حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3248 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آموزش نیروی مورد نیاز  صنایع و بهداشت ودرمان هرمزگان
    ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۵۱
    شناسه : 13102
    بازدید 1217
    8
    دریانیوز// یکی از اقدامات خوب استاندار هرمزگان ، پیگیری و‌تلاش برای راه اندازی هنرستان های جوار در استان‌بود که هم باعث شده دانش آموزان بتوانند در رشته هایی تحصیل کنند که فنی است وبازار کار دارد و هم اینکه بخشی از نیروی مورد صنایع استان تامین شده و صنایع بهانه نبود نیروی ماهر مورد نیاز را نخواهند داشت که از سایر استان ها نیروهای شان را تامین کنند و انتظار می رود بر تعداد هنرستان های جوار در استان افزوده شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از اقدامات خوب استاندار هرمزگان ، پیگیری و‌تلاش برای راه اندازی هنرستان های جوار در استان‌بود که هم باعث شده دانش آموزان بتوانند در رشته هایی تحصیل کنند که فنی است وبازار کار دارد و هم اینکه بخشی از نیروی مورد صنایع استان تامین شده و صنایع بهانه نبود نیروی ماهر مورد نیاز را نخواهند داشت که از سایر استان ها نیروهای شان را تامین کنند و انتظار می رود بر تعداد هنرستان های جوار در استان افزوده شود.

    متاسفانه علی رغم اینکه هرمزگان‌قطب اقتصاد و تجارت کشور می باشد ، اما از آن طرف قطب بیکاری ،فقر و فلاکت هم بوده و حتی صنایع در دو سه دهه اخیر نیروی کارشان را از استان های دیگر تامین می کردند و این وضعیت باعث شده بود تا هرمزگانی ها همواره از عدم اشتغال شان‌در صنایع گلایه مند باشند و مجبور شوند به سمت‌مشاغل کاذب بروند و برچسب قاچاقچی و…هم به آنها زده شود وجان شان هم در معرض خطر قرار گرفته و خانواده های زیادی نیز داغدار شده اند.

    از طرفی دیگر در دولت سیزدهم و با رویکرد استاندار هرمزگان تلاش شد در استخدام های صنایع اولویت با اشتغال بومیان‌باشند که احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان‌در مجلس شورای اسلامی نیز همواره پیگیر تحقق این‌مهم بود.از طرفی دیگر برای تربیت نیروی مورد نیاز صنایع، طرح راه اندازی هنرستان های جوار با مشارکت صنایع در استان در حال اجراست که افزایش چنین‌هنرستان هایی باعث هدفمند شدن‌تحصیل دانش آموزان و کاهش تحصیلکردگان بیکار و افزایش اشتغال و امید در جامعه می شود که از مبتکر این‌طرح یعنی استاندار هرمزگان قدردانی می شود و صنایعی که همراهی با طرح هنرستان های جوار دارند ، این مشارکت قابل تحسین‌شان‌باعث می شود که نیروی ماندگار و بومی در استان برای شان‌تربیت شود و از بسیاری از هزینه های اضافه برای ورود نیرو از سایر استان ها کاسته می شود و جوانان بیکار استان نیز کمتر می شوند.

    موضوع دیگر که از استاندار هرمزگان انتظار می رود بیش از پیش پیگیر تحقق آن ‌باشند، تحقق عدالت آموزشی در هرمزگان است .متاسفانه فقر وفلاکت هرمزگان‌بر تحصیل دانش آموزان چترش را از گذشته تاکنون پهن کرده است و اگرچه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در بازسازی مدارس فرسوده و احداث مدارس جدید صورت گرفته است، اما وضعیت و شرایط بسیاری از مدارس در مناطق حاشیه ای و روستاها چندان مناسب نیست و حتی برخی از مدارس غیرانتفاعی هم در شرایط مناسبی قرار ندارند و همچنان دانش آموزانی در کانکس و مدارس فرسوده و با کمترین‌تجهیزات آموزشی و برودتی و…درس می خوانند. از طرفی دیگر شرایط تحصیل دانش آموزان محروم در این مدارس چندان‌مساعد نیست و دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل شده و یا پایه تحصیلی شان ضعیف می ماند و امکان‌ادامه تحصیل در دانشگاه و یا دانشگاه های مطرح کشور را نخواهند داشت که انتظار می رود تدابیر لازم در این حوزه اتخاذ گردد.

    در حوزه بهداشت ودرمان استان نیز کمبود شدید نیروی انسانی داریم وحتی ۲۰۰۶ سهمیه استخدامی اخیر را نتوانستیم در استان جذب کنیم که این موضوع نشان می دهد برای تربیت نیروی مورد نیاز این‌بخش مانند حوزه صنایع بایستی از مدارس برنامه ریزی ،راهبری و هدایت صورت گیرد و دانش آموزان ترغیب و تشویق شوند تا در رشته های مورد نیاز بهداشت ودرمان‌استان تحصیل کنند تا کمبودهای نیروی انسانی در این حوزه برطرف شود. همچنین‌به لحاظ تغذیه ای نیز بایستی دانش آموزان محروم مورد حمایت‌قرار گیرند.

    با توجه به‌سیاست نظام‌برای فرزندآوری، بطور قطع بیشترین‌فرزندآوری نیز در همین‌طبقه جامعه است وبایستی حمایت بیشتری از این خانواده ها در حوزه های مختلف صورت پذیرد. از تحصیل فرزندان شان‌نیز بایستی حمایت های لازم صورت گیرد تا ضعف های تحصیلی شان‌برطرف شده و در رشته های مورد نیاز استان ادامه تحصیل داده و کمبودهای نیروی انسانی متخصص در حوزه های مختلف ازجمله بهداشت ودرمان در هرمزگان برطرف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.