حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۳ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 24 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3477 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • خطر مدفون شدن  در مدارس و املاک فرسوده
    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۳۴
    شناسه : 18494
    بازدید 184
    1
    دریانیوز// براساس اعلام رسمی مسئولان مربوطه ۳۰۰مدرسه فرسوده و تخریبی در هرمزگان وجود دارد که نیاز به بازسازی، استانداردسازی و مقاوم سازی دارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// براساس اعلام رسمی مسئولان مربوطه ۳۰۰مدرسه فرسوده و تخریبی در هرمزگان وجود دارد که نیاز به بازسازی، استانداردسازی و مقاوم سازی دارند.

    از آن طرف ده‌ها هزار واحد مسکونی در مناطق حاشیه ای، بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی مناطق شهری و همچنین در روستاهای دور و نزدیک استان وجود دارند که ساکنان و مالکان این املاک فرسوده توان بازسازی شان را ندارند و این املاک فرسوده و حتی مدارس قدیمی تخریبی ، خودبخود فرو می ریزند و یا در بارندگی های شدید و زمین لرزه ها فرو می ریزند و بیم آن می رود که دانش آموزان و ساکنان در زیر آوار مدارس و خانه های فرسوده مدفون شوند.

    سال به سال وضعیت و تعداد مدارس و املاک فرسوده در مناطق شهری و روستایی استان در حال افزایش است و شرایط وخیم تر می شود واگر تدبیری اندیشیده نشود، ممکن است فاجعه انسانی با تخریب مدارس و املاک فرسوده را در استان شاهد باشیم و دهها و صدها نفر هم جان شان را از دست دهند.

    در استان هرمزگان که استانی اقتصادی است و قطب تجارت کشور می باشد، ضرورت دارد بنگاه های اقتصادی و صنایع و معادن و کارخانجات و شرکت ها ، بنادر و گمرکات در راستای مسئولیت های اجتماعی شان در بهسازی و بازسازی مدارس و خانه های فرسوده یاریگر آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و خانواده های محروم و مددجویان نهادهای حمایتی باشند . همچنین نهادهای انقلابی که برخی از آنها مانند بنیاد مستضعفان بنگاه های اقتصادی مانند شرکت فولاد کاوه کیش، شرکت سینا و…را در همین استان دارند، نیز بایستی در این حوزه مشارکت گسترده تری داشته باشند تا هیچ دانش آموز یا خانواده هرمزگانی بدلیل فرسودگی خانه شان یا مدرسه شان جان‌شان را از دست ندهند.

    اینکه هرمزگان قطب اقتصاد کشور باشد ،اما دارای هزاران مدرسه و خانه فرسوده باشد و جان ساکنان و محصلان درخطر باشد ،به هیچ وجه پذیرفته نیست و دولت چهاردهم بایستی در این حوزه برنامه ریزی مدونی داشته باشد تا با اعتبارات دولتی و مشارکت صنایع و نهادهای حمایتی و انقلابی ، مدارس و املاک فرسوده محرومان بازسازی شوند و تا قبل از وقوع حادثه ای ناگوار وغیر قابل جبران بایستی اقدامات لازم صورت پذیرد تا زود دیر نشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.