حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • روزنامه نگاری برای مردم ؛ ایستادن در سمت درست وجدان
    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۵
    شناسه : 17947
    بازدید 147
    2
    دریانیوز// هرساله هفدهم مرداد با فرارسیدن سالروز شهادت خبرنگار ایرنا محمود صارمی درمزار شریف ، مناسبتی تجلیل و تکریم می شود که به نام اهالی رسانه و خبر نامگذاری شده است .رسانه ها در دنیای امروز ،جز لاینفک روزمره زندگی مردم هستند .آنان با تولید و انتشار روزانه میلیون ها خبر و گزارش و...از سراسر جهان ،عطش مردم را برای دانستن و آگاه شدن از دنیای پیرامون فرومی نشانند .
    ارسال توسط : نویسنده : سمیه هاشمی پور منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هرساله هفدهم مرداد با فرارسیدن سالروز شهادت خبرنگار ایرنا محمود صارمی درمزار شریف ، مناسبتی تجلیل و تکریم می شود که به نام اهالی رسانه و خبر نامگذاری شده است .رسانه ها در دنیای امروز ،جز لاینفک روزمره زندگی مردم هستند .آنان با تولید و انتشار روزانه میلیون ها خبر و گزارش و…از سراسر جهان ،عطش مردم را برای دانستن و آگاه شدن از دنیای پیرامون فرومی نشانند .

    رسانه ها هم مثل همه پدیده های دیگر ، حداقل دو وجه قبال تمایز دارند : راستین و دروغین .رسانه هایی که برای رنج ها ،دردها، مشقت ها و مشکلات و گرفتاری های مردم دل می سوزانند و دغدغه مردم دارند و سمت درست تاریخ و وجدان ایستاده اند وگاه مورد غضب و شماتت و تعزیر اهل قدرت قرار می گیرند چون صدای مردم بی صدا هستند در رده رسانه های راستین قرار می گیرند.

    اینگونه رسانه ها و خبرنگاران و کارگزارنش از دهه ها پیش درجای جای زمین ،تاوان ها داده ، سختی ها تحمل کرده و شلاق مصائب و دشواری های بسیاری را برگرده خود تحمل کرده اند . قلمداران و رسانه نویسان راستین هیچگاه نورچشمی اهالی قدرت و ثروت نبوده اند چون برراه و طریقی رفته و می روند که زور و زر و تزویر را خوش نمی آید .

    سینه آنان برای گزارش حقیقت ها و درستی ها،برکشیدن راستی ها و واقعیت ها و گفتن و نوشتن از پشت پرده ها و تبانی ها، جنایت ها و حق کشی ها و…آماج گلوله و تیغ و دشنه و سرنیزه بوده است .تاکنون ۱۶۵ روزنامه نگار در پلیدترین صفحه تاریخ معاصر،غزه خون و آتش و نسل کشی فلسطینیان توسط ارتش سفاک اسرائیل کشته شده اند.دهها نفرازآنان مجروح و معلول شده یا به زندان افتاده اند.

    رسانه های راستین ،درپی برملا کردن رازها زد و بندهایی اند که دوراز چشم مردم و برای منافع عده قلیلی رخ می دهد .آنها مطلوب سیاستمداران و اهل قدرت فاسد و دورو و چپاول پیشه نیستند .آنها بی کمترین چشمداشت مادی و معیشتی و در ناگوارترین شرایط و با اندک ترین امکانات و مزایا ، تنها به وظیفه و رسالت خود می اندیشند که برای مردم عامی و عادی است که فریادی ندارند ،گوش شنوایی برای دردهای خود پیدا نمی کنند و حقشان پایمال زد و بندها می شود.

    رسانه های راستین ،درصف اول حوادث و رویدادها هستند ،پشت میزنشین و عافیت طلب و ناحقگو نیستند و خاکریز نشین شرف و انسانیت و صداقتند. رسانه های دروغین اما بله قربانگوهای سفره های رنگین و چرب و شیرین مسنددارانند .دروغ و رنگ و نیرنگ به هم می بافند تا هم جیفه ای برای خود تدارک ببینند و هم صاحبان مکنت و ثروت و قدرت را نظر پسند افتد. دردی ندارند چون بی درد و نامردمی اند.

    رنگ و لعاب و زرق و برق دارند اما کویری کبره بسته اند که جز هرزه گیاه تلخ و بدطعم از آن نمی روید . سخت است انتخاب کردن راه و شیوه رسانه های راستین و ماندن بر روش آنان .ایمان ، باوروشرافت می خواهد. مردم خواهی ،عایدی آنی و مالی ندارد بلکه عزت نفس، صفای درون و وسعت دل و جان می خواهد و نام نیک و حسن عاقبت ، ره آوردی است که در ورق های تاریخ ثبت می شود.

    راستین ماندن و برصراط حق بودن و طرف بی قدرتان را گرفتن، اندوخته ای نمی آورد الا مشقت ها،تلخی ها،دردها ، نامردی ها، نفی ها و طردها . سالهاست روزنامه نگاران شجاع و متعهد ، دربزنگاه های مختلف تاریخی واجتماعی سمت درست تاریخ را انتخاب کرده اند و علیرغم همه هزینه ها و ناگواری ها طرف وجدان و مردم ایستادن ،رودرو شدن با کوه مشکلات و نوردیدن وادی های صعب سربلند از آن بیرون آمده اند و آنچه از پس غبار تقویم دیروزها مانده ، چهره های نستوه و باشکوهیست که حاضر نشدند حق و حقیقت را با دینار و درهم بفروشند .

    دریاد روز دیگری از یادمان شهادت خبرنگار صدیق ایرنا به دست مزدوران ضد فرهنگ و اندیشه و اخلاق، این یادآورد ارزنده و مناسبت فروزنده بر همه رسانه نگاران پاکباز و حامی راستین مردم مبارک و گرامی باد . قلمهایتان شکوفان ترو اراده هایتان راسخ تر .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.