حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 28 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3341 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 91×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سهم مشارکت اجتماعی فولادکاوه در هرمزگان از سودش چقدر است؟
    ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۴۹
    شناسه : 17689
    بازدید 122
    0
    دریانیوز// نماینده ولی فقیه در هرمزگان در سال های اخیر از سهم اندک صنایع در مسئولیت های اجتماعی در استان گلایه مند بودند و بارها این موضوع را اعلام کرده اند، اما بیشتر صنایع استان و بخصوص شرکت فولاد کاوه کیش که وابسته به بنیاد مستضعفان هم است ، نسبت به این حوزه بی توجهی کرده اند وعلی رغم درآمد بالایی که این صنعت داشته است ، اما استان سهم چندانی از سود شرکت فولاد کاوه کیش نداشته است و فولاد کاوه در حوزه مسئولیت های اجتماعی عملکرد قابل دفاعی ندارد که نماینده ولی فقیه در نشست رسانه ای روز پنجشنبه باری دیگر از بنیاد مستضعفان و فولاد کاوه کیش خواست سهم مسئولیت های اجتماعی هرمزگان را افزایش دهند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// نماینده ولی فقیه در هرمزگان در سال های اخیر از سهم اندک صنایع در مسئولیت های اجتماعی در استان گلایه مند بودند و بارها این موضوع را اعلام کرده اند، اما بیشتر صنایع استان و بخصوص شرکت فولاد کاوه کیش که وابسته به بنیاد مستضعفان هم است ، نسبت به این حوزه بی توجهی کرده اند وعلی رغم درآمد بالایی که این صنعت داشته است ، اما استان سهم چندانی از سود شرکت فولاد کاوه کیش نداشته است و فولاد کاوه در حوزه مسئولیت های اجتماعی عملکرد قابل دفاعی ندارد که نماینده ولی فقیه در نشست رسانه ای روز پنجشنبه باری دیگر از بنیاد مستضعفان و فولاد کاوه کیش خواست سهم مسئولیت های اجتماعی هرمزگان را افزایش دهند.

    مدیرعاملش نیز در مجمع‌عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام که روز پنجشنبه، ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار شده و در سایتش اطلاع رسانی کرده است ، عملکرد مالی فولاد کاوه جنوب کیش(سهامی عام) در سال ۱۴۰۲ را شفاف و رضایت بخش عنوان کرد و گفت: در این سال درآمد عملیاتی شرکت، نسبت به دوره قبل شاهد رشد ۴۷ درصدی و سود عملیاتی رشد ۸۹ درصدی را نشان می دهد. وی افزود: سود خالص نیز از حدود ۳۳ هزار ۷۷۷ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به حدود ۶۵ هزار ۱۶۷ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲رسیده که حاکی از رشد ۹۳ درصدی سود خالص شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ بوده است.

    حال سوال اساسی اینجاست که سهم هرمزگان محروم از این درآمد چند هزار میلیاردی این صنعت که وابسته به نهاد انقلابی بنیاد مستضعفان است ،چقدر است ؟ درحالیکه انتظار می رود فولاد کاوه به مستضعفان و محرومان در این استان فقرزده و فلاکت زده در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی رسیدگی کند . مسئولان فولاد کاوه کیش اعلام کنند در سال گذشته و در چهارماه سال جاری در حوزه مسئولیت اجتماعی چه اقداماتی و با چه اعتباری در این استان داشته اند و چرا به دغدغه امام جمعه بندرعباس، مسئولان قضایی استان، شورای شهر و شهرداری، نمایندگان مجلس ، رسانه ها و مردم در خصوص ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی صنایع در استان بخوبی پاسخ نداده اند ؟ بارها رئیس کل دادگستری، دادستان بندرعباس ، نماینده ولی فقیه درهرمزگان، شورا و شهرداری، نمایندگان مجلس و مردم و رسانه ها از صنایع خواسته اند در حوزه مسئولیت های اجتماعی مشارکت گسترده نمایند که متاسفانه مشارکت ها قطره چکانی است و قابل مقایسه با میزان مشارکت اجتماعی صنایع در سایر استان‌ها نیست که امام جمعه محترم بندرعباس نیز در جلسه اخیرش با رسانه ها نیز به این موضوع اشاره کردند.

    از فولاد کاوه کیش که زیرمجموعه بنیادمستضعفان است انتظار بیشتری برای مشارکت در مسئولیت های اجتماعی می رود و بایستی این صنعت الگویی برای سایر صنایع باشد، اما هنوز نتوانسته به الگوی مناسبی در این زمینه تبدیل شود و همانطور که امام جمعه محترم و دغدغه مند بندرعباس و نماینده ولی فقيه در استان از بنیاد مستضعفان و فولاد کاوه کیش خواسته اند، بایستی سهم استان هرمزگان را از مسئولیت های اجتماعی را افزایش دهند تا گامی برای محرومیت زدایی از این استان و رسیدگی به محرومان این استان ولایت پذیر توسط این بنگاه اقتصادی و نهادانقلابی برداشته شود که بطور یقین خواسته رهبرمعظم انقلاب نیز رسیدگی به محرومان و مستضعفان است و همواره بر آن تاکید داشته اند و نماینده معظم له در استان نیز همواره بر تحقق آن تاکید دارند وبایستی مدیران بنیادمستضعفان و شرکت فولاد کاوه کیش نیز این مهم که رضایت مردم و رهبری معظم انقلاب را نیز به همراه خواهد داشت را محقق کنند و رویه شان را در حوزه مسئولیت های اجتماعی در استان هرمزگان تغییر دهند .

    در اینجا ضرورت دارد امام جمعه محترم بندرعباس ، مسئولان قضایی استان، نمایندگان مجلس، شورای شهر ، استانداری و دستگاه های نظارتی از مديرعامل فولاد کاوه کیش بپرسند که چه میزان از سود سالانه شان را در حوزه مسئولیت های اجتماعی ودر چه بخش هایی و در کدام مناطق استان هزینه کرده اند و اثراتش را مردم لمس کرده اند.در این استان که کمبود ۳۰۰مدرسه و‌ نیاز به بازسازی ۳۰۰مدرسه تخریبی وجود دارد و هزاران خانواده نیاز به کولر، یخچال و وسایل ضروری زندگی دارند و معلولان زیادی نیاز به ویلچر، سمعک ، ارتز و پروتز و… دارند و انتظار می رود صنایع فعال در استان و از جمله فولاد کاوه در این بخش ها مشارکت داشته باشند .

    خانه های بسیاری از محرومان در مناطق حاشیه نشین شهری و روستایی فرسوده و ناایمن است ونیاز به بازسازی دارند که شرکت فولاد کاوه کیش می تواند حامی این محرومان و مستضعفان باشد و خانه های شان را‌بازسازی کند.راه اندازی همراه سرای بیماران ، احداث پانسیون و مسکن برای ماندگاری پزشکان و پرستاران و… در هرمزگان، تامین آمبولانس و تجهیزات پزشکی و درمانی نیاز ضروری استان می باشد که فولادکاوه و سایر صنایع بایستی در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان در این حوزه مشارکت کنند.

    خانواده های محروم نگران تامین هزینه های سنگین تحصیل فرزندان شان و بازماندگی از تحصیل این دانش آموزان مستضعف هستند که صنایع در راستای مسئولیت های اجتماعی شان و با تامین کیف وکفش و‌لباس و نوشت افزار و…برای این خانواده ها ، بایستی از ترک تحصیل دانش آموزان و نگرانی خانواده های شان بکاهند.این صنایع که سالانه هرکدام شان سود چندهزار میلیاردی دارند، بایستی به ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان توجه بیشتری داشته باشند ؟ چرا سهم ساکنان اطراف این صنایع فقط بیماری و سرطان ، دود و آلودگی، ترافیک و گرانی مسکن و… باشد ؟ مدیران صنایع بروند و وضعیت این مناطق را از نزدیک ببینند و آن موقع تصمیم بگیرند که آیا نباید مشارکت های اجتماعی شان را افزایش دهند.

    امام جمعه بندرعباس هم اعلام کرد که مدیران صنایع را به محلات حاشیه نشین و بافت فرسوده بندرعباس و… خواهند برد تا وضعیت این مناطق را از نزدیک مشاهده کنند و مشارکت های اجتماعی صنایع افزایش یابد که‌پیشنهاد می شود مديرعامل فولاد کاوه کیش و رئیس بنیاد مستضعفان را به عنوان نخستین مدیران صنایع و نهادهای انقلابی به این مناطق ببرند و رسانه ها نیز حضور داشته باشند تا این بازدیدها را منعکس کنند و قول هایی که مدیران صنایع و…. برای افزایش مشارکت های اجتماعی شان را می دهند منعکس و پیگیری نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.