حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3229 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • «بوکتاب» بندرعباس پنج ساله شد
    ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۱۳
    شناسه : 13223
    بازدید 1179
    8
    دریانیوز// کتاب یکی از محصولاتی است که سهم مهمی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه دارد. وقتی سوابق بسیاری از افراد موفق را مورد بررسی قرار می‌دهیم، سهم کتاب در موفقیت آنها بسیار بالاست.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// کتاب یکی از محصولاتی است که سهم مهمی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه دارد. وقتی سوابق بسیاری از افراد موفق را مورد بررسی قرار می‌دهیم، سهم کتاب در موفقیت آنها بسیار بالاست.

    از این رو آشنایی کودکان با کتاب و اهمیت آن نقش ویژه‌ای در آینده آنها دارد. در دهه نود جمعی از ناشران و فعالان حوزه کتاب کشور با هدف گسترش ویترین کتاب کودک و نوجوان و کمک به عرضه بیشتر کتاب‌های این حوزه، شرکتی را تأسیس کردند تا بتوانند کتاب و محصولات فرهنگی را به سهولت در اختیار این گروه سنی قرار دهند. از این رو شرکت «توسعه محصولات فرهنگی هنری دنیای ماه پیشونی» فعالیت خود را آغاز کرد و نام تجاری «بوکتاب» را بر روی فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود نهادند. اولین شعبه فروشگاه این شرکت در تهران راه‌اندازی شد و پس از آن نوبت به استان هرمزگان و شهر بندرعباس رسید که دومین فروشگاه را در آن تأسیس نمایند. بهمن ماه سال ۹۷ فروشگاه بوکتاب بندرعباس تاسیس شد و اکنون این فروشگاه پنج ساله شده‌است.

    به مناسبت پنج ساله شدن فروشگاه بوکتاب بندرعباس، مراسم جشنی با حضور محمدرضا توکل‌صدیقی رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه محصولات فرهنگی هنری دنیای ماه پیشونی، محمدجعفر کمالی آشتیانی عضو هیئت مدیره این شرکت، مجید تیموری مدیر شعب شرکت دنیای ماه پیشونی، طیبه قنبری مدیر فروشگاه بوکتاب تهران، شقایق درویشی مدیر فروشگاه بوکتاب بندرعباس و جمعی از کودکان و مشتریان این فروشگاه برگزار شد.

    «بوکتاب» معتبرترین مرجع عرضه کتاب می‌شود

    رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه محصولات فرهنگی هنری دنیای ماه پیشونی در این مراسم گفت: باید تلاش شود تعداد فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی در کشور افزایش یابد تا باعث رشد فکری کودکان و نوجوانان این سرزمین شود.

    محمدرضا توکل‌صدیقی افزود: فروشگاه بوکتاب متعلق به همه کودکان، نوجوانان و والدین آنهاست و باید تلاش شود که این مجموعه حفظ و گسترش یابد. توکل‌صدیقی اظهارداشت: اولین فروشگاه بوکتاب به مساحت چهار هزار مترمربع در شهر تهران تاسیس شد و پس از آن در بندرعباس در مساحتی ۲هزار مترمربع این فروشگاه راه‌اندازی و تاسیس شده‌است.وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز ما تبدیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای بوکتاب به معتبرترین و محبوب‌ترین مرجع عرضه کتاب و محصولات فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان در سطح کشور است.توکل‌صدیقی بیان کرد: ما تلاش داریم منافع ملی و فرهنگی را ارج نهاده و محدودیت دسترسی کودکان به کتاب از بین برود ناشران کتاب کودک و نوجوان بتوانند کتاب‌های با کیفیت خود را عرضه نمایند.

    رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه محصولات فرهنگی هنری دنیای ماه پیشونی عنوان کرد: علاوه بر عرضه کتاب برای خردسالان، کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و خانواده، محصولات دیگری از جمله بازی‌های فکری و آموزشی، لوازم دانش‌آموزی و اداری، نوشت‌افزار، محصولات هنری و گرافیکی و لوازم کادویی در فروشگاه‌های بوکتاب برای مخاطبان عرضه می‌شود. وی با بیان اینکه فروشگاه‌هایی موفق هستند که بتوانند محصولات مختلف و متنوعی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند گفت: به همین دلیل در فروشگاه‌های بوکتاب تلاش شده‌است تمام نیازهای فرهنگی مردم دیده شود تا بتوانند محصولات مورد نیاز خود را یکجا در این فروشگاه تامین نمایند.

    عرضه ۱۶۷هزار عنوان کتاب در «بوکتاب» بندرعباس

    در ادامه مدیر فروشگاه بوکتاب بندرعباس اظهارداشت: در سال ۹۷ فروشگاه بوکتاب بندرعباس با ۲۵هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان و ۱۰هزار عنوان کتاب بزرگسالان در کنار نوشت‌افزار، بازی‌های فکری آموزشی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون در حال عرضه بیش از ۱۳۶هزار جلد کتاب کودک و نوجوان و ۳۱هزار جلد کتاب بزرگسالان است. شقایق درویشی به نقش فضای فرهنگی در استان اشاره و بیان کرد: فرهنگ نقش بسیار مهمی در توسعه و پویایی یک جامعه دارد و برای دستیابی به شرایط مطلوب فرهنگی نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی هستیم که با بازگشایی فروشگاه بوکتاب بندرعباس، به دلیل ویترین خاص برای کودک و نوجوان همچنین وسعت فروشگاه و تنوع محصولات، اتفاق فرهنگی ویژه‌ای رخ داد و باعث یک حرکت فرهنگی در سطح استان شد و خیلی زود شاهد تاسیس کتابفروشی‌های دیگری در استان بودیم.

    درویشی در خصوص استقبال مردم از این فروشگاه عنوان کرد: استقبال مردم بندرعباس از بوکتاب بسیار خوب و در بعضی از ایام سال بی‌نظیر است. همچنین این فروشگاه از سایر شهرهای استان و حتی استان‌های همجوار نیز مشتری‌های ثابتی دارد که به طور مرتب از این فروشگاه خرید می‌کنند. وی ادامه‌داد: از آنجایی که بندرعباس یکی از مقاصد گردشگری کشور است و جاذبه‌های بسیاری مانند دریا، سواحل و مکان‌های زیبا و تاریخی دارد که در سال‌های اخیر بوکتاب نیز به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شده است و برای من و همکارانم و مردم خونگرم این شهر جای خوشحالی و خرسندی دارد که توانستیم از عهده این کار مهم برآییم.

    درویشی خاطرنشان کرد: مخاطبان بوکتاب با توجه به فضاسازی و ایجاد زیرساخت در بخش کودک و نوجوان بسیار فعال و از استقبال خوبی برخوردار است و در بخش جوانان و بزرگسالان هم به دلیل فضای آرام و دلنشین فروشگاه، قرارهای فرهنگی در بوکتاب رقم می‌خورد و ضمن آشنایی با فضا و امکانات، محصولات فروشگاه معرفی و توسط مشتریان خریداری می‌شود.مدیر فروشگاه بوکتاب بندرعباس با بیان اینکه این فروشگاه توانسته بسیاری از نیازهای فرهنگی مردم شهر بندرعباس را تامین نماید عنوان کرد: با توجه به اهمیت و نقش کتاب و مطالعه در ارتقاء آگاهی جامعه و افزایش سطح مطالعه در میان مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در کشور نیازمند اقدامات کارآمد در جهت بهبود وضعیت مطالعه در کشور و استان بودیم چرا که با افزایش سرانه مطالعه نه تنها شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و برقراری امنیت در جامعه خواهیم بود بلکه اوقات فراغت این قشر جامعه نیز غنی می‌شود.

    درویشی اضافه کرد: از این رو شرکت دنیای ماه پیشونی به عنوان سفیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی، اقدام به بازگشایی فروشگاه بوکتاب در بندرعباس نموده است که کاری بسیار ارزنده و باارزش در جهت ارتقای فرهنگی مردم بندرعباس بوده است و در حال حاضر جایگاهی مقبول و رو به رشدی در این شهر دارد.وی با اشاره به اینکه این فروشگاه توانسته نظر مسئولان استان را نیز جلب نماید گفت: خوشبختانه فعالیت‌های فروشگاه بوکتاب به گونه‌ای بوده است که علاوه بر اقشار مختلف مردم، مسئولان استان و شهر بندرعباس و اهالی فرهنگی این شهر هم همیشه همراه و همسو با اقدامات فروشگاه بوده‌اند.

     

    درویشی در پایان به برگزاری نشست‌ها و رویدادهای ثابت در این فروشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی، توسعه و پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی، فروشگاه بوکتاب بندرعباس اقدام به برپایی کارگاه‌های آموزشی شامل کارگاه نقاشی، کارگاه آموزش‌های ساده و کاردستی‌های خلاقانه، کارگاه اوریگامی، کارگاه قصه‌گویی و کتابخوانی برای کودکان و … کرده است که با استقبال خوبی از طرف کودکان و والدین آنها و همچنین نوجوانان و سایر بازدیدکنندگان روبرو بوده است. همچنین همکاران من در بخش کتاب کودک و قصه‌گویی برای کودکان و نونهالان فضای سرگرم کننده و مهیج ایجاد نموده که سبب رونق این بخش و فعالیت‌های چشمگیر در این فروشگاه شده‌ است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.