حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3262 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جولان فراریان مالیاتی و اخذ مالیات از کارمندان
    ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۰۸
    شناسه : 17312
    بازدید 117
    1
    دریانیوز// 16 تیرماه، روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتی است‌ که‌ ضمن تبریک به فعالان این بخش در کشور و استان هرمزگان، چند نکته را ضرورت دارد یادآوری کنیم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ۱۶ تیرماه، روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتی است‌ که‌ ضمن تبریک به فعالان این بخش در کشور و استان هرمزگان، چند نکته را ضرورت دارد یادآوری کنیم.

    نکته اول اینکه برای فرهنگ سازی در حوزه مالیات ،اقدام مناسبی صورت نگرفته است و مردم همچنان نمی دانند که مالیاتی که پرداخت می کنند دقیقا در کجا هزینه می شود وچرا‌ باید مالیات پرداخت کنند و به همین دلیل همیشه در مقابل پرداخت مالیات مقاومت می شود .

    شهرداری ها و دهیاری‌ها هم که عوارض مالیات بر ارزش افزوده و برخی هم از عوارض آلایندگی دریافت می کنند، بایستی حتما صرف عمران شهرها و روستاها کنند و این موضوع هم به مردم اعلام شود و از صرف آن برای امورات جاری و پرداخت حقوق و… خودداری کنند .

    دوم اینکه بایستی فراریان مالیاتی بزرگ شناسایی شده و مالیات را از آنان اخذ کرد .متاسفانه مالیات از کارمندان و بخش هایی اخذ می شود که بیشترشان حقوق شان زیرخط فقر است و خودشان در زندگی با مشکل مالی مواجهند، اما فراریان مالیاتی بزرگ و دلالان در حوزه های مختلف و… مالیات نمی دهند که این دلالان و فراریان مالیاتی بزرگ در کشور در بخش های مختلف بایستی شناسایی و از آنان مالیات اخذ شود. بایستی میزان نوع و میزان برخوردها با فراریان مالیاتی بصورت شفاف اعلام شود تا آثار بازدارندگی هم‌داشته باشد.

    سوم اینکه در استانی مانند هرمزگان که صنایع و بنگاه های اقتصادی مختلف فعالیت دارند که همواره این‌ صنایع برخلاف قانون مالیات های مستقیم برای پرداخت مالیات در استان محل فعالیت ، مالیات شان را در خارج از استان پرداخت می کردند و با تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر توسط متولیان مربوطه و دستگاه های نظارتی ،پرونده مالیاتی بیشترشان به استان برگردانده شد، اما آن مالیات هایی که حق استان بود ودرسال های قبل پرداخت نشده بود، به هرمزگان برگشت داده نشد. همچنین ۵۰درصد مازاد درآمد استان مربوط به سال های گذشته به هرمزگان برگشت داده نشد.

    اگر که این‌مالیات ها و مازاد درآمدها براساس قانون به استان داده می شد و صرف عمران و آبادانی هرمزگان محروم شده بود، این استان همچنان در صدر استان ها در فقر وفلاکت نایستاده بود.نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از درآمدهای کشورهای پیشرفته اروپایی از طریق اخذ مالیات است، افزود: سهم حوزه مالیاتی در اداره کشور پایین است و باید نظام مالیات کشور در برخورد با فرار مالیاتی توجه ویژه داشته باشد و با متخلفان برخورد قاطع شود.دستگاه های قضایی باید با متخلفان عرصه مالیات برخورد کند تا کسی اجازه فرار از مالیات را به خود ندهد.

    همچنین برای مقابله با فساد در درون دستگاه‌ها و سازمان مالیاتی باید کنترل و نظارت بیشتر شود.ساختار مالیاتی باید اصلاح شود و به سمتی برویم که عدالت مالیاتی تامین و شرایط امروز بازار و مردم نیز در نظر گرفته شود، مالیات از کسب و کارهای خرد درست نیست و باید به سراغ صنایع بزرگ رفت و سیاست دولت سیزدهم در امر مالیات در همین راستا بود.

    عبادی زاده اضافه کرد: خدماتی که توسط شهرداری ها و دهیاری ها که در دولت سیزدهم به مردم ارائه می شد، بخشی زیادی از اعتبارات آن از طریق مالیات بود، که این دوره در بحث عمران و آبادانی شهر و روستا از طریق جذب مالیات امر بی سابقه‌ای بوده و اقدامات موثری انجام شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.