حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 30 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3228 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آغاز عملیات اجرایی شهر جدید فولاد تا یک ماه آینده
    ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۳۳
    شناسه : 16939
    بازدید 178
    4
    رئیس سازمان صمت هرمزگان خبر داد دریانیوز// رئیس سازمان صمت هرمزگان، گفت: واحد صنعتی بزرگ تعطیل شده در استان نداریم . خلیل قاسمی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت دهه تولید و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: معدن یک بخش جدید برای استان است که در گذشته زیاد به آن توجه نشده بود که در این رابطه در دولت سیزدهم ۳۵ هزار کیلومتر مربع از مساحت استان مورد پیگیری و مطالعه معدنی قرار گرفت که یا در حال انجام است یا به اتمام رسیده است.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس سازمان صمت هرمزگان، گفت: واحد صنعتی بزرگ تعطیل شده در استان نداریم . خلیل قاسمی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت دهه تولید و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: معدن یک بخش جدید برای استان است که در گذشته زیاد به آن توجه نشده بود که در این رابطه در دولت سیزدهم ۳۵ هزار کیلومتر مربع از مساحت استان مورد پیگیری و مطالعه معدنی قرار گرفت که یا در حال انجام است یا به اتمام رسیده است.

    رشد ۴۲ درصدی در صادرات مواد معدنی

    وی در ادامه افزود: مزایده‌های بزرگ معدنی در هرمزگان برگزار شد و هر چه در اختیار داشتیم برای سرمایه‌گذاران عرضه شد که ۲۹۵ فقره پروانه اکتشاف تاکنون صادره شده و پنج هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال در این بخش معدن سرمایه گذاری انجام گرفته و استخراج مواد معدنی در دولت قبل ۳۷ میلیون تن بود و در حال حاضر به ۵۲ میلیون تن رسیده که رشد ۳۹ درصدی استخراج مواد معدنی را شاهد هستیم.

    رئیس سازمان صمت هرمزگان، خاطر نشان کرد: جایگاه استان در گواهی کشف مواد معدنی در رتبه اول است و از استان‌های دیگر که در این حوزه خوش نام هستند از جایگاه برتری برخوردار هستیم و رشد ۴۲ درصدی هم صادرات مواد معدنی را داریم.قاسمی ادامه داد: صادرات مواد غیر نفتی به سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده که صنعت و معدن به تنهایی دو میلیارد و ۵۶۱ از این رقم صادرات مواد غیر نفتی بوده است.

    وی بیان داشت: مجموع تعهد اشتغال سازمان صمت استان در سامانه رصد ملی اشتغال کشور از سال ۱۴۰۰ تا خرداد ماه سال‌جاری ۳۶ هزار و ۹۰۰ نفر بوده که با تلاش و پیگیرهای که انجام شده عملکرد ما ۳۸ هزار و ۱۶ نفر را رقم زده است. رئیس سازمان صمت هرمزگان با بیان اينکه رشد صنایع بزرگ در استان شتابان شده است، ابراز کرد: باید به موازات آن زیرساخت‌های صنایع کوچک در قالب های شهرک‌های تخصصی و شهرک‌های صنعتی را فراهم کنیم. قاسمی اضافه کرد: در واحدهای بهره‌برداری شده رشد ۹ درصدی در سرمایه گذاری رشد ۲۱۴ درصدی و در نسبت اشتغال این پروانه‌ها رشد ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد.

    رشد ۶۳ درصدی تولیدات واحدهای‌ صنعتی

    وی افزود: در حوزه تولیدات واحدهای‌ صنعتی در مجموع رشد ۶۳ درصدی را در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل را شاهد هستیم و تولیدات صنایع فعال استان از ۲۰ میلیون تُن درابتدای دولت سیزدهم به ۲۶ میلیون تن افزایش یافته است و میزان تولید در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

    رئیس سازمان صمت هرمزگان به طرح پارس هرمز منیزیت تولید دولومیت کلسینه در شهرستان حاجی آباد، طرح توسعه آهن اسفنجی فولاد هرمزگان، طرح بیلت فولادی افرا فولاد پارس، فراطرح آلیاژ درزمینه ورق فولادی، شیشه فلوت هرمز تولید شیشه های رفلکس، شرکت پاسارگاد کربنات سدیم تولید کربنات سدیم سبک و سنگین، تولید آهن اسفنجی ستاره سیمین هرمز، محصولات پالایشگاهی پالایشگاه مهر خلیج فارس، محصولات پالایشگاهی پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه ای مفید مکران، آهن اسفنجی طرح توسعه فولاد کاوه جنوب کیش، محصولات پالایشگاهی پالایشگاه نفت بندرعباس، پترو پالایشگاه مکران جاسک پروژه‌های بزرگ و مهم و در دست اقدام این سازمان برشمرد.

    قاسمی گفت: در سفر رئیس جمهور شهید هفت ناحیه و شهرک صنعتی جدید افتتاح شد و افزایش صنایع کوچک مورد توجه ویژه است. وی اظهار داشت: یک کار مشترک با آموزش و پرورش برای تربیت تجار در حال دنبال هستیم که مراحل نهایی عقد تفاهم‌نامه است که بتوانیم در هرمزگان هنرستان‌های تربیت تجار برای نسل جدید راه‌اندازی کنیم.

    هدف گذاری برای ایجاد ۱۳ هنرستان تربيت تجار در هرمزگان
    این مقام مسئول ادامه داد: هدفگذاری ما ایجاد ۱۳ هنرستان تربیت تجار در بنادر کوچک است که از شرق گرفته تا غرب را شامل می‌شود و امیدواریم با فراهم شدن و اخذ مجوزات لازم برای تاسیس این هنرستان‌ها از مهرماه شاهد این امر در استان باشیم.

    برگشت ۱۵۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
    قاسمی بیان کرد: از مجموع مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در سال گذشته ۹۰ درصد آن اجرایی شده و مابقی هم در دست اقدام است و از ابتدای دولت سیزدهم با توجه به دغدغه و پیگیرهای جد شخص رئیس جمهور تاکنون ۱۵۰ واحد صنعتی به چرخه تولید برگشته است‌ و در حال حاضر هم هیچ واحد بزرگ صنعتی تعطیل شده‌ای در استان نداریم.وی هدفگذاری تولید ۲۰ میلیون تن فولاد خام، جذب سرمایه گذار جهت تولید محصولات پایین دستی فولاد خام و برنامه ریزی به منظور بروز رسانی بخش تحقیق و توسعه برخی از اقدامات ایجاد شده یا در دست اقدام استان در راستای زنجیره ارزش نام برد.

    انجام رویه پیله وری در سه بندر هرمزگان
    رئیس سازمان صمت هرمزگان در خصوص هدفگذاری برای تولید ۲۰ میلیون تن فولاد در استان ابراز داشت؛ یک شهرجدید فولاد در حال برنامه ریزی است و در مراحل نهایی قرار دارد که امیدواریم تا یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.قاسمی گفت: در سه بندر خمیر، تیاب و سیریک رویه پیله وری در حال انجام است و فعالین این بخش در حال ارائه خدمت هستند.وی گفت: در سفر رئیس جمهور شهید هفت ناحیه‌ و شهرک صنعتی جدید افتتاح شد و این امر مورد توجه ویژه است که تا پایان افزایش پیدا خواهد کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.