حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3653 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • زندگی سخت حاشیه نشینان
    ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
    شناسه : 19962
    بازدید 123
    1
    دریانیوز// زندگی سخت حاشیه نشینان حاشیه نشینان در قطب اقتصاد کشور شدیدترین و سخت ترین شرایط را تجربه می کنند و نیازمند حمایت فوری دستگاه های دولتی ، انقلابی ، خیرین، صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// حاشیه نشینان در قطب اقتصاد کشور شدیدترین و سخت ترین شرایط را تجربه می کنند و نیازمند حمایت فوری دستگاه های دولتی ، انقلابی ، خیرین، صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان هستند.

    با بازگشایی مدارس هنوز برخی از دانش آموزان نتوانسته اند نوشت افزار و کیف و کفش و… را تهیه کنند و از آن طرف مدارس هم درخواست شهریه و کمک به مدرسه را دارند که شرایط تحصیل این قشر و روستائیان محروم سخت تر شده است و برخی از تحصیل بازمانده می شوند و یا مجبور به ترک تحصیل می گردند.

    درحالیکه بیشتر ساکنان مناطق حاشیه ای و روستایی چند فرزندی هستند وهزینه های تحصیل شان هم بالاست و‌برخی مجبور بهترک تحصیل می شوند ؛ از آن طرف برخی از مادران در این مناطق باردارند و هزینه های غربالگری مادر وجنین در دوران حاملگی و پس از زایمان، این خانواده ها را دچار چالش کرده است که نیاز است با توجه به سیاست فرزندآوری، از چنین خانواده هایی حمایت های لازم صورت گیرد.

    برخی از این خانواده ها که بیشترشان مستاجر هستند و برخی حتی برای ودیعه مسکن وام و قرض گرفته اند و الان تمام درآمد کارگری شان را باید بابت اجاره و اقساط و… بدهند ، برای خوردوخوراک و معیشت ، درمان، تحصیل و….درمانده شده اند . متاسفانه طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس به سرانجام نرسید و اگر ۱۵هزار واحد مسکن در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس احداث شده بود ، بخش زیادی از مشکلات مسکن این شهر بندری برطرف شده بود و اجاره بها و قیمت مسکن کاهش می یافت که مافیای مسکن با نفوذ در متولیان مسکن ، این طرح ملی در بندرعباس را با شکست مواجه کردند.

    موضوع دیگر اینکه املاک مناطق حاشیه ای و بافت فرسوده بندرعباس بدلیل قدیمی و فرسودگی در حال تخریب هستند وساکنان توان مالی جهت ترمیم و بازسازی این املاک را ندارند و ضرورت دارد حمایت های لازم جهت بازسازی املاک فرسوده صورت گیرد.از طرفی دیگر بازگشایی معابر در محلات تقریبا متوقف شده است و امکان خدمات‌رسانی مناسب در این مناطق وجود ندارد. درصورتیکه اگر دولت و صنایع و نهادهای انقلابی نیز برای بازگشایی معابر در این مناطق با شهرداری همراهی کرده بودند، تاکنون بخش زیادی از مشکلات این مناطق برطرف شده بود و ارتقای خدمات‌رسانی و امنیت را به همراه داشت .

    فاضلاب های روان در کوچه های سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده، تبدیل برخی از کوچه های تنگ و تاریک به پاتوق معتادان و مواد و مشروب فروشان و اراذل و اوباش و… و تماشای این صحنه ها بطور مداوم توسط رهگذران ، کودکان و نوجوانان و دانش آموزان اثرات زیانباری بر روی آنها داشته و برخی متاسفانه در دام اعتیاد گرفتار می شوند وبه همین دلیل میزان آسیب های اجتماعی در محلات بالاست و متاسفانه متولیان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بزه و…نیز توپ مسئولیت را در زمین همدیگر پاسکاری می کنند و پاکسازی این مناطق بطور کامل و همیشگی انجام نمی شود.

    میزان آسیب های اجتماعی در این مناطق در حال افزایش است و از آن طرف این محلات به مناطق فراموش شده تبدیل شده اند واقدام مناسبی نیز در این حوزه صورت نمی گیرد . زنان و فرزندان بدسرپرست نیز حامی ندارند و با مشکلات و آسیب های فراوانی مواجه هستند.بایستی برای رفع مشکلات ساکنان محلات حاشیه ای و بافت فرسوده در استان هرمزگان و بخصوص شهر بندرعباس تدابیر لازم اتخاذ گردد تا از چالش های این مناطق کاسته شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.