حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۶ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3294 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جای خالی مسئولیت های اجتماعی صنایع در محلات
    ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۲۷
    شناسه : 17473
    بازدید 129
    4
    دریانیوز// بیشتر محلات بندرعباس در محاصره صنوف مزاحم و‌آلاینده هستند و این صنوف هنوز به خارج از شهر منتقل نشده اند. درون محلات هم شرایط به هیچ وجه مناسب نیست.برخی از خانه ها بربالای کوه‌ها و برخی در داخل دره ها هستند و در زلزله و...امکان ریزش دارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// بیشتر محلات بندرعباس در محاصره صنوف مزاحم و‌آلاینده هستند و این صنوف هنوز به خارج از شهر منتقل نشده اند. درون محلات هم شرایط به هیچ وجه مناسب نیست.برخی از خانه ها بربالای کوه‌ها و برخی در داخل دره ها هستند و در زلزله و…امکان ریزش دارند.

    بیشتر املاک در این مناطق فرسوده اند و مالکان توان بازسازی ندارند.فاضلاب همچنان در بیشترکوچه ها روان است و تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب با بازگشایی معابر در برخی محلات میسر است. بیشتر خانواده ها با بحران معیشت ودرمان مواجهند و حتی فرزندان شان را به سختی به مدرسه می فرستند و بیشتر دانش آموزان صبحانه نمی خورند و به مدرسه می روند و دچار سوء تغذیه هستند و برخی هم ترک تحصیل می کنند.

    میزان آسیب های اجتماعی در این مناطق بالاست و سن مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی کاهش یافته و شرایط بحرانی داریم. کمبود اماکن تفریحی، فرهنگی، آموزشی ،ورزشی و… در محلات عادی است. خانواده ها چند فرزندی هستند و این خانواده ها در ازدیاد جمعیت بیشترین نقش را دارند، اما کمترین بهره را از امکانات دارند و از آن‌طرف بیشترین مشارکت های سیاسی و… را دارند و کم توقع ترین قشر جامعه هستند. صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای مسئولیت های اجتماعی در محلات هیچ نقشی را بازی نمی کنند.

    شهردار بندرعباس هم چند هفته قبل با انتقاد شدید از صنایع بندرعباس و مقایسه این صنایع با صنایع سایر شهرهای کشور ،گفت صنایع بندرعباس خیری هم برای شهر و شهروندان داشته باشند و حاضریم معابر و اماکنی که صنایع در احداث آنها نقش دارند، را به نام خودشان نامگذاری کنیم. البته این مطالبه بارها در یکی دو دهه اخیر در رسانه ها مطرح شده و شهردار بندرعباس و رئیس و نائب رئیس شورای شهر نیز برآنها مهر تایید وتاکید زده اند که صنایع در حوزه مسئولیت های اجتماعی در شهر فعالانه تر عمل کنند ، اما برخی از صنایع گویا گوش شنوایی ندارند.

    هفته قبل نیز امام جمعه بندرعباس برای چندمین بار نارضایتی خود را از میزان مشارکت های اجتماعی صنایع ابراز داشتند. رئیس کل دادگستری و دادستان بندرعباس نیز بارها از صنایع خواسته اند مشارکت بیشتری را در حوزه مسئولیت های اجتماعی داشته باشند و رئیس جمهورشهیدمان نیز در سفرهایش به استان این مطالبه را از صنایع مطرح کردند. بطور حتم مشارکت اجتماعی صنایع باعث می شود هرمزگان در فقر و فلاکت و محرومیت در جایگاه نخست استان های کشور قرار نگیرد و مردم نیز از مواهب این صنایع بهره مند می شوند و فقط آلودگی و دود ،ترافیک و گرانی مسکن سهم مان از وجود صنایع در استان نمی شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.