حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آزادسازی ۷۱۷ هکتار  از اراضی ملی در بندرخمیر
    ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۴:۵۱
    شناسه : 5739
    بازدید 1397
    7
    به همت اداره منابع طبیعی بندرخمیر محقق شد دریانیوز// ارزش این اراضی ۱۱۲ میلیارد ریال می باشد که از دست افراد سودجو آزاد شد
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// ۷۱۷هکتار از اراضی ملی در شهرستان بندرخمیر آزادسازی شد.
    به گزارش خبرنگار روزنامه دریا؛ سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر گفت: ۷۱۷ هکتار از اراضی ملی در دهستان کهورستان شهرستان بندر خمیر آزاد سازی شد.
    حسن کشت‌گرافزود: ارزش این اراضی ۱۱۲ میلیارد ریال می باشد که از دست افراد سودجو آزاد شد. کشت‌گر خاطرنشان کرد: جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو از اراضی ملی و آزادسازی این اراضی در دستور اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر قرار دارد.

    کشت‌گر اظهارکرد: هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی، دولتی و عرصه‌های طبیعی با واکنش شدید دستگاه‌های ذی‌ربط روبرو خواهد بود و مجازات متخلفین را به همراه خواهد داشت.وی تأکید کرد: مشارکت و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع رسانی مردمی امکان برخورد به موقع با متصرفان غیرمجاز را فراهم می سازد و به همین منظور اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در این خصوص است.

    وی بیان کرد: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع‌طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

    کشت‌گر عنوان کرد: این اراضی که توسط افراد سودجو تصرف شده بود با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بندرخمیر و هماهنگی با دستگاه قضایی بازپس‌گیری و به اراضی ملی دولت بازگردانده شده است.این مسئول گفت: همه دستگاه‌ها باید ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با تمام توان در جهت پاسداری و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تلاش کنند.

    سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندر خمیر اظهارداشت: منابع‌طبیعی و اراضی ملی متعلق به همه مردم است و همه باید از از این نعمت برخوردار باشند و افرادی که بخواهند با سوء استفاده، این منابع را تصرف نمایند با آنها برخورد خواهد شد.

    کشت‌گر با بیان اینکه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی ملی و حراست از مراتع، منابع طبیعی و اراضی متعلق به عموم مردم از اهمیت بسیار بالایی در مقابله با سودجویان و حفظ سرمایه‌های ملی برخوردار است، اظهارکرد: این سرمایه‌ها حق نسل آینده برای ادامه حیات و زندگی است و تخریب و تصرف آن برای منافع شخصی می تواند منجر به بروز شرایط دشوار زیست محیطی برای همه شهروندان شود.وی ادامه‌داد: زمین خواران بدون درنظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

    کشت‌گر در پایان خاطرنشان‌کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع‌طبیعی از اولویت‌های اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرخمیر است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار قرار دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.