حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3436 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 15 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    مرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • درخواست های آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای بررسی شود
    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
    شناسه : 17816
    بازدید 175
    4
    دریانیوز//رئیس کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان هرمزگان در همایش بزرگ شکوه مهارت و نوآوری که به مناسبت هفته ملی مهارت در بندرعباس برگزار شد ، به موضوعاتی اشاره کرد که برخی از آنها جای تامل و توجه بیشتری دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//رئیس کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان هرمزگان در همایش بزرگ شکوه مهارت و نوآوری که به مناسبت هفته ملی مهارت در بندرعباس برگزار شد ، به موضوعاتی اشاره کرد که برخی از آنها جای تامل و توجه بیشتری دارد.

    یکی از موضوعاتی که ایشان بر تحقق آن با پیگیری نمایندگان مجلس جهت تصویب قانونی برای بیمه موسسان آموزشگاه های آزاد فنی وحرفه ای تاکید داشت ، قابل تامل است که چرا تاکنون در این زمینه قانونی مصوب نشده است؟ موسسان آموزشگاه های آزاد فنی وحرفه ای که هرکدام شان برای چندین نفر اشتغالزایی می کنند و کارکنان شان را هم بیمه می کنند و زمینه مهارت آموزی برای اقشار مختلف جامعه را فراهم می کنند، چرا خودشان بایستی از بیمه محروم باشند ؟ از نمایندگان استان در مجلس که در این مراسم نیز حضور داشتند ، انتظار می رود پیگیری های لازم را در این حوزه داشته باشند تا قانونی در این بخش تصویب شود و موسسان آموزشگاه های آزاد نیز که تعدادشان در کشور هزاران مؤسس است، بتوانند خودشان را بیمه کنند.

    موضوع دیگر معافیت مالیاتی و عوارض شهرداری بود که با استناد به قوانینی که در این مراسم عنوان شد که بایستی آموزشگاه های آزاد معاف باشند و در استان این قوانین رعایت نمی شود که انتظار می رود اداره کل امورمالیاتی هرمزگان و شهرداری بندرعباس و سایر شهرداری هایی که آموزشگاه های آزاد در شهرهای شان فعالیت می کنند ، در این حوزه شفاف سازی کنند که چرا معافیت آموزشگاه های آزاد در استان اجرایی نشده است ؟ درخواست حمایت از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در بخش های مختلف نیز که در این همایش مطرح شد، بایستی مورد توجه مسئولان قرار گرفته شود .

    یکی از موضوعاتی که همواره بر آن تاکید داشته ایم، ارتباط مهارت آموزی با افزایش اشتغالزایی و کاهش بیکاری و آسیب های اجتماعی است که متولیان مربوطه بایستی به این حوزه توجه داشته باشند. متاسفانه شرایط آسیب های اجتماعی و بیکاری در هرمزگان وخیم و بحرانی است و خانواده های حاشیه نشین و روستایی و محروم بیشتر از سایر اقشار با این مشکلات مواجهند و ضرورت دارد برای مهارت آموزی در حوزه های مختلف از جمله مهارت های زندگی و مهارت های فنی توسط اقشار مختلف در استان تدابیر لازم اتخاذ گردد. آموزشگاه های آزاد که بخشی زیادی از آموزش این مهارت ها را برعهده دارند ، فرصت و ظرفیتی است که بایستی از آن استفاده کرد و با خرید خدمت توسط دستگاه های مختلف ، زمینه مهارت آموزی اقشاری که در محرومیت بسر می برند و توان پرداخت هزینه ها را ندارند، فراهم شود.

    از طرفی دیگر صنایع استان بیش از گذشته بایستی از ظرفیت آموزشگاه های آزاد و مراکز دولتی فنی و حرفه ای برای تربیت و پرورش نیروهای ماهر مورد نیاز صنایع و بنگاه های اقتصادی استفاده کنند. در بخش تسهیلات بانکی و واگذاری زمین جهت احداث آموزشگاه های آزاد دائمی و واگذاری موقت اماکن مازاد ادارات وسازمان های دولتی جهت برگزاری آموزش های مهارتی در استان نیز بایستی تدابیر لازم اتخاذ گردد‌.در یک کلام از ظرفیت مهارت آموزی که حتی موردتاکید رهبر معظم انقلاب است بایستی بیش از گذشته استفاده شود تا غول بیکاری و آسیب های اجتماعی را بتوان شکست داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.