حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3653 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • دریایی از ناامنی ها در ساحل بندرعباس
    ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۵:۲۶
    شناسه : 19834
    بازدید 115573
    12
    دریانیوز// هوای شهر بندرعباس همچنان گرم است و شهروندان ترجیح می‌دهند شب‌ها ساعتی را بیرون از خانه بگذرانند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هوای شهر بندرعباس همچنان گرم است و شهروندان ترجیح می‌دهند شب‌ها ساعتی را بیرون از خانه بگذرانند.

    بندرعباس، پایتخت اقتصادی کشور مکان تفریحی برای گذراندن اوقات خانواده‌ها ندارد و بیشتر اهالی این کلان‌شهر مجبور هستند که از ساحل این شهر استفاده نمایند. ساحلی که بیشتر نقاط قابل دسترس آن در تصرف مشاغل خاص مانند قلیان‌فروشان قرار دارد و این موضوع معضل بسیار بزرگی است که از دیرباز مردم شهر با آن دست به گریبان هستند.

    هر چند وقت یکبار که رسانه‌ها در این زمینه مطلبی منتشر کرده و از وضعیت موجود گلایه می‌کنند مسئولان به فکر جمع‌آوری قلیان‌ها می افتند اما بعد از چند روز دوباره وضعیت به همان حالت سابق بازمی‌گردد و ساحل بندرعباس دودی می‌شود. شهر ساحلی بندرعباس، پایتخت اقتصادی کشور مکان تفریحی برای خانواده‌ها ندارد و بسیاری از شهروندان به دلیل حضور قلیان‌فروشان در ساحل، تمایل به رفتن به این قسمت از شهر ندارند. البته قلیان‌فروشان نیز برای جذب مشتری ابتکارات مختلفی به کار می‌برند.

    تا چندی پیش جوانانی که برای قلیان‌کشیدن به ساحل می‌رفتند بر روی سنگ‌های موجود در ساحل نشسته و قلیان می‌کشیدند اما اکنون برای رفاه حال مشتریان خود صندلی به همراه دارند تا شخصی که قلیان سفارش می‌دهد در هر نقطه از ساحل که تمایل دارد راحت بنشیند و قلیان بکشند. نکته دیگری که باعث می‌شود مردم از رفتن به ساحل اجتناب نمایند، حضور موتورسیکلت‌سواران در پیاده‌روهای ساحل می‌باشد.

    شما شب‌ها اگر بخواهید در ساحل خوجه‌عطاء قدم بزنید قطعاً با آرامش نمی‌توانید این کار را انجام بدهید چرا که موتورسیکلت‌ها به ویژه موتورهایی که راکبان آنها نوجوان و جوان هستند با سرعت‌های بالا در حال تردد در پیاده‌رو هستند. سال گذشته بود که شهرداری برای رفاه حال دوچرخه‌سواران بخشی از مسیر ساحلی را به این قشر با رنگ‌آمیزی اختصاص داد و برای جلوگیری از ورود خودروها و امنیت جان دوچرخه‌سواران موانعی را نیز در کنار آن نصب کرد.

    در قسمت‌هایی از ساحل نیز که پیاده‌رو بزرگتر بود بخشی از پیاده‌رو را به این کار اختصاص دادند اما موتورسواران همچنان تمایل دارند در پیاده‌روها و قسمت‌هایی که عابران عبور می‌کنند تردد نمایند و امنیت عابران را با خطر مواجه نمایند. سگ‌گردانی و گربه‌گردانی نیز از دیگر معضلاتی است که شهروندان در زمان حضور در ساحل با آن مواجه هستند.

    در برخی از نقاط شهر بنرهایی نصب شده که آوردن حیوانات به پیاده‌رو یا پارک ممنوع است اما همچنان شاهد حضور این حیوانات هستیم. خلاصه اینکه ساحل برای شهروندان امنیت کافی را ندارد و خانواده‌ها به ویژه آنهایی که فرزند خردسال دارند نمی‌توانند با خیال آسوده در ساحل قدم بزنند و مجبورند خود را در خانه محبوس نمایند.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    12 دیدگاه برای “دریایی از ناامنی ها در ساحل بندرعباس”
    1. سلام‌
      من ی شهروند هرمزگانی هستم اگر کنار دریا درخت لور بکاره شهرداری خیلی زیبا میشه یا درخت های ک با آب شور دریا سازگاری دارند خیلی زیبا میشه ساحل دریا

      پاسخ
    2. منم موافقم با نظرشون

      پاسخ
    3. والله با خانواده میریم ساحل یه کم استراحت کنیم و قدم بزنیم بدتر اعصابمون از دست این موتورسوارا که تعدادشان هم خیلی زیاده خراب میشه
      بچه میخواد یه کم دوچرخه سواری کنه موتوری با سرعت توی پیاده رو مسیر دوچرخه سواری رد میشه
      من خودم چندین بار به مامور هایی که اونجا میان گفتم میگن وظیفه ما نیست
      کاش مسئولین و پلیس یه فکری میکردن

      پاسخ
    4. بندرعباس محل شده برای کسب درآمد بعضی ها ،به گفته بعضی ها بندرعباس پایتخت اقتصادی ایران هست ،جالب این هست که شرکتهایی در مناقصه شرکت میکنند که حتی تا حالا درکی از بندرعباس ندارند این شرکتها با مرکزیت تهران درکل کشور پروژهایی میگیرند و در بندرعباس اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با زیر مجموعه اسکله شهید رجایی ،باهنر کیش ،لنگه ،سیریگ ،کنگ پارسیان ،قشم ،فولاد هرمزگان ،نفت ستاره ،المومینیوم المهدی ،فولاد کاوه ،پتروشیمی ها ،نیروگاه خلیج فارس ،وسایر نیروگاه ها ،وسایر شرکتهای بالایشگاهی ،واداره کل گمرک استان هرمزگان ،بخش صادرات واردات ،ادارکل راه آهن استان هرمزگان ،شرکتهایی که در بخش مسکن مشغول هستند بومی نیستن وحتی بومیان را مورد تمسخر قرار میدهند وحتی امتیاز هوایی مانند امتیاز افتاد را گرفته و اجازه نمیدن کسی به دایره ای که برای خود درست کردن نزدیک بشه کل درآمد استان را جاروب میکنند وپس از سود کلان وحقوق و مزایای بالا با خودرامیبندندوهیچ عمران و آبادانی برای این استان از خود بجا نمی‌گذارند دولت هم پس از کسب درآمد کلا این درآمدها را به تهران منتقل میکند و معلوم نیست چکار میکنند والان هرمزگانی مانده با این همه عقب ماندگی رفاهی اجتماعی وعمرانی وازهمه مهمتر مورد تمسخر قرار گرفتن مردم این مناطق توسط همین غارتگران اقتصادی که همش فقط بفکر ثروت ومال اندوزی خود وسایل وتبار خود هستند ،این شهر نه پارک درست درمانی دارد و نه خیابان ونه امکانات ،حتی بخودهمین مراکزز تولید ثروت هم نیستن نمونه بارز اسکله شهید رجایی ،فولاد وهمه مراکز اقتصادی ،داخل اسکله نه خبری از اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی ونه خبری از HESدرعمل وجوددارد ،نه درمانگاه درست و حسابی وجود دارد وپذیرش بیمار با هزینه آزاد افراد دراین درمانگاه حضور دارد ودرهنگام مراجعه بیما همش آزاد حساب میکنند بیمه مورد قبول نیست کارگربیچاره ای که سه حقوق نگرفته از همین آقایان بخش خصوصی باید هزینه مراجعه به پزشک هم آزاد حساب می‌کنه ،اگه بخواد تادرب ورودی اسکله بره باید ۳۰۰هزارتومان کرایه آژانس فقط تا درب اسکله بده بیرونتاشهرهم ۱۰۰هزارتومان ،درخصوص بخش منابع انسانی هم کسی بفکر جان کسانی که با تجهیزات خطرناک کار می‌کنند نیست اگه اعتراضی هم کند بلافاصله بهش میگن برو بیرون درنگهداری تاسیسات هم کسی بفکر تجهیزات بیت المال نیست در همه ی بخش‌ها ،این موضوعات مرتبط با تمام صنایع تولیدی استان هرمزگان هست ،جاده اسکله شهید رجایی ،الومنینیوم المهدی ،ستاره خلیج فارس،فولاد وهمه ی بخشهای تولیدی صنایع غرب استان کلا دوار مشکلات زیادی هست و کنندگان امنیت جانی و مالی ندارند ،میدان سابق سایت نیروی هوایی که محل اتصال چندیرچن شاه راه اقتصادی کشور هست که الان میدانی هم درمان نیست نیاز به پل زیر گذر ورودگذر دارد ولی سالها رها شده ودراثر ترافیک خودروهای سنگین وسواری ها تصادفات زیادکه منجر به آسیب های جانی و مالی زیاد میشود وکسی هم کار نمیکند فقط گذارش عملکرد مالی خود را برای بیشتر بردن میدهند واقعا جای تأسف دارد برای مقامات دولتی وغیره تاکی کشور با این نوع مدیریت شلختگی و سلیقه ای که هم باعث تلفات جانی و مالی و درنتیجه اختلاس ومتضرر شدن مردم وکشور میشود اداره میکنید

      پاسخ
    5. سلام ، متن بسیار خوب و به جایی بود ، بندرعباس مسئول ندارد، مکان تفریحی خوب ندارد اما…

      پاسخ
    6. جانا سخن از زبان ما میگویی دمش گرم هر کسی به این موضاعات پرداخته خدایی تو بندرعباس آرامش ندارم

      پاسخ
    7. همیشه بندرعباس اولین شهر اقتصادی و حیاتی ایران بوده ،ولی از ان طرف هم آخرین شهر جهت استحقاق کمترین امکانات تفریحی ،رفاهی ، جانی بوده .مردم هم عادت کردند به این محرومیت که انگار هیچ وقت قرار نیست ذره ای از این همه منابع بندرعباس که عاید تهران میشود ،خرج بندرعباس شود.منابع ،تفریح ،لذت ،شادی، زندگی ،پیشرفت ،عزت نفس ،فقط از آن سرمایه داران پایتخت نشین است.بهتره که قبول کنیم ما سهمی جز بردگی از این سرزمین نداریم و فقط موقع جان فدایی و شرافت وطنی ، بحثی از ما به میان است.

      پاسخ
    8. با سلام اگه این سرگرمی قلیان کشیدن گرچه بد بوده را از بعضی از جوانان و بزرگسالان در سواحل بندرعباس بگیرید امکان دارد مانند دهه پنجاه و شصت جوانان به سمت سرگرمی های بسیار مخربی مانند مشروبات الکلی و تریاک و هروئین و متادون و غیره رفته و اوضاع بدتر شود باید با کارشناسی دقیق به این موضوع نگریسته شود

      پاسخ
    9. بندر عباس با اینکه یکی از شهرهایی مهم و استراتژیک ایران محسوب میشود هیچگاه‌مسعولین کشور به فکره رفاه و آسایش مردم این شهر نبوده و نیستند بعداز کلی اعتراض مردم بصورت مقطعی کاری را شروح و بدونه بازده رها شده نه امنیت نه رفاه نه اجرای درست قانون ونه هیچ چیز دیگر در این شهر به چشم نمی‌خورد.کمی هم بفکر این شهره رها شده به حاله خود باشید

      پاسخ
    10. واقعا همینجوره جرأت نمیکنی دست بچه ات رو ول کنی وگرنه یه موتور بهش زده همه پارک های بندر موتور میان تو پارک کسی ام بفکرش نیست.

      پاسخ
    11. من ازسرکارعصراومدم ساحل سورونزدیک اب توساحل یه کاسه باقالی گرفتم گرسنه بودم بخورم هنوزچندتادونه نخورده بودم همین طورکه راه میرفتم یه پژوپارس باصدتاسرعت زیرم زدومن وباقالی هاروهوایی کردبعداخانمی راننده بودگفت اقاچراهواست نیست اخه خانم عزیزبه این زیبایی ساحل جای ترددماشین نیست وممنوع هست دومابنده چشمان عقبم کورهست شماچشمات ادم به این بزرگی روندیده والا من جلوم رونگاه میکردم شمابودی اقای استانداروشهردارچه نصیحتی بهش میکردی عبرت دیگران هم بشود

      پاسخ
    12. سلام به قسمت های کوچکی از معضلات بندر عباس اشاره کردید .
      ۱- نداشتن پله برقی مکانیزه در بازار به اصطلاح محلی فلکه برق
      و به نظرم در هیچ جای این شهر از این پله های برقی وجود ندارد عبور عابران از روی پل مسخره فلزی که رنگی و زیبایی هم ندارد و بسیار هم تنگ می باشد که افراد به سختی از آن عبور میکنند.
      ۲- بسیاری از تیرهای فلزی چراغ برق در کنار ساحل بر اثر رطوبت و عوامل فرسایشی در حال زنگ زدگی و پوسیدن هست و هیچکس به فکر نیست.
      ۳- مسأله مهم که آبرویی برای مردم و مسئولین بی مسولیت شهر باقی نگذاشته آلودگی خیلی زیاد ساحل با فاضلاب بدون تصفیه می باشد که از این بابت به نظرم باید مسولیت بی مسولیت شهر را بعد از سالها بی توجهی به جواب دادن مجبورشان کرد و عذرشان را در هر رده ای هستند خواست.
      ۴- به علت شرجی بودن هوا و آلودگی در اکثر ترانسفورماتورها در سطح شهر مقره ها دچار پدیده partial discharge شده که می تواند در آینده نه چندان دور هزینه های هنگفتی به بار آورد و موجبات بی برقی شود.
      ۵- اصولاً این شهر چون گرم است مسولین حال بیرون آمدن و بازدید از مسایل و مشکلات را به صورت میدانی ندارند.
      و قصه علی حاضا که ادامه دارد اگر بخواهم بنویسم آبرویی برای این شهر و مسولینش نمیمونه. اینها المسولین شما مگر در سمینارها و بازدید از دیگر استانهای کشور ندارید . یک سر به شهر بنده بیاید و شهرداری هر چند در آنجا هم مشکلات است ولی چیزهای زیادی برای یاد گرفتن دارید برای شما

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.