حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3229 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چالش های اجرای  طرح کالابرگ در هرمزگان
    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
    شناسه : 14124
    بازدید 1268
    10
    دریانیوز// طرح فجرانه کالابرگ ‌الکترونیکی از ابتدای اجرا در هرمزگان و بندرعباس دارای چالش های برای شهروندان بود که همچنان ادامه دارد و نارضایتی هایی را به همراه داشته است که بایستی متولیان مربوطه نسبت به رفع مشکلات موجود اقدامات لازم‌را داشته باشند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// طرح فجرانه کالابرگ ‌الکترونیکی از ابتدای اجرا در هرمزگان و بندرعباس دارای چالش های برای شهروندان بود که همچنان ادامه دارد و نارضایتی هایی را به همراه داشته است که بایستی متولیان مربوطه نسبت به رفع مشکلات موجود اقدامات لازم‌را داشته باشند.

    اول اینکه بدلیل محدود بودن تعداد فروشگاه های مشمول طرح و عدم اطلاع رسانی کافی از این فروشگاه ها، این موضوع منجر به شلوغی فروشگاه های مشمول طرح و تشکیل صف ها طولانی و انتظار طولانی مدت شهروندان برای خریدشان شده است؛ تا جاییکه در برخی فروشگاه ها بدلیل ازدحام جمعیت و شلوغی زیاد، نام نویسی شده یا اینکه برخی شهروندان مشمول طرح، کارت بانکی و رمز آن را تحویل برخی فروشگاه ها می دهند و روز بعد برای دریافت اقلام مورد نیاز به فروشگاه مراجعه می کنند که قراردادن کارت و رمز در اختیار فروشگاه به لحاظ امنیتی اقدامی صحیح نیست و امکان کپی برداری از کارت وجود دارد که ممکن‌است برای شهروندان مشکلاتی ایجاد شود.

    حتی اگر این خطر بسیار کم هم باشد ، اما چرا بایستی کارت بانکی یکی دو روز در فروشگاه بماند که شهروند نتواند در این مدت از کارتش هم‌استفاده کند؟ در این بخش نیاز است که تعدادفروشگاه های مشمول طرح افزایش یابد و اطلاع رسانی گسترده شود تا صف های طولانی و انتظار یکی دو روزه برای دریافت اقلام کاهش یابد. شرایط فعلی بگونه ای است که‌ جلوی برخی از فروشگاه ها قبل از اینکه باز شوند، جمعیت منتظر نشسته اند . چرا نباید تعداد فروشگاه های مشمول طرح آنقدر زیاد باشد که مردم اینگونه در صف نمانند و معذب نشوند ؟ با توجه به گرم شدن هوا در هرمزگان انتظار می رود در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود تا در مراحل بعدی چنین مشکلاتی وجود نداشته باشد.

    موضوع دوم اینکه گویا ۱۱قلم‌جنس مشمول طرح کالابرگ می شود و برخی فروشگاه ها تعدادی از اجناس شان را که تمام می شود یا ندارند، به شهروندان می‌گویند فقط از اجناسی که دارند، می توانند بردارند .همچنین برخی از شهروندان گلایه مندند که رسید خرید اجناس و… به آنها داده نمی شود وقیمت اقلام هم برای شان مشخص نیست. از طرفی دیگر در برخی فروشگاه ها اجناسی که خریده می شود، بیشترین مبلغ به صورت نقدی از شهروندان دریافت می شود و مبلغ اندکی از کالابرگ کسر می شود که مشمولان طرح نسبت به این موضوع هم گلایه مندند.

    همچنین‌برخی می گویند که اقلام و اجناسی که با کالابرگ‌خریداری می شود، گران‌تر از قیمت عادی برای خریدار محاسبه می شود‌.مطلب سوم هم اینکه برخی از شهروندان یارانه بگیر گویا کالابرگ به آنها تعلق نگرفته است و اطلاع ندارند چگونه می توانند به این موضوع اعتراض کنند ویا دلایل عدم مشمولیت شان در طرح را بررسی کنند و پاسخ دریافت کنند که در این زمینه ضرورت دارد متولیان مربوطه اطلاع رسانی کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.