حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • گام های بلندتر صنایع هرمزگان  در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی
    ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
    شناسه : 10910
    بازدید 1142
    8
    دریانیوز// استان هرمزگان و شهر بندرعباس بدلیل دارا بودن بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک به عنوان قطب و پایتخت اقتصاد و تجارت کشور مطرح بوده و انتظار می‌رود این استان نیز سهمی از این قطب و پایتخت اقتصاد و تجارت بودن داشته باشد و جوانان استان در این مراکز تجاری شاغل شده و از آن طرف این صنایع و معادن و پالایشگاه‌ها وکارخانجات و مناطق آزاد و تجاری، اقتصادی و صنعتی و... در راستای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی شان برای رفع مشکلات و چالش های استان در حوزه های مختلف نقش‌آفرینی کنند تا هرمزگان از صدر استان های کشور در فقر و فلاکت و بیکاری و گرانی سیر نزولی داشته باشد و مردم محروم استان به حق و حقوق شان برسند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// استان هرمزگان و شهر بندرعباس بدلیل دارا بودن بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک به عنوان قطب و پایتخت اقتصاد و تجارت کشور مطرح بوده و انتظار می‌رود این استان نیز سهمی از این قطب و پایتخت اقتصاد و تجارت بودن داشته باشد و جوانان استان در این مراکز تجاری شاغل شده و از آن طرف این صنایع و معادن و پالایشگاه‌ها وکارخانجات و مناطق آزاد و تجاری، اقتصادی و صنعتی و… در راستای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی شان برای رفع مشکلات و چالش های استان در حوزه های مختلف نقش‌آفرینی کنند تا هرمزگان از صدر استان های کشور در فقر و فلاکت و بیکاری و گرانی سیر نزولی داشته باشد و مردم محروم استان به حق و حقوق شان برسند.

    البته گام هایی را برخی از صنایع در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش های درمانی، تامین آب، توسعه فضای سبز و… برداشته اند که در روزهای گذشته نیز اخباری از امضای تفاهم‌نامه هایی توسط برخی صنایع از جمله پالایشگاه نفت بندرعباس برای آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی شهرستان بندرعباس، مشارکت در طرح رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی محور روستاهای توابع شهرستان بندرعباس، تولید و کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال در زمین های شمال این پالایشگاه منتشر شد.

    البته این پالایشگاه، بیمارستان کودکان را نیز ساخته است که قرار است در سفر ماه آینده رئیس جمهور به استان افتتاح شود. در گذشته نیز در حوزه مسئولیت های اجتماعی، پالایشگاه نفت بندرعباس اقداماتی را داشته است. پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نیز در حال ساخت بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی است که قرار است در بهمن ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد. فولاد هرمزگان نیز اقداماتی را در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی داشته است. اما ضرورت دارد سایر صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از جمله فولاد کاوه کیش در حوزه مسئولیت های اجتماعی حضور پررنگ تری داشته باشند. درصورتیکه تمام صنایع فعال در هرمزگان در رفع محرومیت های مناطق شهری و روستایی استان در بخش‌های مختلف مشارکت کنند، بطور حتم در آینده‌ای نه چندان دور محرومیت از این استان زدوده می شود و شایسته نیست استانی که قطب تجارت و اقتصاد کشور است، از آن طرف قطب محرومیت و فقر و فلاکت نیز باشد و سهم و نفعی از تجارت صنایع و بنگاه های اقتصادی اش نداشته باشد.

    البته در دولت سیزدهم تلاش شده است میزان سهم بهره‌مندی مردم استان از این صنایع افزایش یابد. چند روز قبل نیز بخشنامه طرح «ساماندهی و به کارگیری نیروی کار بومی» با محوریت جوانان توسط استاندار هرمزگان به دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی، مدیران عامل شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این استان ابلاغ شد. درصورتیکه این بخشنامه نیز به معنای واقعی اجرایی شود، بطور حتم مشکل بیکاری در استان برطرف شده و هرمزگان باری دیگر صدرنشین بیکاری در میان استان های کشور نخواهد بود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.