حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سوختن در آتش سوخت ادامه دارد؟
    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۱۱
    شناسه : 17915
    بازدید 142
    3

    دریانیوز// هفته ای نیست که تصادفات و اخبار نگران کننده قاچاقچیان خرد وکلان و سازمان یافته سوخت را نشنویم یا نبینیم. عصر شنبه نیز تصادف خودروی سوخت بری با خودرویی دیگر در جاده بندرعباس میناب که منجر به زنده سوختن چندین نفر هم شد ، مردم را بسیار ناراحت کرد. اما سوال اساسی اینجاست که […]

    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// هفته ای نیست که تصادفات و اخبار نگران کننده قاچاقچیان خرد وکلان و سازمان یافته سوخت را نشنویم یا نبینیم. عصر شنبه نیز تصادف خودروی سوخت بری با خودرویی دیگر در جاده بندرعباس میناب که منجر به زنده سوختن چندین نفر هم شد ، مردم را بسیار ناراحت کرد.

    اما سوال اساسی اینجاست که تا چه زمانی بایستی این سناریو ادامه یابد ؟ تاکی باید جاده های استان ناامن باشند و رانندگان با ترس و دلهره در جاده ها برانند و خانواده ها داغدار شوند ؟ آیا هیچ راهکاری وجود ندارد تا بساط قاچاق سوخت در استان برچیده شود؟ آیا اقدامات پیشگیرانه ای وجود ندارد؟ آیا نمی توان برای بخشی از شهروندانی که بدلیل مشکلات اقتصادی و نداشتن شغل به سمت سوخت بری رفته اند و آن را فقط برای داشتن معیشت انجام می دهند و از ضربه های اقتصادی قاچاق سوخت به کشور اطلاعی ندارند، اشتغال مناسب ایجاد کرد تا به سمت سوخت بری نروند؟

    آیا نمی توان برای نوجوانان و جوانانی که در سن دانش آموزی و دانشجویی هستند ، شرایط تحصیل مناسب را فراهم کرد و به آینده امیدوارشان کرد تا ترک تحصیل نکنند و به سمت قاچاق سوخت نروند ؟ آیا نمی توان شرایط را برای ثروت اندوزی اتباع و مشارکت شان در قاچاق سوخت محدود کرد و ممنوعیت هایی سخت گیرانه اجرا کرد؟ آیا نمی توان با دستگاه ها و مدیرانی که در حوزه قاچاق سوخت ترک فعل می کنند ، برخورد قاطعانه تری داشت تا از میزان قاچاق سوخت کاسته شود؟

    آیا نمایندگان مجلس نمی توانند قوانینی را تصویب کنند تا مرزنشینان بتوانند سوخت سهمیه ای داشته باشند و قانونی بفروشند و قاچاق محسوب نشود و افرادی هم در این مسیر سوخته نشوند؟ آیا دولت نمی تواند تدابیری در این بخش داشته باشد تا سوخت بری های غیرقانونی و قاچاقی کاهش یابد ؟ آیا وآیا و آیاهای بسیاری وجود دارد که نیاز به عزم جزم دستگاه های مختلف است تا این بساط سوخت بری و سوخته شدن انسان های بیگناه برچیده شود که نیاز به آسیب شناسی و اقدامات کارشناسانه با درنظرگرفتن تمام جوانب می باشد.

    بایستی ساز وکارهای مناسبی در این بخش ها وجود داشته باشد . بایستی در مدارس مهارت های زندگی به دانش آموزان آموخته شود و به خانواده ها نیز مشاوره های مورد نیاز داده شود تا بهتر بتوانند تصمیم بگیرند و به این نتیجه برسند که قاچاق سوخت و سوخت بری مسیری صحیح برای تامین معاش نیست . البته بارها براین موضوع تاکید کرده ایم که در قرآن کریم امربه معروف و نهی از منکر در کنار هم آمده است و در مصداق اجتماعی نیز بایستی اینگونه باشد که اگر این قشر را از سوخت بری نهی می کنیم ، بلافاصله بایستی امر کنیم که بجایش چه کار کنند وشغل مناسب و زمینه اشتغال قانونی و شرعی هم برایش فراهم کنیم تا شاهد کاهش قاچاق سوخت و سوخته شدن شهروندان و عزادار شدن خانواده های زیادی در استان نباشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.