حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3268 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خدمات بیمه سلامت برای بیماران اوتسیم
    ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۲۸
    شناسه : 17344
    بازدید 119
    2
    مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان تشریح کرد دریانیوز// مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، گفت:بیماران اوتسیمی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، می‌توانند بعد از نشان‌دار شدن خود در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر معاونت درمان از خدمات متنوع بسته خدمات توانبخشی این بیماری استفاده کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، گفت:بیماران اوتسیمی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، می‌توانند بعد از نشان‌دار شدن خود در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر معاونت درمان از خدمات متنوع بسته خدمات توانبخشی این بیماری استفاده کنند.

    دکتر علی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه دریا با بیان اینکه بیمه سلامت همواره سعی می‌کند خدمات مناسبی را به جامعه هدف خود ارائه دهد، اظهار کرد: در این راه از هیچ تلاش و کوششی برای رفاه حال مردم دریغ نخواهد کرد.

     ارائه بسته توابخشی در سه سطح مختلف

    وی در ادامه افزود: یکی از بیمارهای که تحت پوشش صندوق‌ بیمارهای خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است بیماری اوتیسم است و این سازمان برای حمایت از این دسته از بیماران بسته خدمات توانبخشی را در سه سطح مختلف تعیین کرده است.

    دکتر علیزاده مداخلات کار درمانی،ارزیابی گفتار، مداخلات رفتاری- آموزشی، مداخلات مشاوره- حمایتی، مشاوره تجویز سمعک و مداخلات گفتار درمانی را بسته خدمات توانبخشی برای افراد داری بیماری اوتیسم نام برد.وی عنوان کرد: این بسته شامل سه سطح یک، دو و سه می‌باشد که تعداد جلسات در هر سطح در سال بستگی به کد خدمت متفاوت است.

    مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان به چگونگی و استفاده این بیماران از این خدمات اشاره کرد و گفت: در ابتدا این افراد باید با مراجعه حضوری به معاونت درمان نشان دار شوند و بعد از این اینکه در سامانه نشان دار شدند می‌توانند از این بسته حمایتی توانبخشی بیمه سلامت بهره‌مند شوند و این افراد بدون محدودیت سنی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

    دکتر علیزاده میزان پوشش تعرفه این بسته توانبخشی در بخش دولتی را ۱۰۰ درصد و در بخش خصوصی را ۸۰ درصد ذکر کرد و افزود: بیمه شدگان در مراجعه به بخش غیر دولتی صرفا ۲۰ درصد از کل تعرفه را پرداخت خواهند کرد.

    ۳۱ مرکز توابخشی در هرمزگان طرف قرارداد هستند

    وی تصریح کرد: تاکنون ۶۳ فرد دارای بیماری اوتیسم در سامانه معاونت درمان برای بهره مندی از خدمات بیمه سلامت نشان دار شده‌اند که می‌توانند از این بسته حمایتی توانبخشی استفاده کنند.مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان ابراز داشت: ۳۱ مرکز توانبخشی در سطح استان جهت ارائه خدمت به این افراد با بیمه سلامت قرارداد دارند که از این تعداد ۱۸ مرکز آن در شهرستان بندرعباس قرار دارد.

    دکتر علیزاده در پایان عنوان کرد: تمام کسانی که فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند، با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا سامانه شهروندی بیمه سلامت ایران و براساس آزمون وسع و دهک بندی خانوار که توسط وزارت رفاه انجام گرفته می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.