حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • درآمد تدریس زبان در ایران
    ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
    شناسه : 17965
    بازدید 145
    3

    تدریس زبان در ایران همواره به عنوان یک شغل مناسب پاره وقت یا تمام وقت مورد توجه بسیاری از افراد بوده و کسانی که به خوبی در این شغل متخصص می شوند می توانند درآمدهای بالایی را با تدریس به شکل های مختلف کسب نمایند. حال سوال این است که چگونه می توان به این […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    Learn a New Language Faster with Google Images

    تدریس زبان در ایران همواره به عنوان یک شغل مناسب پاره وقت یا تمام وقت مورد توجه بسیاری از افراد بوده و کسانی که به خوبی در این شغل متخصص می شوند می توانند درآمدهای بالایی را با تدریس به شکل های مختلف کسب نمایند.

    حال سوال این است که چگونه می توان به این حوزه وارد شد و به صورت حرفه ای در آن فعالیت کرد و درآمد مناسبی را بدست آورد.

    نکته اول تسلط و داشتن دانش زبانی مناسب از زبانی است که می خواهید تدریس کنید. در صورت داشتن دانش کافی باید نحوه تدریس را آموزش ببینید و با متدهای مختلف تدریس آشنا شوید تا بتوانید به صورت حرفه ای و با ساده ترین روش ها مطالب را به صورت جذاب به زبان آموزان انتقال دهید.

    یادگیری روش تدریس در دوره ttc

    تصور کنید شما دانش زبانی کافی از یک زبان خارجی مثلا زبان انگلیسی را دارید. اما برای یادگیری روش تدریس و آشنایی با نحوه صحیح این زبان باید چکار کنید. برای این موضوع دوره هایی با نام تربیت مدرس زبان یا همان ttc برگزار می شوند که به شما کمک می کنند تا با یادگیری جنبه های مختلف تدریس به یک مدرس حرفه ای زبان تبدیل شوید.

    این دوره ها در موسسات و آموزشگاه های زبان برگزار می شوند که یکی از بهترین برگزار کننده های دوره ttc‌ را می توان موسسه زبان دهخدا نام برد که این آزمون را به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند و شما را برای تدریس در هر دو حالت آماده می کند.

    بعد از گذراندن این دوره دریافت مدرک می توانید در موسسات و آموزشگاه های زبان به صورت یک مدرس حرفه ای به آموزش زبان بپردازید و با کسب تجربه به یکی از بهترین اساتید زبان تبدیل شوید.

    مواردی که در دوره ttc باید آموزش ببینید

    زبان از چهار بخش اصلی یعنی مهارت گفتاری، نوشتاری، خواندن یا درک مطلب و شنیداری تشکیل شده است در کنار این چهار بخش مواردی چون تلفظ،‌ گرامر، واژگان و… نیز وجود دارند که شما باید با روش های آموزش هر بخش به خوبی آشنا شوید و یاد بگیرید که هر بخش را چگونه و با چه تکنیک موثری آموزش دهید.

    ۱. نحوه برقراری ارتباط با زبان آموز در هر رده سنی

    برقراری ارتباط با زبان آموز و داشتن یک رابطه مناسب بین استاد و زبان آموز امری ضروری در آموزش است. اگر شما نتوانید یک ارتباط مناسب با زبان آموزان خود برقرار کنید و روحیات آن ها و مدل یادگیری شان را درک نکنید در تدریس و انتقال مطالب به خوبی عمل نخواهید کرد.

    این موضوع به بحث انگیزه نیز مرتبط می شود چرا که زبان آموز باید حس خوبی را از استاد و کلاس خود دریافت نماید تا ترغیب شود که در کلاس شرکت کرده و به یادگیری و تمرین بپردازد از این رو برقراری ارتباطی موثر با زبان آموزان بسیار مهم و ضروری می باشد.

    ۲. برگزاری یک کلاس هیجان انگیز

    کلاس های زبان باید به صورتی برگزار شوند تا حس انگیزه را در زبان آموزان بوجود بیاورند. از این رو این کلاس ها باید با فعالیت های مختلف و تمرین های جذاب و استفاده از ابزارهای مختلف به صورت پویا و هیجان انگیز برگزار شود تا زبان آموزان در کلاس حس خسته کنندگی و کسلی را پیدا نکنند.

    برای این منظور شما در دوره ttc با روش ها و متدهایی آشنا خواهید شد تا بتوانید این موضوع را به خوبی اجرا نمایید و سعی کنید کلاس تان را به شکلی جذاب برگزار کنید.

    ۳. طرز صحیح اصلاح و ویرایش غلط ها

    اشتباه کردن بخشی از آموزش است و تا زبان آموزان به صورت مکرر مرتکب اشتباه نشوند به خوبی مطالب را یاد نخواهند گرفت در نتیجه استاد زبان باید به خوبی و با بیانی درست و شیوا و با روش هایی موثر به زبان آموزان غلط ها و اشتباهات شان را گوش زد کند و به آن ها کمک کند تا با انجام تمرین های موثر بر این اشتباهات فائق آیند.

    ۴. تهیه درسنامه Lesson Plan

    هر استاد زبان قبل از شروع هر جلسه از کلاس باید یک درسنامه برای جلسه ای که پیش رو دارد تهیه نماید. که این درسنامه شامل چند بخش می باشد که در مجموع شما را به هدف تان از آن جلسه می رساند و یادگیری را برای زبان آموزان در آن مبحث به ارمغان می آورد.

    تهیه درسنامه امری مهم و ضروری است که یکی از مهم ترین بخش های دوره ttc می باشد چرا که روند کار کلاس و استاد را به خوبی مشخص می کند در نتیجه یادگیری این کار در دوره ttc با تمرین ها و دموهای مختلف برای مهارت های گوناگون مورد آموزش می باشد.

    ۵. مدیریت زمان و کلاس

    شما برای تدریس در هر جلسه زمان محدودی را در اختیار دارید در نتیجه باید بتوانید زمان را به خوبی مدیریت کنید تا بتوانید مطالب آموزشی را به خوبی تدریس نمایید.

    همچنین مدیریت کلاس مخصوصا در کلاس های گروهی به صورت حضوری و‌ آنلاین بسیار مهم است تا بتوانید در زمانی که مشخص کردید به تدریس مباحث مورد نیاز بپردازید.

    در دوره ttc این موارد به خوبی آموزش داده می شود و شما با دموهایی که در طول دوره می دهید این موارد را به خوبی تمرین خواهید کرد.

    این موارد بخشی مهم از مواردی است که در دوره ttc آموزش می بینید که باعث می شود تا تدریس شما به بهترین شکل انجام شود.

    درآمد یک مدرس زبان در ایران چقدر است؟

    با توجه به نیاز یادگیری زبان در سال های اخیر برای اهداف مختلف یک مدرس زبان حرفه ای و مجرب از درآمد نسبتا بالایی می تواند برخوردار باشد و ماهانه با تدریس در آموزشگاه های معتبر به درآمدهای ۴۰ تا ۵۰ میلیون نیز دست یابد اما همه اینها به نوع زبان، مدت زمان تدریس، نوع کلاس و زمینه آموزشی و موارد دیگر بستگی دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.