حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۶ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 27 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3484 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چالش های تحصیل دانش آموزان در هرمزگان
    ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۴
    شناسه : 18621
    بازدید 137
    0
    دریانیوز// استان هرمزگان اگرچه لقب قطب تجارت و‌اقتصاد کشور را دارد، اما از آن ظرف در فقر وفلاکت و‌بیکاری هم صدرنشین است که این استان محرومیت را در حوزه های مختلف دارد. بر اساس آمارهای رسمی متولیان مربوطه، ۳۰۰مدرسه فرسوده و تخریبی در استان وجود دارد و ۳۰۰مدرسه جدید دیگر هم نیاز است که ساخته شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// استان هرمزگان اگرچه لقب قطب تجارت و‌اقتصاد کشور را دارد، اما از آن ظرف در فقر وفلاکت و‌بیکاری هم صدرنشین است که این استان محرومیت را در حوزه های مختلف دارد. بر اساس آمارهای رسمی متولیان مربوطه، ۳۰۰مدرسه فرسوده و تخریبی در استان وجود دارد و ۳۰۰مدرسه جدید دیگر هم نیاز است که ساخته شود.

    در حال حاضر از یک طرف مدارس قدیمی ، فرسوده و تخریبی در استان وجود دارد که احتمال ریزش و مدفون شدن دانش آموزان در زیرآوارش وجود دارد و از طرفی دیگر کمبود ۳۰۰مدرسه دیگر هم با مدارس دوشیفته و کلاس های بسیار شلوغ و… تلاش شده جبران شوند که معایب و مشکلات خودش را دارد. البته شهر مهاجرپذیر بندرعباس که با کمبود شدید مدرسه مواجه است، مسئولان تلاش کرده اند تا این کمبود را با مدارس غیرانتفاعی نیز که بیشترشان حتی حیاط بزرگ برای زنگ تفریح ،بازی و ورزش دانش آموزان و… هم ندارند و فقط چند اتاق به عنوان کلاس درس دارند ، جبران کنند.

    از آن طرف کمبود مدرسه باعث شده مدارسی که مقداری شهرت یافته اند، اقدام به دانش آموزگزینی کنند و دانش آموزانی را پذیرش می کنند که در امتحانات و یا مصاحبه های شان موفق شوند و برخی کلاس های مدارس غیرانتفاعی هم ۴۰تا ۵۰ دانش آموز دارد. دانش آموزان اتباع هم در بخشی از مدارس دولتی تحصیل می کنند که شلوغی و کمبود کلاس درس را به همراه داشته و انتقال فرهنگ صورت می گیرد و پیشنهاد می شود، این دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل کنند و هزینه تحصیل شان را بپردازند.

    موضوع دیگر این است که هزینه‌ های سنگین تحصیل مانند لباس ،کیف و کفش ، نوشت افزار ، سرویس مدرسه و…. باعث شده تا خانواده های چند فرزندی برای تحصیل فرزندان شان با مشکل مواجه شوند که ترک تحصیلی برخی از دانش آموزان را به همراه داشته و بایستی تدبیری اندیشیده شود تا هیچ دانش آموزی بدلیل هزینه های تحصیل و یا کمبود مدرسه و معلم، از مدرسه رفتن بازنماند. از آن طرف هم بایستی برای کمبود معلم هم در استان تدابیر لازم اتخاذ گردد تا دانش آموزان مشکلی نداشته باشند و کلاسی بدون معلم نماند و عدالت آموزشی را دانش آموزان لمس کنند. موضوع سوء تغذیه دانش آموزان نیز بایستی مورد بررسی قرار گیرد. بیشتر دانش آموزان مناطق محروم سه وعده غذایی را در سفره ندارند و گاهی بدون صبحانه یا نهار به مدرسه می روند‌. تجهیزات آموزشی وبرودتی نیز بایستی تامین شود.

    دولت، خیرین ، نهادهای انقلابی و صنایع بایستی در راستای مسئولیت های اجتماعی شان تلاش کنند شرایط تحصیل دانش آموزان در استان محروم هرمزگان را فراهم کنند و بدانند که عدم تحصیل دانش آموزان و بازماندگی از تحصیل دانش آموزان و تحصیل در شرایط ناعادلانه و سخت باعث افزایش آسیب های اجتماعی شده که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

    البته جهت بررسی وضعیت تحصیل دانش آموزان و مدارس و … از چند هفته قبل پیگیریم نظرات آموزش و پرورش را منتشر کنیم و سوالات را هم به آنها را ارسال کرده ایم و قول داده اند پاسخ را ارسال کنند و پس از پاسخ آموزش و پرورش ، گزارشی در این حوزه منتشر می کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.