حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 22 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3315 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کمبود اماکن غنی سازی اوقات فراغت و افزایش آسیب های اجتماعی
    ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۴۸
    شناسه : 17509
    بازدید 127
    1
    دریانیوز// بعد از انتشار یادداشتی با عنوان غنی سازی اوقات فراغت، حق فراموش شده کودکان و‌نوجوانان هرمزگانی در روزنامه هفته قبل، برخی از شهروندان از کمبود اماکن ورزشی و....برای غنی سازی اوقات فراغت فرزندان شان بسیاراظهار گلایه کردند و خواستار توجه مسئولان استان برای رفع این کمبودها شدند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// بعد از انتشار یادداشتی با عنوان غنی سازی اوقات فراغت، حق فراموش شده کودکان و‌ نوجوانان هرمزگانی در روزنامه هفته قبل، برخی از شهروندان از کمبود اماکن ورزشی و….برای غنی سازی اوقات فراغت فرزندان شان بسیاراظهار گلایه کردند و خواستار توجه مسئولان استان برای رفع این کمبودها شدند.

    در استان هرمزگان با جمعیت دو میلیون نفری که یک میلیون نفرش در بندرعباس زندگی می کنند ، اماکن ورزشی بسیار کمی وجود دارد و کودکان ، نوجوانان و جوانان برای گذراندن اوقات فراغت شان در تابستان و سایر فصول سال با مشکل مواجهند. بخشی از اماکن ورزشی توسط بخش خصوصی راه اندازی شده اند که نظارت های لازم نیز بر آن ها چندان وجود ندارد وبایستی نظارت ها افزایش یابد . در سایر بخش ها نیز در استان کمبود وجود دارد.

    کمبود اماکن تفریحی، فرهنگی ، آموزشی، قرآنی و‌‌‌… در هرمزگان که جمعیت جوان و نوجوان و کودک زیادی دارد، باعث شده است که بخش زیادی از وقت این اقشار به بطالت هدر برود و در آسیب های اجتماعی غرق شوند. دستگاه هایی که مدعی دغدغه مندی آسیب های اجتماعی و پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی را دارند، نباید از این موضوع غفلت کنند که نمی توان با این کمبودها برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ، انتظار داشت آنها از آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند و بالطبع در دام آسیب های اجتماعی ، اعتیاد به موادمخدر سنتی وصنعتی ، مشروبات الکلی و…گرفتار شده و شعله آتش این آسیب های اجتماعی روزبه روز فوران‌تر شده و اطفای این آتش بسیار سخت تر خواهد شد و بایستی از هم اکنون تدابیر پیشگیرانه را بیش از گذشته مورد توجه قرار داد.

    در این استان که سرآمد استان های دیگر در فقروفلاکت و محرومیت وبیکاری است و از آن طرف حتی صنایع و بنگاه های اقتصادی اش در حوزه مسئولیت های اجتماعی اقدامی را برای کودکان ، نوجوانان و جوانانش ندارند ، نتیجه اش این شده که باتلاق و دره آسیب‌های اجتماعی در هرمزگان روزبه روز عمیق تر شده و برتعداد غرق شدگان و سقوط کنندگان در باتلاق و دره آسیب های اجتماعی افزوده می شود و متولیان‌ مربوطه با بستن چشمان شان‌ بر واقعیت ها، فقط به شعاردرمانی روی آورده اند و نتیجه اش این شده که خانواده ها دغدغه غنی سازی اوقات فراغت فرزندان شان را دارند و کمبودها همچنان وجود دارد و هیچکس هم خود را پاسخگوی وضعیت موجود نمی داند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.