حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3229 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • انتخاب اصلح نمایندگان مجلس
    ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۳۲
    شناسه : 13163
    بازدید 1199
    9
    دریانیوز// در حالی به انتخابات مجلس در اسفندماه نزدیک می شویم که تبلیغات غیررسمی از مدت ها قبل شروع شده واز یک ماه دیگر نیز تبلیغات رسمی شروع می شود وبرای نخستین بار هم صداوسیما بستر تبلیغات را برای کاندیداها فراهم نموده است و این اقدام باعث معرفی بیشتر کاندیداهای نمایندگی مجلس و افزایش شوروشوق انتخاب نمایندگان اصلح خواهد شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در حالی به انتخابات مجلس در اسفندماه نزدیک می شویم که تبلیغات غیررسمی از مدت ها قبل شروع شده واز یک ماه دیگر نیز تبلیغات رسمی شروع می شود وبرای نخستین بار هم صداوسیما بستر تبلیغات را برای کاندیداها فراهم نموده است و این اقدام باعث معرفی بیشتر کاندیداهای نمایندگی مجلس و افزایش شوروشوق انتخاب نمایندگان اصلح خواهد شد.

    مردم در گام دوم انقلاب، نمایندگانی در طراز انقلاب و وفادار به موکلان‌شان را می‌خواهند، نمایندگانی که حرف و عمل‌شان در خدمت به مردم باشد، نه خدمت به افراد خاص و دفتر و ستاد انتخاباتی‌شان، همچنین در چارچوب وظایف قانونی خود گام برداشته و به وظایف قانونی نمایندگی خود عمل کنند، نه اینکه به دنبال چینش و دخالت در انتصاب دوستان خود در مدیریت‌های استانی و… باشند.آنچه که مردم همواره از آن گلایه مند بوده اند، قول ها و وعده هایی است که برخی نمایندگان پس از انتخاب شان، فراموش می کنند. متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس پس از جمعه انتخابات، وعده ها و حتی خواسته های موکلان شان را نیز به فراموشی می سپارند.
    به همین دلیل ضرورت دارد با مشارکت گسترده در انتخابات، افراد اصلح را انتخاب کنیم تا موکلان و قول و وعده های شان را فراموش نکنند ودر چارچوب قانون عمل کنند. در استان هرمزگان نیز که مردم ۵ نماینده را به مجلس می فرستند، نیز ضرورت دارد نمایندگانی به عنوان وکلای هرمزگانی ها به مجلس بروند که توانمندی خود را ثابت کرده باشند و کارنامه ای قابل ارائه داشته باشند وبرنامه ای قابل انجام ونه شعاری ارائه دهند.

    برخی از نمایندگان را که حتی رسانه ها به آنها دسترسی ندارد، تا چه برسد به مردم، در واقع شایستگی نمایندگی این مردم شریف، نجیب و کم توقع را ندارند. مردم بایستی کسانی را انتخاب کنند که نخواهند با پخش کردن مواد غذایی، شارژ، پول و… رای بخرند. کسانی باید انتخاب شوند که در سختی ها در کنار مردم باشند و در ازبین بردن فقر و فلاکت و محرومیت و بیکاری در استان، جهادی و انقلابی پیگیری و اقدام کنند. کسانی را نباید انتخاب کنیم که بعد از انتخابات، در کنار مردم دیده نشوند وصدای شان در مجلس و… در حمایت از مردم و موکلان شان شنیده نشود.

    کسانی را به عنوان نمایندگان مجلس می خواهیم که مردم خط قرمزشان باشد و بدنبال منافع خودشان و یاران شان نباشند. آنها باید تمام مردم استان را یار خود بدانند که به آنها رای داده اند تا به عنوان وکیل شان وارد مجلس شوند واز حق شان دفاع کنند.انتظار می رود با استفاده از تجربیات گذشته، در این دوره نمایندگانی را انتخاب کنیم که مردمی بودن شان را به اثبات رسانده اند. چه آنهایی که در حال حاضر نماینده هستند و چه کاندیداهای جدید نمایندگی که بالطبع سابقه اجرایی دارند، عملکردشان را بایستی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که تا چه حد از حق موکلان شان دفاع می کنند.

    برخی ها فقط رای مردم را می خواهند و پس از کسب رای، رای دهندگان را فراموش می کنند. این طیف به هیچ وجه شایستگی نمایندگی مردم را ندارند. کسانی شایسته نمایندگی مردم هستند که همواره مدافع حقوق قانونی موکلان شان باشند. کسانی که هیچگاه با عملکردشان، خود را در کنار مردم نشان نمی دهند، شایستگی انتخاب شدن را هم ندارند. به همین دلیل بایستی تلاش شود به کاندیداهای اصلح انتخابات مجلس رای داده شود تا بعد از انتخابات از انتخاب مان پشیمان نشویم که تجربه این سال‌ها باعث می شود با بررسی کارنامه و عملکرد وبرنامه های کاندیداها، بتوانیم انتخابی شایسته واصلح را داشته باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.