حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3229 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ازدواج بنیان یک خانواده است
    ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
    شناسه : 13208
    بازدید 1199
    6
    دریانیوز// ازدواج اتحاد یک زن و یک مرد است که به صورت دائمی و انحصاری نسبت به یکدیگر متعهدند و به طور طبیعی (ذاتی) با به دنیا آوردن وپرورش کودکان توسط هر دوی آن ها همراه است.
    ارسال توسط : نویسنده : مریم عزیزی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ازدواج اتحاد یک زن و یک مرد است که به صورت دائمی و انحصاری نسبت به یکدیگر متعهدند و به طور طبیعی (ذاتی) با به دنیا آوردن وپرورش کودکان توسط هر دوی آن ها همراه است.

    ازدواج و تأسیس کانون زندگی مشترک خانوادگی یکی از بهترین و مهمترین رسوم اجتماعی انسانها است که از فطرت و آفرینش ویژه آنها مایه می گیرد. سنتی است بسیار مقدس و مفید که مورد قبول انسانها در طول تاریخ بوده است. ازدواج از ضروریات زندگی انسانی بشمار می رود و ترک آن یک امر غیرمتعارف و خروج از سنت اجتماعی محسوب می شود.

    ازدواج اگر با اندیشه و بر طبق معیارهای صحیح انجام بگیرد فوائد و منافع مهمی را در بردارد. اقدام به ازدواج نیاز به بررسی و دقت، هوشیاری و مشورت با افراد با تجربه دارد، چراکه غفلت و اشتباه در این زمینه یک عمر پشیمانی را به دنبال خواهد داشت . برخی از پشیمانی ها زود گذرند و پس از چندی به دست فراموشی سپرده می شوند اما گاه این پشیمانی با رنج و درد همراه می شود که تا پایان عمر ناچار به تحمل آن خواهیم بود.ازدواج، در زندگی جوان، سرآغاز استقلال و زندگی و بصورت یک هدف محسوب می شود. همین انگیزه جوان و نوجوان را به تلاش و جدیت وا می دارد، درس می خواند تا مدرک بگیرد و شغل و درآمدی تهیه کند، منزل و لوازم مورد نیاز زندگی خود را فراهم سازد . آنگاه ازدواج نماید.ولی خود ازدواج نیز بی هدف نخواهد بود.

    در بین حوادث دوران زندگی، ازدواج از ارزش و اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای انسان، سرنوشت ساز خواهد بود. ازدواج بنیان یک خانواده است که در آن می توانید صاحب فرزند شد.صاحب فرزند شدن تجربه ای است که هر کسی دوست دارد آن را تجربه و نسل خود را حفظ کند‌. باید هدف ازدواج را شناخت و حساب شده و دقیق وارد عمل شد.ازدواج معانی مختلفی در مناطق مختلف جهان دارد، سنت های مذهبی مختلف و فرهنگ های مختلف. اما در ابتدایی ترین و گسترده ترین سطح آن، ازدواج یک توافق نامه رسمی بین دو نفر است که به عنوان یک قرارداد قانونی الزام آور عمل می کند.

    این قرارداد حقوقی تقریباً از هر جنبه زندگی دو فرد را به هم نزدیک می کند. این دو فرد از نظر قانونی، عاطفی و اقتصادی با هم ادغام می شوند که جامعه به عنوان یک واحد اصلی خانواده آنها را تشخیص می دهد.ازدواج همچنین به رشد و تقویت روابط بین افراد کمک می کند. بنابراین، در بیشتر مناطق جهان، در درجه اول، ازدواج به معنای به عهده گرفتن حقوق و مسئولیت های تشکیل خانواده می دانندوبرای اکثر مردم،از آنها می خواهند یک ازدواج ابدی برقرار کنند.

    یک ازدواج باید تا زمانی که مرگ، زن و شوهر را از هم جدا کند ادامه داشته باشد.در حالی که متعهد بودن به وفادار ماندن به یک شخص تا آخر عمر هدفی ارزشمند است، اما حدود پنجاه درصد از ازدواج ها به طلاق منجر می شود.سن ازدواج یک زوج وضعیت اقتصادی-اجتماعی؛ با این حال، حتی وقتی همه این عوامل در نظر گرفته شوند، نمی توان دقیقاً مشخص کرد که ازدواج بین دو فرد چه مدت دوام می آود.سخن پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم که فرموده: هر گاه کسی ازدواج کند، نصف دین را کامل کرده است.ازدواج به خودی خود، یک عمل مستحبی و عبادی است و نوعی کمال محسوب می شود. مانند نماز که به خودی خود مقرّب انسان به خداست. طبق این دیدگاه با ازدواج نیمی از دین بدست آورده کامل می شود.

    انسان در مسیر کمال به لوازمی نیاز دارد که یکی از اثر گذارترین آنها «ازدواج» است البته برخی از ازدواج ها در مسیر تقوا و قرب الهی قرار نمی گیرند که هیچ دچار غفلت نیز می شوند.ازدواج ، همراه با خوبی ها ومشکلاتش، تلخی ها و شیرینی هایی نیز دارد و موضعی برای امتحان الهی نیز هست. و انسان را آبدیده و فهمیده می کند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.