حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3244 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • توزیع ۴۵۶۰میلیارد تومان بین شهرداری ها ودهیاری های هرمزگان
    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۴۳
    شناسه : 15878
    بازدید 1156
    5
    مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان خبرداد دریانیوز// مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت:در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان عوارض از محل ۹درصد مالیات برارزش افزوده در هرمزگان‌توزیع شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت:در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان عوارض از محل ۹درصد مالیات برارزش افزوده در هرمزگان‌توزیع شد.

    به گزارش خبرنگار دریا؛ جعفراحسانی مهر افزود: ۴هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان بین شهرداری ها و دهیاری های استان در سال گذشته از مالیات بر ارزش افزوده توزیع شد که رشد ۶۸درصدی نسبت به سال قبلش که ۲۷۰۰میلیارد تومان بود ، داشتیم.وی خاطرنشان کرد: سیاست سازمان امور مالیاتی مبتنی برشفافیت در عدالت مالیاتی است‌.

    وی خاطرنشان کرد: برخی فعالان اقتصادی که در استان فعالیت می کردند ، اما پرونده های شان در استان نبود که پیگیری ها منجر به برگشت پرونده های برخی صنایع و‌فعالان اقتصادی از سایر مناطق کشور به استان شد .مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت: اما ۳۰پرونده هنور به استان برگشت داده نشده است.برخی از این پرونده ها به این دلیل برگشت داده نشده که همزمان آن فعال اقتصادی در سایر استان ها نیز فعالیت اقتصادی دارند که پیگیریم سهم مالیات استان از این فعالان اقتصادی به هرمزگان اختصاص یابد.

    احسانی مهر اظهار داشت : شرکت نفت فلات قاره از جمله شرکت هایی است که در چند استان و همزمان در خوزستان، بوشهر و هرمزگان فعالیت می کند.وی خاطرنشان کرد: ۴۳۰میلیارد تومان مالیات را سال گذشته نفت فلات قاره پرداخت و ۳۶ میلیارد تومان هم عوارض آلایندگی پرداخت کرد.مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت: نفت لاوان هم در استان مالیات و عوارضش را پرداخت می کند.احسانی مهر اظهار داشت: ۳۷۷ میلیارد تومان از صنایع آلاینده به عنوان عوارض آلایندگی در سال قبل اخذ شده است.وی خاطرنشان کرد: در تسلیم اظهارنامه های دوره چهارم‌سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره سوم این سال رشد ۱۰۷ درصدی داشتیم.

    مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت: فراخوان مرحله دهم اظهارنامه ارزش افزوده شامل برخی صنوف مانند فروشندگان انواع لوازم آرایشی، تجهیزات آرایشگاهی و آرایشی و عطر و ادکلن ،فروشندگان انواع عینک آفتابی لنزهای تماسی ، فروشندگان قهوه، کاکائو، نسکافه ، پودر و خمیرحاصل از آنها و… هم از ابتدای دی ماه سال گذشته اعلام شد.احسانی مهر اظهار داشت : این مالیات به عنوان مالیات مضاعف محسوب نمی شود‌.وی خاطرنشان کرد: جلسات توجیهی با فروشندگان مواد آرایشی داشتیم.

    مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت: مالیات بر ارزش افزوده، مالیات برمصرف است که در بسیاری از کشورها نیز اجرا می شود. احسانی مهر اظهار داشت : صنف فروشندگان انواع لوازم آرایشی مدعی هستند که اجناس خارجی می فروشند و از مبادی رسمی هم وارد نمی کنند و نباید پرداخت کنند که ما براساس تراکنش های بانکی شان مالیات اخذ می کنیم.

    اگرهم کالاهای بهداشتی و آرایشی می فروشند، خودشان می توانند تفکیک کنند.وی خاطرنشان کرد: اجرای قانون مالیات برارزش افزوده از مهر ۱۳۸۷ اجرا شده و براساس فراخوان ها ،هرمرحله تعدادی از صنوف فراخوان شده اند که از دی ۱۴۰۲ فروشندگان مواد ولوازم آرایشی و ۱۲ صنف دیگر مشمول شدند.مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت: دهمین فراخوان مالیات برارزش افزوده از دی ماه سال گذشته شروع شده است.

    احسانی مهر اظهار داشت : اطلاع رسانی فراخوان‌ها به اتحادیه ها ،تعزیرات حکومتی و….شده است.وی خاطرنشان کرد:مودیانی که فروششان تا پایان پاییز سال ۱۴۰۲ به ۱۸۰ میلیارد ریال (۱۸ میلیارد تومان) رسیده، باید از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۳ بایستی در سامانه مودیان مالیاتی ثبت کنند تا نیازی به تسلیم اظهارنامه و…نباشند وبتوانند از بخشودگی های مالیاتی و…نیز بهره مند شوند.

    به گفته وی اطلاعات ۴۷۷مودی دارای خانه های خالی در هرمزگان مربوط به سال ۱۴۰۰ در حال مطالبه مالیات قرار دارد.مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت:در سال گذشته بیش از ۱۲۵هزار اظهارنامه‌مشاغل تسلیم شد که فقط ۱۲درصدشان موردحسابرسی قرار گرفت.مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت: واحد مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در استان راه اندازی شده است.احسانی مهر اظهار داشت: حسابهای تجاری با هر سقفی رصد می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.