حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3315 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • غفلت از حوزه فرهنگی و باتلاق فضای مجازی
    ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
    شناسه : 17546
    بازدید 130
    2
    دریانیوز// بی توجهی به حوزه فرهنگی و فرهنگ سازی و بصیرت افزایی در کشور و غرق شدن نوجوانان و جوانان مان در باتلاق فضای مجازی که خوراکش را ضدانقلاب تامین می کند و برنامه ریزی رسانه های دشمنان نظام برای رسیدن به اهداف شان باعث می شود گاهی صحنه هایی را در جامعه شاهد باشیم که باورش برای مان سخت است و در روز عاشورا نیز یکی از این صحنه ها را مشاهده کردیم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// بی توجهی به حوزه فرهنگی و فرهنگ سازی و بصیرت افزایی در کشور و غرق شدن نوجوانان و جوانان مان در باتلاق فضای مجازی که خوراکش را ضدانقلاب تامین می کند و برنامه ریزی رسانه های دشمنان نظام برای رسیدن به اهداف شان باعث می شود گاهی صحنه هایی را در جامعه شاهد باشیم که باورش برای مان سخت است و در روز عاشورا نیز یکی از این صحنه ها را مشاهده کردیم.

    برخوردنیروی انتظامی بادختران بی حجابی که در روز عاشورا بصورت برنامه ریزی شده در خیابان های کرج زنجیرزنی کرده بود و لغو مجوز هیئت، اقدامی قابل تحسین است که باعث می شود از بروز مجدد چنین‌اتفاقاتی جلوگیری شود.البته همین برخوردها باعث ناراحتی ضدانقلاب نیز شد و از رسانه های شان ناراحتی شان را از برخوردهای قانونی با هنجارشکنان ابراز داشتند.انتشار فیلم عزاداری چند دختر بی حجاب در کشورمان واز آن طرف عزاداری باشکوه بانوان باحجاب در لندن نشان داد که هنوز نتوانسته ایم بطور کامل و بخوبی فلسفه قیام امام حسین علیه السلام را در جامعه جاری و ساری کنیم و نوجوانان و جوانان مان بایستی با فلسفه و هدف قیام آن امام همام بطور کامل آشنا شوند تا به خود اجازه ندهند اقدامی برخلاف تعالیم دینی انجام دهند که باعث ناراحتی مردم و عزاداران حسینی شود.

    متاسفانه در حوزه فرهنگی ضعف داریم و اقدامات موثری را انجام نداده ایم و بودجه های فرهنگی بخصوص در دهه۹۰ بخوبی در آن جایی که باید ،هزینه نشد . از حوزه فرهنگی در کشور غفلت شد و آثارش را هم می بینیم و این شرایط روز به روز بدتر می شود. دشمنان نظام و انقلاب با رسانه های شان و بستر فضای مجازی و… و با صرف هزینه های کلان در بخش تهاجم و شبیخون فرهنگی در این دهه ها اقدام کرده اند و ما از این حوزه غفلت کردیم و توپ مسئولیت را در زمین همدیگر پاسکاری کردیم .

    تحقق فرمایش رهبرمعظم انقلاب مبنی بر داشتن جامعه ای قرآنی و همچنین تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور که بیش از یک دهه از این مطالبه می‌گذرد، متاسفانه مورد توجه لازم قرار نگرفت و در استانی مانند هرمزگان نیز همچنان خانواده ها برای آموزش قرآن به فرزندان شان با مشکل مواجهند. بی توجهی به حوزه فرهنگی ،مذهبی و قرآنی در کشور اثرات خوبی را ندارد و از آن طرف دشمنان با فضای مجازی و رسانه های شان در حوزه ضدفرهنگی در کشورمان می تازند و نوجوانان و جوانان کشور را در باتلاق آسیب های اجتماعی و فرهنگی غرق می کنند که نیاز است در این حوزه آسیب شناسی و اقدامات لازم صورت گیرد.

    در همین شهر بندرعباس که یک استاد قرآن بصورت آتش به اختیار سه شنبه شب ها اقدام به برگزاری محفل سه شنبه های مهدوی در یکی از پارک های بندرعباس نموده است و نورافکن پارک خاموش بود و ماه‌ها اهالی و ما به عنوان رسانه پیگیری کردیم تا این نورافکن روشن شود تا هم فضای پارک پرنورتر و امن تر شود و هم کودکان و نوجوانان و خانواده ها در محیطی روشن تر بتوانند سه شنبه شب ها بنشینند واز برنامه های مختلف سه شنبه های مهدوی استفاده کنند.

    زمانی که از برنامه های فرهنگی و مذهبی حمایت نمی شود ، نتیجه اش این می شود که اوقات فرزندان مان در فضای مجازی با برنامه های دشمنان و ضدانقلاب هدر می رود و اتفاقاتی غیرقابل باور را در جامعه شاهد خواهیم بود. انتظار می رود که در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی اقدامات لازم صورت بگیرد واز برنامه های فرهنگی و مذهبی نیز حمایت شود و از آن طرف برخوردهای قاطعانه با متخلفان و مجرمان صورت گرفته و اگر نیاز به تصویب قوانینی در این حوزه ها وجود دارد که نمایندگان مجلس اقدام نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.