلیون تومان حقوق می گرفتند و شرایط درآمدی شان مناسب نیست و ضرورت دارد که دستگاه های متولي آموزشی و نظارتی بر نحوه و میزان پرداخت حقوق به معلمان مدارس غیرانتفاعی هم نظارت کنند که برخی از این مدارس در پرداختی به معلمان حتی حقوق قانون کار را پرداخت نمی کنند و در حق این معلمان اجحاف می شود. معلمان با همین حقوق حتی خودشان بایستی وسایل و تجهیزات آموزشی موردنیازشان را نیز بخرند تا اینکه به دانش آموزان شان بهتر آموزش دهند و دانش آموزان بهتر یاد بگیرند و ایاب و ذهاب و….هم داشته باشند.

    در استان هرمزگان که از یک طرف کمبود مدرسه و معلم در بخش دولتی داریم و همین موضوع باعث شده تعداد مدارس غیردولتی نیز افزایش یابد که بیشترشان حتی امکانات و حیاط بزرگ برای بازی و ورزش دانش آموزان هم ندارند و از آن طرف برخی از معلمانی که جذب این مدارس هم می شوند از حقوق دریافتی شان راضی نیستند و بنظر می رسد نظارتی در این حوزه نیز وجود ندارد. این درحالیستکه قشر معلم که آینده سازان کشور را تربیت می کنند، بایستی بدون دغدغه اقتصادی و معیشت، مسکن، درمان و… باشند و‌ فقط دغدغه شان کسب علوم روز و آموزش شان به دانش آموزان باشد.

    اما وقتی بدلیل کمبود معلم در استان ،از یک طرف معلمان بایستی ساعات زیادی را در مدارس به تدریس بپردازند و گاهی دو و سه شغله باشند و فرصت استراحت و مطالعه و تحقیق و… را هم ندارند و از طرفی دیگر با مشکلات اقتصادی و… مواجه هستند که حقوق دریافتی ، کفاف هزینه های زندگی شان را نمی دهد و معلمان در برخی از مدارس غیردولتی، همان حقوق معلمان مدارس دولتی را هم‌دریافت نمی کنند و شرایط سخت تری را دارند که‌ضرورت دارد در این بخش ها بررسی های لازم صورت گیرد تا حقی از معلمان ضایع نشود و حقوق شان بصورت واقعی و منطقی پرداخت شود و دولت و مجلس در این حوزه نیز بایستی اقدام کنند.

    همچنین مشکلات دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان استان در حوزه های مختلف از جمله کمبود خوابگاه ، کلاس ، امکانات و… باید وبرطرف شود. از آن طرف بایستی کمبود معلم در استان با شیوه های مختلف بطور کامل برطرف شده و البته به کیفیت آموزشی توجه بیشتری شود و از حقوق معلمان مدارس غیردولتی نیز دفاع شود و نظارت در این حوزه ها افزایش یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.