حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • انجام مراحل کامپوزیت دندان چقدر طول می‌کشد؟
    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۵:۱۲
    شناسه : 17861
    بازدید 161
    3
    اگر می‌خواهید در مورد مراحل کامپوزیت دندان بدانید، خواندن این مطلب را از دست ندهید! همان‌طور که می‌دانید، از کامپوزیت دندان برای رفع نقص‌های ظاهری، اصلاح طرح لبخند یا یکدست کردن دندان‌ها استفاده می‌شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    اگر می‌خواهید در مورد مراحل کامپوزیت دندان بدانید، خواندن این مطلب را از دست ندهید! همان‌طور که می‌دانید، از کامپوزیت دندان برای رفع نقص‌های ظاهری، اصلاح طرح لبخند یا یکدست کردن دندان‌ها استفاده می‌شود. در این‌جا به شما توضیح می‌دهیم که دندانپزشک چگونه دندان‌های شما را برای نصب کامپوزیت دندان آماده می‌کند. همچنین در مورد قیمت کامپوزیت دندان و معرفی مرکز دندانپزشکی میخک برای انجام کامپوزیت دندان با بهترین قیمت توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

    مراحل کامپوزیت دندان کدام است؟

    مراحل کامپوزیت دندان مختلف است که با آماده‌سازی دندان‌ها شروع و با صیقل دادن دندان‌ها تمام می‌شود. در ادامه به توضیح هر مرحله خواهیم پرداخت:

    1. مشاوره با دندانپزشک

    قبل از انجام هر چیز، باید از مهارت و تجربه دندانپزشک اطمینان حاصل کنید. این کار با جستجو در اینترنت و بررسی نظرات دیگر بیماران قابل انجام است. بعد از پیدا کردن دندانپزشک مورد نظر، برای بررسی وضعیت دهان و دندان خود به مطب مراجعه می‌کنید.

    دندانپزشک، شما را معاینه می‌کند و از عدم وجود مشکل در لثه و دندان‌های شما مطمئن می‌شود. اگر دچار پوسیدگی دندان یا مشکلاتی در لثه باشید، ابتدا باید این مشکلات را درمان کنید تا دندان‌های شما برای نصب کامپوزیت آماده شوند.

    1. آماده‌سازی دندان‌ها

    برای قرار دادن کامپوزیت‌، سطح دندان باید تمیز و خشک باشد. این امر برای ایجاد پیوند محکم بین دندان و کامپوزیت ضروری است.

    همچنین اگر نیاز باشد، دندانپزشک دندان شما را به‌صورت خیلی جزیی تراش می‌دهد. این کار به منظور صاف شدن سطح دندان انجام می‌شود تا مواد کامپوزیت به خوبی به دندان‌ها بچسبند.

    لازم به ذکر است که در انجام کامپوزیت دندان، معمولا از بی‌حسی استفاده نمی‌شود. چرا که بیمار درد خاصی احساس نمی‌کند. اما با توجه به شرایط بیمار، ممکن است دندانپزشک قبل از شروع نصب کامپوزیت از ماده بی‌حس کننده استفاده کند.

    1. انتخاب رنگ کامپوزیت

    کامپوزیت‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. با مشورت دندانپزشک و با توجه به رنگ پوست و چشم خود، می‌توانید رنگ مورد نظر را انتخاب کنید. در هنگام انتخاب رنگ کامپوزیت، نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:

    • خشک شدن دهان:

    باز ماندن دهان در حین روند درمان باعث خشکی آن می‌شود. این امر باعث روشن‌تر شدن رنگ کامپوزیت می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که بیمار در ۳۰ دقیقه ابتدایی نصب کامپوزیت، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کند.

    • نور لامپ:

    نور ساطع شده از لامپ، باعث ایجاد تفاوت در رنگ کامپوزیت می‌شود. با در نظر داشتن این نکته و با کمک دندانپزشک، می‌توانید رنگ مناسب را انتخاب کنید.

    • مواد آرایشی و زیورآلات:

    در هنگام نصب کامپوزیت، نباید روی لب‌ها آرایش داشته باشید. همچنین بهتر است از زیورآلات استفاده نکنید. چرا که سایه آن‌ها می‌تواند رنگ کامپوزیت را تحت تاثیر قرار دهد.

    1. شستشو با ژل اسیدی

    برای این که مواد کامپوزیت به‌درستی روی دندان‌ها قرار بگیرند، دندانپزشک، دندان‌های شما را با استفاده از محلولی از اسید فسفریک شستشو می‌دهد. پس از گذشت حدود ۱۵ ثانیه، این محلول را پاک می‌کند تا دندان‌ها برای ایجاد پیوند محکم با کامپوزیت آماده شوند.

    1. قرار دادن عامل پیونددهنده

    در این مرحله، مواد باندینگ یا همان عامل پیونددهنده که نوعی پلاستیک مایع است، با استفاده از برس مخصوص بر روی دندان‌ها مالیده می‌شود. سپس، دندانپزشک، حدود ۱۰ تا ۲۰ ثانیه نور لیزر را به مواد می‌تاباند تا سفت بشوند.

    1. فرم‌دهی کامپوزیت

    دندانپزشک در این مرحله، کامپوزیت را به‌صورت لایه لایه روی دندان قرار داده و آن‌ها را سفت می‌کند. مرحله فرم‌دهی، مهم‌ترین مرحله نصب کامپوزیت است.

    به همین دلیل تبحر و تجربه دندانپزشک در رسیدن به فرم مورد نظر بسیار مهم است. با فرم‌دهی صحیح، می‌توان تمام نقص‌های ظاهری دندان را پوشاند.

    1. سفت کردن کامپوزیت دندان

    بعد از این که دندانپزشک مطمئن شد که مواد کامپوزیت، فرم موردنظر را گرفته‌اند، با استفاده از لیزر اقدام به سفت کردن مواد می‌کند. مدت زمان تابش لیزر، حدود ۱۰ تا ۴۰ ثانیه است و باعث می‌شود که کامپوزیت در محل خود تثبیت شود.

    1. تست کامپوزیت دندان

    بعد از سفت شدن کامپوزیت، نوبت به تست عملکرد دندان‌ها می‌رسد. در این مرحله، دندانپزشک یک کاغذ از جنس کربن در بین دندان‌های شما قرار می‌دهد و از شما می‌خواهد که آن را گاز بگیرید. سپس با بررسی کاغذ متوجه می‌شود که کامپوزیت‌ها در جای مناسب خود قرار گرفته و مانند دندان طبیعی عمل می‌کنند.

    اگر در این مرحله مشکلی باشد، دندانپزشک اقدام به ترمیم کامپوزیت می‌کند.

    1. پولیش کردن کامپوزیت دندان

    در مرحله آخر، دندانپزشک با استفاده از ابزار مخصوص (دیسک و سمباده) کامپوزیت‌ها را پولیش می‌کند تا فرم بهتری بگیرند و شفاف‌تر بشوند. در واقع هدف از این مرحله این است که ظاهر کامپوزیت هر چه بیشتر به دندان طبیعی نزدیکتر شود.

    انجام کامپوزیت دندان چقدر زمان می‌برد؟

    به‌طور معمول نصب کامپوزیت در یک جلسه ۴ ساعته قابل انجام است. اگر به درمان‌های پیش از نصب کامپوزیت نیاز داشته باشید، قاعدتا باید جلسات بیشتری به دندانپزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، برخی افراد تمایل دارند که کامپوزیت دندان‌های پایین و بالا در جلسات جداگانه انجام شود.

    قیمت کامپوزیت دندان در دندان پزشکی میخک

    هزینه کامپوزیت دندان با توجه به تجربه دندانپزشک، وضعیت دندان‌های شما، نیاز به درمان‌های جانبی، نوع کامپوزیت و همچنین برند سازنده آن قابل تغییر است. اگر بخواهیم حدود قیمت کامپوزیت دندان را ذکر کنیم، چیزی بین ۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان تا ۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان برای شما هزینه خواهد داشت.

    در شبکه دندانپزشکی میخک دو طرح مناسب برای پرداخت هزینه و قیمت کامپوزیت دندان https://mikhakdental.com/cost-of-dental-composite/ در نظر گرفته شده است. میخک علاوه بر اقساطی کردن نحوه پرداخت قیمت کامپوزیت، ضمانت و پالیش رایگان را نیز برای مراجعین در نظر گرفته است.

    فراموش نکنید کامپوزیت دندان در میخک از دم قسطی است!

    طرح ۱: کامپوزیت لب شیشه ای

    اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان لب شیشه ای

    دوفک ۱۶ دندان مواد ترکیبی نانو کامپوزیت (charisma-IPS)

    • بدون پیش پرداخت و از دم قسط

    • بکارگیری تکنیک لایرینگ (لب شیشه ای)

    • بدون هیچ‌گونه هزینه اضافی

    • امکان افزایش طول مدت بازپرداخت با پیش پرداخت

    • ضمانت نامه سبز میخک (۷ ساله)

    • ۳ پالیش رایگان

    • چکاپ سالیانه رایگان

    مدت زمان باز پرداخت

    تعداد اقساط

    فاصله اقساط

    مبلغ اقساط (تومان)

    ۹ ماه

    ۳

    ۳ ماه

    ۳۶,۰۰۰,۰۰۰

    طرح ۲: کامپوزیت دندان

    اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان

    دوفک ۱۶ دندان مواد ترکیبی نانو کامپوزیت (charisma-IPS)

    • بدون پیش پرداخت و از دم قسط

    • بدون هیچ‌گونه هزینه اضافی

    • بدون تکنیک لایرینگ

    • امکان افزایش طول مدت بازپرداخت با پیش پرداخت

    • ضمانت نامه آبی میخک (۵ ساله)

    • ۳ پالیش رایگان

    • چکاپ سالیانه رایگان

    مدت زمان باز پرداخت

    تعداد اقساط

    فاصله اقساط

    مبلغ اقساط (تومان)

    ۹ ماه

    ۳

    ۳ ماه

    ۲۴,۰۰۰,۰۰۰

    در نهایت باید بگوئیم که تمام مراحل کامپوزیت دندان در دندانپزشکی میخک توسط بهترین دندانپزشکان انجام می‌شود و قیمت و هزینه آن به‌طور اقساطی و بدون پیش پرداخت و در بلند مدت از مراجعین دریافت می‌شود. برای انجام ارتباط با شبکه نخصصی دندانپزشکی میخک کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:https://mikhakdental.com

    منبع: انجام مراحل کامپوزیت دندان چقدر طول می‌کشد؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.