حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3237 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 89×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بیماران خاص و صعب‌العلاج  برای جبران هزینه‌های خود اقدام کنند
    ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
    شناسه : 10908
    بازدید 1370
    12
    دریانیوز// یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم به خصوص خانواده‌های محروم در بخش درمان، تامین هزینه‌های کمرشکن آن است و متأسفانه در این بين خانواده‌های هستند که علاوه بر رنج بیماری غصه تامین هزینه های سنگین درمانی را دارند.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم به خصوص خانواده‌های محروم در بخش درمان، تامین هزینه‌های کمرشکن آن است و متأسفانه در این بين خانواده‌های هستند که علاوه بر رنج بیماری غصه تامین هزینه های سنگین درمانی را دارند.

    اگر که بیماری آنان جزو بیمارهای خاص و صعب العلاج باشد مشکل آن ها برای فراهم کردن هزینه ها دو چندان می‌شود.دولت در این زمينه برای کم کردن هزینه کرد از جیب بیماران خاص و صعب‌العلاج صندوقی را تحت عنوان بیمارهای خاص و صعب‌العلاج در کشور تشکیل داد. این صندوق در راستای بند «ن» تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال گذشته تشکیل و فرآیند درخواست حمایت دولت از ۱۰۷ بیماری تصویب و ابلاغ شد.

    از مزایا و‌ حمایت‌های صندوق بیمارهای خاص و صعب‌العلاج می‌توان به این اشاره کرد که چناچه فرد یا افرادی که دارای یک یا چند بیماری صعب‌العلاج هستند می‌توانند نسبت به دریافت حمایت‌های دولت تا سقف ۵۰ میلیون تومان در سال پس از بررسی اسناد و مدارک اقدام نمایند. به طور واضح تر یعنی کسانی که دارای بیماری‌های خاص از جمله، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سوختگی، انواع پیوندها شامل، کبد، کلیه، روده و ریه ، بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، اتیسم، انواع سرطان ها، هپاتیت، ام اس، بال پروانه‌ای، سکته‌های مغزی، بی اختیاری های ادراری، آسیب‌های نخاعی، بیماری‌های صعب‌العلاج پوستی، بیماری‌های ژنتیک و مادرزادی و… که در مجموع ۱۰۷ بیماری هستند می‌توانند مستندات هزینه‌کردها را به بیمه سلامت و تامین اجتماعی تحویل دهند و هزینه‌های خود را تا سقف ۵۰ میلیون تومان در سال دریافت کنند.

    این صندوق هزینه‌های درمانی بیمارهای خاص را شامل ویزیت، دارو، آزمایشات، تصویربرداری، خدمات توانبخشی و خدمات پارکلینیکی را به بیماران پرداخت می‌کند و خدمات خوبی برای بیماران در این صندوق گنجانده شده است. از نیمه مرداد سال جاری از ۱۰۷ بیماری، خسارت پرداخت ۵۱ بیماری صندوق بیمارهای خاص و صعب‌العلاج به بیمه تامین اجتماعی منتقل شده و از پس بیمارانی که دارای ۵۱ بیماری خاص هستند و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند باید برای دریافت هزینه کردهای خود به تامین اجتماعی مراجعه کنند.

    مزایای این صندوق مازاد بر بیمه پایه و تکمیلی است و بیمه گرهای پایه و تکمیلی مجاز به کاهش تعهدات خود نمی‌باشند و باید بصورت تمام و کمال به تعهدات خود پایبند باشند و خدمات این صندوق شامل همه بیمه‌های پایه اعم از تامین اجتماعی، نيروهاي مسلح و بیمه سلامت و… می‌باشد و مختص به بیمه خاصی نیست‌. راه اندازی این صندوق واقعا برای بیماران خاص و صعب العلاج کمکی خوبی است و می‌توانند بسیار راهگشا باشد و بخشی از هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.