حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 19 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3719 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰  
  • رتبه نخست استاندارد هرمزگان در درآمدزایی کشوری
    ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۵:۲۰
    شناسه : 20411
    بازدید 149
    0
    مدیرکل استاندارد هرمزگان خبرداد دریانیوز// همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد و هفته ملی استاندارد در سالن همایش های اتاق بازرگانی هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد و هفته ملی استاندارد با حضور احسان کامرانی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مهدی باقری مدیرکل استاندارد هرمزگان‌، مدیران عضو شورای استاندارد استان، نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها، صاحبان و کارشناسان صنایع استان، مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی، مدیران بخش های همکار اعم از آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی در سالن همایش های اتاق بازرگانی هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

     

    مدیرکل استاندارد هرمزگان در این مراسم با تبریک هفته ملی استاندارد گفت: ما مسئولیت استاندارد را فراتر از تدوین استاندارد و نظارت بر محصولات کارخانجات می دانیم و استاندارد مفهومی جامع است که باید به همه شئونات زندگی مان رسوخ یابد تا بتوانیم هرچه بهتر و بیشتر از مواهب زندگی بهره مند گردیم.

    مهدی باقری افزود : نظام استاندارد در بین کلیه ذینفعان و جامعه هدف ،تولید کنندگان، ارائه دهندگان خدمت، صادر کنندگان ،اصناف ،بازرگانان ، متخصصین، خبرنگاران، سازمان‌های دولتی، عمومی و حقوقی و آحاد ملت عزیز برای رسیدن به آرمان تعیین شده و افتخار آفرین نقش آفرینی می نماید.وی اظهارداشت : روز جهانی استاندارد امسال که در ایران عزیز ما با شعار «استانداردها؛ مشارکت مردمی، جهش تولید و توسعه اقتصادی» نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی برای بازبینی و ارزیابی فعالیت‌ها در جهت افزایش آگاهی و درک بهتر نسبت به اهمیت و جایگاه نظام استاندارد به منظور بهبودفضای کسب و کار افزایش کیفیت محصولات و سلامت زندگی و در نهایت کسب رضایت مردم است.

    مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: استاندارد بی گمان نظمی مبتنی بر نتایج ثابت ،علوم، فنون و تجارب بشری است و به قول رئیس جمهور دکتر پزشکیان ،»بی‌شک نظام استاندارد در ارتقای کیفیت زندگی و رفاه مردم ،تأمین منافع ملی و ارتقای توان رقابتی تولیدات ملی و تحقق برنامه های توسعه به ویژه تحقق اهداف سند چشم انداز و ترویج فرهنگ استاندارد نقش بسیار مؤثر و اساسی داشته و می‌تواند بسترهای مناسبی را برای توسعه کشور فراهم سازد.»

    وی گفت: راهبرد سازمان ملی استاندارد ایران در دوران تحولی، تکیه بر توان و دانش نخبگان کشور و استفاده از همه ظرفیت‌های علمی از طریق توسعه همکاری‌های تخصصی با مراکز دانشگاهی و پژوهشی و ارتقاء جایگاه منطقه ای و بین المللی بوده است که تقویت مرجعیت فنی سازمان در بین کشورهای جهان اسلام به عنوان راهبرد اصلی در نظر می‌باشد. وی افزود: از سوی دیگر شکوفایی استاندارد سازی بومی، تحولی به منظور توسعه استانداردهای تدوین شده بر مبنای نیازها ،انتظارات، ویژگی‌ها و شرایط بومی کشور و ظرفیت‌های منطقه ای از محورهای مهمی است که در دوران تحولی سازمان بطور جدی دنبال شده است.وی تاکید کرد: با تلاش همکاران استاندارد هرمزگان و حمایت ریاست محترم سازمان ملی استاندارد برخی دستاوردها در مدت حضورم دراین اداره کل تا کنون محقق شده است.

    درآمد ۱۷۰۰میلیارد تومانی استاندارد هرمزگان‌
    مدیرکل استاندارد هرمزگان، تحقق درآمد ۱۷۰۰ میلیارد تومانی حاصل از فرآیند ارزیابی انطباق را به عنوان دستاورد مهمی خواند که باعث شده هرمزگان در جایگاه نخست کشوری در درآمدزایی در بین ادارات کل استاندارد قرار گیرد.

    وی راه اندازی دفاتر استاندارد سازی در ۴ دانشگاه استان، برگزاری اولین همایش مدیران کنترل کیفیت به عنوان امری خلاقانه در تکریم مدیران کنترل کیفیت، به کار گیری کارشناسان رسمی در فرآیندهای ارزیابی انطباق طبق ماده ۲۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تسهیل راه اندازی ۱۰ شرکت بازرسی استانی و تحقق اشتغال بیش از ۵۱ نفر تحصیلکرده بومی استان، جذب بیش از ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت راه اندازی آزمایشگاه های همکار ۱۷۰۲۵ در استان را از دیگر دستاوردهای اداره کل استاندارد خواند.

    وی گفت: در سال گذشته ۲۰۰دانش آموز به عنوان سفیر استاندارد داشتیم و امسال این تعداد به هزار نفر می رسد تا مروج استاندارد در جامعه شوند .باقری اظهار داشت:۵آزمایشگاه جدید در شش ماه گذشته در استان راه اندازی شده است.وی خاطرنشان کرد:۱۵۶۴ آزمون نازل های جایگاه های عرضه سوخت مایع و سی ان جی را در هرمزگان داشتیم.

    مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: موفقیت اداره کل استاندارد هرمزگان در اخذ گرید دوم دانش بنیان در میان سایر ادارات کل استاندارد استان‌ها را داشتیم.وی افزود :در سال گذشته ۳۴هزار گواهی ارزیابی انطباق کالا در استان صادر شده است‌. باقری اظهار داشت: صدور و تمدید ۱۹۱ پروانه کاربرد نشان استاندارد واحدهای تولیدی از دیگر دستاوردهای اداره کل استاندارد هرمزگان است.وی خاطرنشان کرد: با نشان دو گواهی «دانش نماد» برای شرکت های دانش بنیان در استان ، در این حوزه نیز رتبه دوم کشوری را کسب کردیم.مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت:۴۳۸۳آزمون وسایل سنجش و توزین سبک و سنگین را در انجام دادیم.

    استفاده از ظرفیت دانش آموزان و دانشجویان ‌برای فرهنگ سازی استاندارد
    نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با تبریک هفته ملی استاندارد گفت: از زمان حضور دکتر مهدی باقری در اداره کل استاندارد هرمزگان، نگاه ها نسبت به استاندارد عوض شده و برنامه ریزی جدیدی داشته اند.احمدمرادی افزود : کالا و خدماتی که نشان استاندارد داشته باشد، تولیدکننده و مصرف کننده، هردو منتفع می شوند.

    مرادی خاطرنشان کرد: امام علی علیه السلام در حدیثی عدل را قرارگرفتن هر چیزی در موضع خود معرفی فرموده اند که همان استاندارد امروز است که بایستی رفتار و انجام تمام امورات مان استاندارد باشد.وی اظهارداشت : متاسفانه از برنامه اول تا ششم توسعه براساس اعلام‌مجمع تشخیص مصلحت نظام ، فقط ۳۰درصد تحقق برنامه داشته ایم و همین موضوع باعث نارضایتی مردم از عملکرد مسئولان شده است .

    نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی حوزه ها ازجمله خودرو ، مردم از کیفیت محصولاتی تولیدی راضی نیستند. مرادی خاطرنشان کرد: با دستور قضایی قرار شده است آزمایشگاه مرجع توسط فولاد هرمزگان راه اندازی شود که مسئولان آزمایشگاه های فعال در استان این نگرانی را دارند که فولاد استان تجهیزاتی را در کنار این آزمایشگاه راه اندازی کند و باعث تداخل کاری شود که از فولاد هرمزگان خواستیم این اتفاق نیفتد و این اطمینان را می دهیم که اختلالی در کار آزمایشگاه ها ایجاد نشود و اگر نیاز باشد، امورات به همین آزمایشگاه های فعال در استان سپرده می شود.

    وی اظهارداشت : در بحث بازرسان هم گلایه ای وجود دارد که تصمیماتی در تهران اتخاذ می شود و بازرسان فعال در استان می خواهند به آنها اعتماد بیشتری شود.مرادی با قدردانی از سرمایه گذاری استاندارد هرمزگان بر روی دانش آموزان استان، خاطرنشان کرد: بایستی از دانش آموزان و دانشجویان‌برای فرهنگ سازی استاندارد استفاده کرد که اداره کل استاندارد هرمزگان از این‌ظرفیت بخوبی استفاده می کند.

    تحول در حوزه استاندارد هرمزگان‌
    معاون سیاسی امنیتی هرمزگان نیز گفت: استاندارد یکی از سازمان هایی است که به تولید کمک می کند و بایستی همواره به کیفیت محصولات تولیدی توجه کرد.احسان کامرانی افزود: تولیدکنندگان بایستی ببینند دنیا چه استانداردهایی را می پسندد و تولیدکنندگان بر اساس همان استانداردها، تولید داشته باشند.

    کامرانی تاکید کرد: با رویکرد علمی و تخصص مدیرکل استاندارد هرمزگان، تحولاتی را در حوزه استاندارد استان شاهدیم .وی اظهارداشت: بایستی ایزوهای مختلف کیفیت، زیست محیطی ، ایمنی و… مدنظرقرار گیرد تا بتوانیم در عرصه بین المللی حضور داشته باشیم.کامرانی با اشاره به حضور ایران در موسسه حلال اظهار داشت: الان اروپاییان هم‌تلاش می کنند از موسسات حلال خریداری محصول داشته باشند.

    وی بر توجه بیشتر به آموزش و ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه تاکید کرد و افزود: توجه مدیرکل استاندارد هرمزگان که شخصیتی علمی و نخبه است، به استفاده از ظرفیت دانش آموزان برای ترویج فرهنگ استاندارد قابل تحسین و تقدیر است.وی گفت: با پیگیری مدیرکل استاندارد، برخی از آزمایشگاه های مورد نیاز در استان راه اندازی شد و نیازی به ارسال آزمایش ها به خارج استان نمی باشد که در این حوزه و استفاده از ظرفیت بانوان نیز از مدیر کل استاندارد هرمزگان قدردانی می کنم‌.گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان حوزه استاندارد تجلیل شد‌.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.