حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3321 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دامی برای نوجوانان وجوانان
    ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۳۹
    شناسه : 8700
    بازدید 1294
    6
    دریانیوز//هرساله در مناطق مختلف کشور و بارها در هرمزگان و از چند هفته قبل نیز مسمومیت های الکی در استان های مختلف شروع شد و هر روز می شنویم که در استانی دیگر مسمومیت و مرگ ناشی از مصرف مشروبات الکی دست ساز و الکل متانول رخ داده است و بعد هم اعلام می شود که تعدادی از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان این مشروبات شناسایی و دستگیر شده اند واین روند ادامه دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//هرساله در مناطق مختلف کشور و بارها در هرمزگان و از چند هفته قبل نیز مسمومیت های الکی در استان های مختلف شروع شد و هر روز می شنویم که در استانی دیگر مسمومیت و مرگ ناشی از مصرف مشروبات الکی دست ساز و الکل متانول رخ داده است و بعد هم اعلام می شود که تعدادی از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان این مشروبات شناسایی و دستگیر شده اند واین روند ادامه دارد.

    متاسفانه در جامعه و رسانه ها وفضای مجازی بگونه ای با این موضوع برخورد می شود که گویا فقط مصرف این نوع مشروبات اشکال دارد و بایستی با تولیدکننده و توزیع کننده اش برخورد شود و گفته نمی شود که مصرف هر نوع مشروبات الکلی و شرب خمر ممنوع و حرام است و مجازات شرعی و قانونی دارد.

    این موضوع باعث شده است که توزیع مشروبات الکلی در مناطق مختلف افزایش یافته و در برخی مناطق حتی متاسفانه در دسترس نوجوانان و جوانان نیز قرار می گیرد و مصرفش برای برخی عادی شده است و برخی از زنان و مردان و دختران و پسران استفاده می کنند، درصورتیکه بایستی مجازات ها اجرا و اعلام شود تا هشداردهنده باشد.

    برخی ها در پارتی های مختلط، زمان رانندگی، تفریحات و… از مشروبات استفاده می کنند و برای دیگران نیز مزاحمت ایجاد نموده و گاهی حوادث مرگباری را شاهدیم که بخشی از دلیل وقوع چنین حوادثی، بدلیل عدم برخوردهای بازدارنده و اعلام عمومی است.

    برخی از مشروب خوران اقدام به عربده کشی و قدرت نمایی در محلات و معابر و اماکن عمومی نموده و برخی اقدام به درگیری، ضرب و شتم وایجاد مزاحمت برای شهروندان و حتی خانواده خوشان در حالت مستی نموده و اهالی هم جرات اعلام به پلیس را ندارند و می ترسند این مشروب خوران خلافکار تلافی کنند و بلایی بر سر خودشان و خانواده شان بیاورند که بایستی برخوردها بگونه ای باشد که این افراد جرات تهدید دیگران را نداشته باشند و به اشد مجازات برسند.

    برخی از کوچه ها و معابر بخصوص در مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی و… به پاتوق معتادان، مواد و مشروب فروشان و مشروب خوران تبدیل شده است و برای ساکنان مزاحمت ایجاد شده که بایستی این مناطق بطور کامل پاکسازی شوند تا آرامش در این مناطق برقرار شود.

    مردم انتظار دارند تشدید برخوردهای قانونی را برای مشروب فروشان و مشروب خوران شاهد باشند و درصورت امکان مجازات شلاق علنی صورت گرفته تا درس عبرتی برای سایر خلافکاران شود واز تکرار این خلاف ها جلوگیری شود. نباید شرب خمر به موضوعی عادی در جامعه تبدیل شود و برخوردها بایستی قانونی، شرعی و بازدارنده باشد و نوجوانان و جوانان براحتی دسترسی به مشروبات و مواد مخدر سنتی و صنعتی نداشته باشند و با فروشندگان و مصرف کنندگان برخورد شود و مجازات ها بازدارنده باشد تا نسل جوان مان قربانی این مواد و مشروبات نشوند که از دسیسه های دشمنان است.

    متاسفانه سن مصرف مواد مخدر بخصوص سنتی و مشروبات الکلی بسیار پایین آمده که سلامت نوجوانان و کودکان را هم تهدید می کنند. در برخی کوچه ها و معابر و پارک ها وسواحل که مصرف مواد و مشروبات علنی انجام می شود، کودکان و نوجوانان و جوانان هم نظاره گر این صحنه ها هستند که الگوپذیری خواهند داشت ودر این دام گرفتار می شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.