حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ۵۰ درصد آمبولانس‌ های هرمزگان از رده خارج شده‌اند
    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۰
    شناسه : 18274
    بازدید 141
    1
    دریانیوز// رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نگهداری آمبولانس در استان شرایط خاص خود را دارد و زود خراب می‌شود از ۹۰ پایگاه فعال خدمات پیش بیمارستانی بیش از ۵۰ درصد آمبولانس‌ها از رده خارج هستند، ۳۰ دستگاه برای تعمیرات فرستاده شده است.
    ارسال توسط : منبع : تسنیم
    پ
    پ

    دریانیوز//  غلامعلی جاودان در جمع خبرنگاران استان هرمزگان اظهار داشت: سلامت جز مسائل اساسی کشور است این استان با ۱۳ شهرستان استانی وسیع است که در حوزه‌های مختلف خدمات خوب بهداشتی و درمانی به مردم داده شود.

     

    وی افزود: یکی از مطالبات اساسی استان هرمزگان ایجاد دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب استان بوده که خوشبختانه به نتیجه رسید این مسئله جزو بزرگترین کارهای حوزه سلامت بود که در دولت سیزدهم انجام شد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی استان دانشجوی خارجی جذب شد و امسال نیز پردیس بین المللی دانشگاه ایجاد و جذب دانشجو را در مهرماه انجام می‌دهیم.

    وی تصریح کرد: ۱۰ رشته جدید به دانشگاه علوم پزشکی استان و در دانشکده‌های شرق و غرب از جمله رشته پرستاری در میناب اضافه شد، در حوزه پژوهش و تحقیقات نیز دانشگاه علوم پزشکی در یکسال گذشته موفق عمل کرده است

    جاودان گفت: در حوزه دانشجویی تلاش شده خوابگاه را تامین کنیم اما واقعیت این است در این حوزه محدودیت منابع وجود دارد و امیدواریم این منابع جذب شود تا مشکل خوابگاه هم حل شود.

    وی با تاکید بر اینکه بیشتر ورودی دانشکده های استان از خارج از استان است اظهار داشت: بیشتر دانشجویان دانشکده‌های علوم پزشکی استان از خارج از استان هستند و به همین سبب در برخی موارد در سطح استان کمبود نیرو داشته باشیم.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حوزه بهداشت در سراسر استان تعداد زیادی خانه بهداشت وجود دارد در حال حاضر ۹۵ درصد مراکز بهداشتی درمانی ما در روستاها پزشک دارند و کمبود پزشک در روستاها نداریم برای شبانه روز شدن فعالیت مراکز بهداشتی و درمانی یک سری استاندارد وجود دارد که باید وجود داشته باشد.

    جاودان به کمبود آمبولانس در سطح استان اشاره کرد و گفت: نگهداری آمبولانس در استان شرایط خاص خود را دارد و زود خراب می‌شود از ۹۰ پایگاه فعال خدمات پیش بیمارستانی بیش از ۵۰ درصد آمبولانس‌ها از رده خارج هستند، ۳۰ دستگاه آمبولانس برای تعمیر فرستاده شده اما هزینه تعمیرات بالا است.

    وی افزود: پیگیر هستیم که آمبولانس مورد نیاز استان را تامین کنیم به ناوگان افزوده شود ما همچنین چالش کمبود نیروی انسانی داریم، تکنسین فوریت پزشکی در کشور و استان کمبود است و امیدواریم این نیاز رفع شود.

    تسنیم/

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.