حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3233 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • عزم دولت برای تبدیل جاده های مرگ به راه های زندگی
    ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۵:۰۵
    شناسه : 12529
    بازدید 1209
    3
    دریا نیوز// وضعیت نامناسب و ناایمن بسیاری از جاده های شهری و روستایی و بین‌شهری در هرمزگان همواره باعث بروز تصادفات مرگبار، دیر رسیدن بیماران و سانحه‌دیدگان به مراکز درمانی، انسدادشان جاده‌ها در بارندگی‌ها و... و داغدار شدن بسیاری از خانواده شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز// وضعیت نامناسب و ناایمن بسیاری از جاده های شهری و روستایی و بین‌شهری در هرمزگان همواره باعث بروز تصادفات مرگبار، دیر رسیدن بیماران و سانحه‌دیدگان به مراکز درمانی، انسدادشان جاده‌ها در بارندگی‌ها و… و داغدار شدن بسیاری از خانواده شده است.
    اگرچه در دولت‌های مختلف اقداماتی انجام شده است، اما همچنان در بسیاری از مناطق مشکل ایمنی جاده‌ها، نقاط حادثه خیز، جاده های خاکی، جاده‌های پر از دست انداز و خطرساز و… وجود دارد که علاوه بر دولت، ضرورت دارد صنایع و بنگاه های اقتصادی نیز در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی‌شان در احداث و ترمیم جاده ها و… مشارکت داشته باشند تا جاده های ترانزیتی استان از استانداردهای لازم برخوردار باشند و تصادفات و سوانح جاده ای به حداقل برسند. دولت سیزدهم اما عزمش را جزم کرده تا پروژه های راه‌سازی را با جدیت بیشتری ادامه داده و نسبت به رفع نقاط حادثه خیز اقدام کند. نماینده عالی دولت در هرمزگان جمعه گذشته در سفری به حوزه شرق استان، آخرین وضعیت راه های این مناطق را رصد نموده و از عزم دولت برای تسریع در اجرای پروژه های راه‌سازی در استان خبر داده است.

    انتظار می‌رود با تحقق وعده های دولتمردان، جاده هایی که در استان به جاده های مرگ شهرت دارند، به جاده های زندگی تبدیل شوند که با ایمن سازی و استانداردسازی جاده‌ها، رفع نقاط حادثه خیز، آسفالت جاده های خاکی، تعریض و دوبانده کردن جاده ها، این مهم محقق می شود. در حوزه شرق استان و بخصوص از میناب به جاسک، همچنین در غرب استان و… بایستی جاده‌ها استاندارد شده و نقاط حادثه خیز اصلاح شوند و با توجه به موقعیت اقتصادی وسیاسی جاسک در سال‌های آتی، از هم اکنون بایستی این جاده دوبانده شده تا از حوادث جاده ای کاسته شود. جاده‌های بشاگرد نیز وضعیت مناسبی ندارد و سالانه ده‌ها نفر بدلیل تصادفات، واژگونی های خودروها، دیر رسیدن بیماران و مصدومان به مراکز درمانی در جاده های غیراستاندارد و ناایمن و خاکی و مالرو جان شان را ازدست می دهند که بخشی از آنها دانش‌آموز هستند و با این شرایط بایستی به حوزه راهسازی در بشاگرد که در بارندگی ها گاهی تا چند روز بیشتر جاده ها مسدود می شوند، توجه بیشتری شود. جاده‌های ترانزیتی استان بایستی از استانداردهای کامل برخوردار باشند تا رانندگان باخاطری آسوده برانند و حوادث جاده‌ای به حداقل برسند و سهم جاده در حوادث محاسبه و متولیان مربوط خسارت بپردازند تا باعث شود به استانداردسازی جاده ها اهتمام بیشتری داشته باشند.


    با حل مشکل تامین قیر و منابع اعتباری شاهد تحول جدی در حوزه راهسازی استان خواهیم بود
    استاندار هرمزگان با تشریح وضعیت پروژه‌های راهسازی در استان گفت: با توجه به حل مشکل مرتبط با تامین قیر و تصمیم گیری در خصوص تامین منابع اعتباری مورد نیاز پروژه‌ها، امیدواریم شاهد تحول جدی در حوزه راهسازی استان باشیم.مهدی دوستی روز جمعه گذشته در حاشیه بازدید میدانی از پروژه‌های راهسازی شرق استان در شهرستان‌های میناب و رودان اظهار داشت: در حوزه راه‌های استان چند برنامه اصلی داریم که یکی از این طرح‌های مهم بازگشایی راه ۱۵۵ روستای فاقد راه دسترسی مناسب است. وی برنامه برای توسعه محورهای اصلی استان، تعریض و بهسازی مسیرها و اصلاح ۵۴ نقطه حادثه خیز استان را دیگر برنامه‌های مهم دولت در حوزه راهسازی در استان برشمرد و افزود: دیگر برنامه‌های مهم در این زمینه، توسعه روند پیشرفت کریدور جنوب و اصلاح محور پارسیان به بندرلنگه به عنوان یکی از چالش‌های اصلی استان است.استاندار هرمزگان گفت: امسال برای سفر رئیس جمهور به استان مجموع پروژه‌های راه اصلی، روستایی، بهسازی و تعریض مسیر ۷۰۶ کیلومتر است که عدد بسیار بزرگ و قابل توجهی است.وی با اشاره به اینکه کل راه روستایی استان تا ابتدای انقلاب اسلامی ۳۰۰ کیلومتر بود، تصریح کرد: بعد از سفر رئیس جمهور به استان تاکنون بالغ بر ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی انجام شده است. یعنی راه‌های احداث شده در یک سال و نیم گذشته به تنهایی از تمام راه‌هایی که تا پیش از انقلاب کشیده شده بود بیشتر است و این مسئله نشان دهنده خدمات جمهوری اسلامی به مردم شریف استان است.نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: امروز توفیقی بود خدمت مردم در شرق استان بودیم و در هفته‌های آتی هم پروژه‌های غرب استان را بازدید می‌کنیم. تصمیمات خوبی به ویژه در تخصیص منابع اعتباری چه از محل مولدسازی و چه از محل منابع استانی گرفته شده و با توجه به حل مشکل مرتبط با تامین قیر، امیدواریم شاهد یک تحول جدی در حوزه راهسازی استان باشیم.وی ادامه داد: ۲۲۰ کیلومتر مسیر شامل ۱۲۰ کیلومتر راه جدید و ۱۰۰ کیلومتر بهسازی محور، آماده سازی شده که با تامین قیر مورد نیاز این مسیرها به زودی تکمیل می‌شود.استاندار هرمزگان درخصوص پیشرفت پروژه‌ها نیز گفت: در این بازدید روند تکمیل پروژه‌ها خوب ارزیابی شد و مطابق برنامه زمان بندی پروژه‌ها در حال تکمیل شدن هستند.گفتنی است، استاندار هرمزگان از پروژه‌های راهسازی شهرستان میناب شامل محور حکمی به تیاب، پروژه تعریض و بهسازی جاده میناب – سندرک – بشاگرد، پروژه‌های تعریض و بهسازی ابنیه فنی بخش توکهور و هشتبندی و پروژه‌های راهسازی شهرستان رودان شامل پروژه بهسازی و تعریض مسیر جغین به هشتبندی و پل اسلام آباد بازدید کرد.


    بازدید استاندار هرمزگان از پروژه‌های راهسازی رودان
    مهدی دوستی استاندار هرمزگان در ادامه سفر یک روزه به شرق استان، با حضور در رودان، از پروژه‌های حوزه راهسازی این شهرستان بازدید کرد.استاندار هرمزگان ابتدا با حضور در بخش جغین، از پروژه بهسازی و تعریض مسیر جغین به هشتبندی بازدید کرد، این پروژه به طول ۵.۵ کیلومتر است که پیشرفتی بالغ بر ٧٠ درصد دارد. بناست با تخصیص اعتبار، این پروژه تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفته و به مردم شریف شرق استان تقدیم شود.استاندار هرمزگان سپس با حضور در منطقه اسلام آباد رودان، از نزدیک پروژه پل این منطقه را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد، پل اسلام آباد شامل ١١ دهنه ۶ متری بوده و پیشرفت فیزیکی آن ۴٠ درصد است. این پروژه نیز در صورت تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز تا پایان سال جاری تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.


    بازدید استاندار از پروژه‌های تعریض و بهسازی ابنیه فنی بخش توکهور و هشتبندی
    استاندار هرمزگان در ادامه سفر به شرق استان، با حضور در بخش توکهور و هشتبندی از پروژه‌های راهسازی این بخش بازدید کرد.
    یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بخش توکهور و هشتبندی تعریض پل انجیرک است، در این پروژه بناست تعداد دهنه از ۳ به ۷ دهنه افزایش یابد همچنین تبدیل آبنما انجیرک به پل، تعریض پل چاه دراز از ۴ دهنه به ۸ دهنه و تبدیل آبنما به پل جعفر آباد چراغ آباد از دیگر قطعه‌های این پروژه است. این پروژه با پیشرفت ٣٠ درصدی در حال انجام است و برای تکمیل آن نیز منابع ملی مورد نیاز جذب و تخصیص خواهد یافت.
    بازدید استاندار هرمزگان از پروژه تعریض و بهسازی جاده میناب – سندرک – بشاگرد
    در ادامه سفر استاندار هرمزگان به شرق استان و بازدید از پروژه‌های راهسازی، مهدی دوستی با همراهی فرماندار میناب و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پروژه تعریض و بهسازی جاده میناب – سندرک – بشاگرد از ٧ به ١١ متر بازدید کرد.
    طول کل این مسیر ۵۵ کیلومتر از محدوده راهداری قبل از دانشگاه آزاد تا محدوده شهر سندرک است. این پروژه مهم راهسازی در شرق استان در چندین قطعه در حال اجرا است که قطعه اول به طول ۱/۵ کیلومتر از محدوده شهر تا دانشگاه انجام نشده که مقرر شد این قطعه تعیین تکلیف و اجرای آن به راهداری سپرده شود. قطعه دوم به طول ۱/۵ کیلومتر از دانشگاه تا ابتدای کار کرم زاده خاکریزی انجام شده و در حال انجام است.
    قطعه سوم به طول ۶/۵ کیلومتر انجام شده و به بهره‌برداری رسیده، قطعه چهارم ۸ کیلومتر ( از کارخانه آسفالت کرم زاده تا ورودی کریان) با پیشرفت ۶٠ درصدی در حال انجام است، باقیمانده مسیر به طول ۳۹ کیلومتر نیز نیازمند تامین و تخصیص اعتبار است.


    بازدید استاندار هرمزگان از پروژه‌های راهسازی میناب
    استاندار هرمزگان که به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور بازدید و بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های راهسازی میناب به این شهرستان رفت، در بدو ورود به میناب با حضور در محور حکمی به تیاب، از پروژه تعریض و بهسازی این محور دو بانده بازدید و با پیمانکار این پروژه گفتگو کرد.این پروژه ٢١ کیلومتری در چند قطعه در حال انجام است که قطعه نخست آن به طول ۱۳۰۰ متر توسط شهرداری و قطعه دوم به طول ۱۸۰۰ متر توسط راهداری تا روستای بازیاری اجرا شده، قطعه سوم به طول ۲/۵ کیلومتر توسط راهداری با پیشرفت ۸۰ درصد در حال انجام است باند رفت این قطعه تکمیل و باند برگشت منتظر آسفالت از بازیاری تا بلبلی است.قطعه چهارم این پروژه نیز به طول ۵ کیلومتر در مرحله خاکریزی از بلبلی تا ماهشهران با پیشرفت ۳۰ درصد و باقیمانده مسیر به طول ۹/۵ کیلومتر منتظر تامین و تخصیص اعتبار است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.