حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3315 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صمت مسئولیت های اجتماعی  را از صنایع مطالبه نماید
    ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۳۰
    شناسه : 17517
    بازدید 140
    3
    دریانیوز// در هر حالی که بدلیل قرارگرفتن صنایع و بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک ، بنادر، گمرکات ، پالایشگاه های نفت وگاز ، کارخانجات سیمان ، آلومینیوم ، فولادها و...در هرمزگان، این استان به عنوان پایتخت اقتصاد و تجارت کشور لقب دارد، اما خودش سهم چندانی را از این صنایع نبرده است و این در حالی است که در سایر استان ها و شهرهای کشور که حتی اگر تعداد انگشت شمار صنعت داشته باشند ، این صنایع در ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان زبانزدهستند و مشارکت شان در حوزه مسئولیت های اجتماعی برای مردم آن مناطق ملموس است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در هر حالی که بدلیل قرارگرفتن صنایع و بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک ، بنادر، گمرکات ، پالایشگاه های نفت وگاز ، کارخانجات سیمان ، آلومینیوم ، فولادها و…در هرمزگان، این استان به عنوان پایتخت اقتصاد و تجارت کشور لقب دارد، اما خودش سهم چندانی را از این صنایع نبرده است و این در حالی است که در سایر استان ها و شهرهای کشور که حتی اگر تعداد انگشت شمار صنعت داشته باشند ، این صنایع در ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان زبانزدهستند و مشارکت شان در حوزه مسئولیت های اجتماعی برای مردم آن مناطق ملموس است.

    شهردار بندرعباس چندهفته قبل با برشمردن مشارکت اجتماعی صنایع و بنگاه های اقتصادی در سایر شهرهای کشور ، ازصنایع واقع در شهر بندرعباس خواست خیری برای شهر و شهروندان داشته باشند ودر حوزه شهری از جمله بازگشایی معابر در محلات نقش داشته باشند و گفت معابری که در بازگشایی اش نقش داشته باشند را به نام همان صنایع نامگذاری می کنند.

    شورای شهر ، امام جمعه بندرعباس، مسئولان قضایی استان و شهروندان از میزان مشارکت های اجتماعی صنایع ناراضی هستند وبارها این موضوع را اعلام کرده اند و اگر صنایع به مسئولیت های اجتماعی شان بخوبی عمل کرده بودند، در این سال‌ها هرمزگان در فقر وفلاکت و محرومیت و بیکاری صدرنشین استان های کشور نبود. انتظار می رفت وزارت صمت و صمت هرمزگان هم در این سال‌ها از صنایع و معادن می خواستند که به حوزه مسئولیت های اجتماعی شان توجه بیشتری داشته باشند تا بخشی از مشکلات استان برطرف می شد و هرمزگان همچنان در محرومیت و فقر وفلاکت نمی ماند و جوانانش بیکار نمی ماندند که مجبور شوند به سمت مشاغل کاذب بروند.

    بیشتر مردم استان بخصوص در مناطق روستایی و محلات حاشیه ای در فقر مطلق بسر می برند که برای معیشت ، درمان ، تحصیل فرزندان شان و… درمانده اند و برخی هم بدلیل عدم توان درمان یا تکمیل روند درمان جان شان را هم از دست می دهند . سوء تغذیه کودکان و نوجوانان روستایی و خانواده های حاشیه نشین عادی شده است و دانش آموزان زیادی بخاطر مشکلات مالی ، کمبود مدرسه و… ترک تحصیل می کنند. در استان متولیان مربوطه اعلام کرده اند که ۳۰۰مدرسه تخریبی وجود دارد که نیاز به بازسازی دارند و ۳۰۰مدرسه دیگر هم بایستی ساخته شوند و اگر صنایع همت می کردند این ۶۰۰مدرسه در طول یک سال به راحتی ساخته می شدند که متاسفانه مسئولیت های اجتماعی صنایع در استان همواره مورد غفلت واقع شده است. میزان مشارکت صنایع در استان بسیار محدود است .

    در سایر بخش های شهری و برون شهری نیز نیاز است صنایع در حوزه مسئولیت های اجتماعی شان مسئولیت پذیرتر عمل کنند تا سهم مردم بندرعباس و استان فقط آلودگی و دود، ترافیک و گرانی مسکن از وجود این صنایع نباشد وبهره ای را هم از وجود صنایع و معادن و بنگاه های اقتصادی ببرند که صمت در ترغیب و تشویق صنایع به افزایش سهم مسئولیت های اجتماعی صنایع و معادن در استان نقش مهمی دارد. ضرورت دارد در مرکز استان که نیمی از بافت شهر فرسوده و حاشیه ای است ، صنایع در بازگشایی معابر و احداث اماکن آموزشی، فرهنگی ،تفریحی، درمانی، بازسازی املاک‌فرسوده محرومان و مستضعفان و…. مشارکت نمایند که ترغیب شان‌توسط صمت جهت مشارکت در این بخش حائز اهمیت است.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.