حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ساوانا، رونق را به دباغیان آورد
    ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۳۶
    شناسه : 11371
    بازدید 1781
    10
    دریانیوز// مدتی است که باغ‌وحش مصنوعی ساوانا در ضلع جنوبی پارک شهید دباغیان بندرعباس افتتاح شده و به محلی برای بازدید عموم مردم تبدیل شده‌است. پارک شهید دباغیان یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر بندرعباس است که به پارک شهر معروف است.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدتی است که باغ‌وحش مصنوعی ساوانا در ضلع جنوبی پارک شهید دباغیان بندرعباس افتتاح شده و به محلی برای بازدید عموم مردم تبدیل شده‌است. پارک شهید دباغیان یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر بندرعباس است که به پارک شهر معروف است.
    این پارک طی سال‌های گذشته به دلیل تاریکی، کمتر مورد توجه خانواده‌ها قرار داشت اما اکنون با رسیدگی و امکاناتی که در پارک قرار داده شده، همچنین ساخت باغ‌وحش مصنوعی ساوانا در آن، رونق به این پارک بازگشته است و به محلی برای گذراندن اوقات خانواده‌ها تبدیل شده‌است. شهر بندرعباس به دلیل داشتن آب و هوای گرم در بیشتر ایام سال، نیازمند داشتن فضاهای تفریحی بیشتری برای خانواده‌هاست و اکنون که شهرداری بندرعباس به پارک شهید دباغیان توجه کرده، استقبال مردم شهر از این پارک بیشتر شده‌است و نیاز است در پارک‌هایی که در این شهر وجود دارد، شرایط به گونه‌ای فراهم شود که خانواده‌ها بتوانند از امکانات آن بهره‌مند شوند. باغ‌وحش مصنوعی ساوانا که با هزینه شش میلیارد تومانی در یک هکتار از ضلع جنوبی پارک شهر ساخته شده‌است یکی از اقدامات خوبی است که توسط شهرداری بندرعباس انجام شده و به نوعی رونق را به پارک شهید دباغیان بازگردانده است.
    در باغ‌وحش ساوانا ۶۴ مجسمه از گونه‌های مختلف جانوری برای آشنایی مراجعه‌کنندگان نصب شده‌است و خانواده‌ها نیز باید از آسیب زدن به این مجسمه‌ها خودداری نمایند. سوار شدن بر مجسمه‌ها، گرفتن و کشیدن قسمت‌های مختلف بدن این مجسمه‌ها و …، تنها باعث آسیب به آنها می‌شود. در گذشته‌ها نیز پارک شهید دباغیان محلی برای تفریح خانواده‌ها بود اما به مرور زمان که رسیدگی چندانی به این پارک صورت نگرفت و مردم بندرعباس نیز از این پارک دور شدند اما اکنون شاهد هستیم که مردم باز به این پارک آمده و از فضای آن استفاده می‌کنند. زندگی آپارتمان نشینی باعث شده‌است که مردم تحرک کمتری داشته باشند و نیاز است ساخت فضاهای تفریحی جدید یا سروسامان دادن به فضاهای موجود، در دستور کار مسئولان شهری قرار داشته باشد. کوهستان پارک پنجه‌علی یکی دیگر از تفرج‌گاه‌های شهر بندرعباس است که با اقداماتی که در آن انجام شده، مردم را به خود جذب کرده‌است. اکنون که هوای شهر بندرعباس بهاری شده و اقبال خانواده‌ها برای تفریح بیشتر است، شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود که پارک‌ها و بوستان‌های شهر بتوانند پذیرای شهروندان باشند و اوقات خوشی برای آنها رقم بخورد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.