حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3242 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مهرماه دانش آموزان رسید و…
    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
    شناسه : 10148
    بازدید 1237
    9
    دریانیوز// درحالی به مهرماه و فصل بازگشايي مدارس نزدیک می شویم که از یک طرف برخی از مسئولان تلاش دارند با پاک کردن صورت مسئله، کاستی ها و کمبود را نشان ندهند که راحت تر از تلاش برای رفع کمبودهاست و از طرفی دیگر با شرایط فعلی بنظر می رسد مشکلات نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و اقدام لازمی صورت نخواهد گرفت.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی به مهرماه و فصل بازگشايي مدارس نزدیک می شویم که از یک طرف برخی از مسئولان تلاش دارند با پاک کردن صورت مسئله، کاستی ها و کمبود را نشان ندهند که راحت تر از تلاش برای رفع کمبودهاست و از طرفی دیگر با شرایط فعلی بنظر می رسد مشکلات نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و اقدام لازمی صورت نخواهد گرفت.
    در اواسط شهریور قرار داریم و هنوز از ساماندهی سرویس های مدارس و نرخ‌گذاری شان و بالطبع انعقاد قرارداد با والدین دانش آموزان خبری نیست و والدین در مهرماه مانند سال گذشته برای رفت و آمد فرزندان شان به مدرسه بخصوص در شهر بندرعباس با مشکل مواجه می شوند.

    شورای شهر بندرعباس چند ماه قبل نرخنامه سرویس مدارس را ۶۰ درصد افزایش تصویب کرد که باعث نارضایتی والدین دانش آموزان شد و فرمانداری نیز با آن مخالف کرد. در این مدت هم شورای شهر درگیر حواشی زیادی بود و حال که دو هفته از فعالیت هیئت رئیسه جدید می گذرد، انتظار می رود سریعتر نرخ جدید وکارشناسی شده و منطقی سرویس مدارس را تصویب و اعلام کنند تا پس از تایید فرمانداری، شرکت های سرویس مدارس بتوانند با والدین قرارداد ببندند و در مهرماه والدین با مشکل تردد فرزندان شان مواجه نشوند.

    موضوع دیگر کمبود معلم و مدرسه و مدارس غیراستاندارد در استان است که بایستی برای رفع این کمبودها چاره اندیشی نمود. سال گذشته اعلام شد که چهارهزار نفر کمبود معلم در استان براساس استانداردها داریم وامسال قرار بود ۴۰۰نفر در آموزش و پرورش جذب شود و احتمالا تعدادی هم بازنشسته می شوند و انتظار می رود برای رفع کمبودها، برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته باشد و زمانی که این کمبودها اعلام می شود تا مسئولان استان و کشور چاره اندیشی کنند، متولیان مربوطه بجای رفع کمبودها، سعی نکنند رسانه های منتقد را حذف کنند و در جلسات مطبوعاتی شان، از آنها دعوت نکنند. با این شیوه، کمبودها رفع نمی شود و جفا در حق دانش آموزان مان بیشتر می شود.

    موضوع دیگر مشکلات اقتصادی است که بر تحصیل دانش آموزان خانواده های متوسط و محروم سایه افکنده است و خانواده ها را در تامین لباس و کیف وکفش و نوشت افزار و ثبت نام در مدارس با مشکل مواجه کرده است و احتمال می رود برخی از دانش آموزان در مناطق حاشیه ای شهرها و روستاها از تحصیل باز بمانند که بایستی از بازماندگی این دانش آموزان از تحصیل بخاطر فقر و مشکلات اقتصادی جلوگیری شود. همچنین درخصوص دانش آموزانی که تحصیل را رها می کنند وبه سمت مشاغل کاذب و قاچاق سوخت و… می روند نیز بایستی مورد آسیب شناسی قرار گیرند و چاره اندیشی شود. تداوم روند فعلی باعث می شود با مشکلاتی برای تامین نیروی بومی ماندگار در صنایع، حوزه بهداشت ودرمان، آموزش و پرورش، ادارات دولتی و… مواجه شویم که متولیان مربوطه بایستی در این حوزه تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.