حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۳ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 3 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3507 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    شهریور ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سفرهای درمانی هرمزگانی ها
    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۲۳
    شناسه : 18831
    بازدید 135
    1
    دریا نیوز//نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مردم هرمزگان همچنان برای درمان به استان‌های همجوار مسافرت می‌کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مردم هرمزگان همچنان برای درمان به استان‌های همجوار مسافرت می‌کنند.
    این گلایه را باری دیگر امام جمعه بندرعباس مطرح کرده اند و البته این موضوع در این یکی دو دهه به کرات توسط ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان مجلس و شوراها و رسانه ها و اقشار مختلف مطرح شده است و علی رغم اقدامات صورت گرفته ،اما بخشی از بیماران مظلوم و محروم استان همچنان‌مجبورند برای امورات درمانی شان رنج سخت سفر و هزینه های زیاد را به جان بخرند وبه تهران، یزد ،شیراز و… بروند .
    کمبود پزشک و پرستار و تجهیزات درمانی و… در استان باعث شده ، درمان در هرمزگان پرهزینه و گران و زمانبر شود و برخی از درمان ها هم در استان انجام نمی شود که انتظار می رود دولت چهاردهم برای رفع این چالش تدبیری اساسی بیندیشد تا به فرموده رهبر معظم انقلاب ،بیماران به غیراز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.
    بایستی از ظرفیت صنایع برای ساخت و ساز و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و…بيشتر استفاده کرد.️حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعبادی‌زاده دربیست و هفتمین جشنواره شهید رجایی استان هرمزگان که در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، اظهار کرد: استان هرمزگان دارای چالش‌های زیادی است که از گذشته باقی مانده است و باعث عقب‌ ماندگی هرمزگان در عرصه‌های مختلف شده است.وی هفته دولت را فرصت مغتنمی‌ برای بررسی دستاوردها دانست و عنوان کرد: برای بهبود برخی از چالش‌های توسعه‌ای و عقب‌ماندگی استان نسبت به میانگین کشوری باید مدیران با توان مضاعف تلاش کنند.در جلسات خصوصی به رئیس جمهور شهید اعلام کردم که دولت‌ها می‌توانند از ۲ راه تامین منابع و بودجه‌های ویژه دولتی و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های درون استان مانند تخصیص مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در هرمزگان بخش اعظمی از عقب‌ماندگی استان را پوشش دهند. سهم مسئولیت‌های اجتماعی در گذشته بسیار ناچیز بود؛ اما خوشبختانه شاهد روند رو به رشد این امر هستیم؛ اما وضعیت همچنان مطلوب نیست. چراکه وقتی سهم مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان‌های دیگر را با هرمزگان دمقایسه می‌کنیم تفاوت فاحشی وجود دارد. سهم مسئولیت‌های اجتماعی می‌تواند بخش اعظمی از خلاء‌های اعتباری دولت‌ها برای بهبود شاخص‌های اقتصادی، بهداشتی و … را جبران کند.
    نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به چالش‌های هرمزگان در حوزه‌های مختلف، تشریح کرد: روزی که نبینیم هم‌استانی‌های عزیز ما برای درمان به استان‌های همجوار سفر کنند، می‌توان گفت که چالش اصلی حوزه سلامت هرمزگان در حال رفع شدن است که تحقق این امر نیازمند کار و تلاش جهادی و مطالبه‌گری است.وی ضمن تاکید بر لزوم گسترش گفتمان مطالبه‌گری صحیح، اظهار کرد: همانطور که باید نهضت مطالبه‌گری صحیح در استان تقویت شود، سعه‌صدر مدیران نیز باید ارتقاء پیدا کند و در برابر انتقادات و راه‌حل‌ها جبهه نگیرند. آمار شاخص‌های مختلف اقتصادی در حال حاضر با بطن جامعه مغایرت دارد و امیدوارم با بهبود شاخص‌ها، آمارهای اعلامی به بدنه جامعه و واقعیات میان مردم نزدیک‌تر شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.