حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • علاقه چینی ها به سرمایه‌گذاری در بندرعباس
    ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۱۵
    شناسه : 17098
    بازدید 124
    2
    سرکنسولگری چین در بندرعباس در دیدار با مدیرمسئول روزنامه دریاعنوان کرد دریانیوز// «شو وی» سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس با یعقوب دبیری‌نژاد مدیرمسئول روزنامه دریا دیدار و گفت‌وگو کرد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// «شو وی» سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس با یعقوب دبیری‌نژاد مدیرمسئول روزنامه دریا دیدار و گفت‌وگو کرد.

    به گزارش خبرنگار روزنامه دریا؛ سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس در این دیدار گفت: این سرکنسولگری در هشت استان شامل خوزستان، چهارمحال و بختیاری، استان کهگیلویه و بویراحمد، استان فارس، استان بوشهر، استان کرمان، استان هرمزگان، استان سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کند.

    «شو وی» افزود: یک سرکنسولگری مانند یک سفارت فعال در کشور دیگر و در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … فعالیت می‌کند.«وی» با اشاره به فعالیت پانزده ساله خود در تهران اظهارداشت: فعالیت در استان‌های دیگر با فعالیت در پایتخت تفاوت دارد. وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های رسانه‌ای بسیار پراهمیت بوده و می‌تواند باعث آگاهی مردم از موضوعات مختلف بین دو کشور شود.

    این مسئول بیان کرد: هر چه فعالیت‌های رسانه‌ای بیشتر انجام شود، دیدگاه‌های بین دو کشور شفاف‌تر خواهد شد و اگر موضوع منفی نیز وجود داشته باشد برطرف می‌شود. سرکنسولگری چین در بندرعباس با بیان اینکه شهر بندرعباس و شهر نینگبو در چین می‌توانند به عنوان خواهرخوانده معرفی شوند عنوان کرد: وجود فرصت‌های خوب در این دو شهر می‌تواند باعث افزایش تعاملات بین دو کشور شود.

    «وی» خاطرنشان کرد: شرکت‌های چینی در زمینه‌های مختلفی علاقمند هستند که در شهر بندرعباس سرمایه‌گذاری داشته باشند و نمونه آن نیز ساخت کارخانه‌ای در شهرک صنعتی این شهر است که با راه‌اندازی آن هفتصد نفر از مردم این شهر می‌توانند در آن مشغول بکار شوند. این مسئول درباره همکاری در زمینه ساخت مسکن در بندرعباس نیز گفت: موانعی که بر سر واردات موقت تجهیزات و لوازم ساخت، همچنین زمان‌بر بودن صدور مجوز فعالیت در ایران از مهمترین موانع انجام کار می‌باشد که اگر این مشکلات برطرف شود ساخت خانه‌ها در بندرعباس به سرعت توسط شرکت چینی انجام شده و مردم استان صاحب خانه می‌شوند.

    وی ادامه‌داد: اگر شرایط مهیا شود شرکت چینی می‌تواند یکساله خانه‌ها را ساخته و خانه‌های باکیفیت تحویل مردم شهر بندرعباس دهد و در این زمینه نیازمند حمایت برای برطرف شدن موانع هستیم. سرکنسولگری چین در بندرعباس اظهارداشت: اولین روزنامه‌ای که پس از منصوب شدن به این مسئولیت با آن آشنا شدم روزنامه دریا بود و این روزنامه می‌تواند پنجره‌ای را برای آشنایی مردم با کشور چین و اقدامات شرکت‌های چینی در استان باز کند و ما تلاش داریم اقدامات موثری را برای مردم استان هرمزگان انجام دهیم.

    در ادامه مدیرمسئول روزنامه دریا گفت: تاکنون خواهرخواندگی شهر بندرعباس و چند شهر دیگر انجام شده اما مردم اتفاق ملموسی را احساس نکرده‌اند.
    یعقوب دبیری‌نژاد بیان کرد: ما نیز از خواهرخواندگی بندرعباس و نینگبو استقبال می‌کنیم و باید تلاش شود کارهای خوبی در این زمینه صورت پذیرد تا مردم شهر نیز این موضوع را لمس نمایند. دبیری‌نژاد اضافه کرد: اگر در این دو شهر دو بوستان به نام شهرهای خواهرخوانده احداث شود موجب ملموس‌تر شدن این تعامل خواهد شد.

    وی عنوان کرد: هر چه فعالیت‌های رسانه‌ای بیشتری بین دو کشور صورت پذیرد قطعا باعث شناخت بهتر مردم از هم و فعالیت‌های صورت گرفته خواهد شد و در نتیجه انعقاد قراردادها نیز افزایش خواهد یافت. دبیری‌نژاد ادامه‌داد: کارهای رسانه‌ای باید به سمت بالا بردن آگاهی مردم و بیان حقایق اتفاق بیافتد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. وی در پایان بیان کرد: یکی از کارهایی که در شهر بندرعباس تاکنون انجام نشده، بلندمرتبه‌سازی است که می‌توانیم با همکاری شرکت‌های چینی ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه را در بندرعباس انجام دهیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.