حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3249 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 90×
  • تقویم شمسی

    تیر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • افزایش ۱۰ درصدی اشتغال زندانیان  در هرمزگان
    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۲۶
    شناسه : 6618
    بازدید 1354
    8
    رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد دریانیوز// رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اکنون هزار و ۸۱۲ نفر از زندانیان استان هرمزگان در داخل و یا خارج از زندان مشغول به کار هستند
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اکنون هزار و ۸۱۲ نفر از زندانیان استان هرمزگان در داخل و یا خارج از زندان مشغول به کار هستند.

    مجتبی قهرمانی در نشست ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان هرمزگان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد زندانیان مشغول به کار یا رای باز در زندان‌های استان هزار و ۶۲۱ نفر بود، گفت:این آمار اکنون به هزار و ۸۱۲ نفر رسیده که رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

    رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای افزایش اشتغال زندانیان با هدف تامین معیشت خانواده آن ها، علاوه بر ایجاد امکان اشتغال مولد در داخل زندان‌ها، از طریق اعزام به کار زندانیان به خارج از زندان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی حرفه آموزی زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای و ارائه گواهینامه معتبر، اقدام شده و مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زندانیان نیز حمایت‌های لازم را جهت اشتغال زندانیان انجام می‌دهد.

    او گفت: با راه اندازی مرکز حرفه آموزی زندانیان ظرفیت بسیار خوبی جهت اشتغال خارج از زندان برای مددجویان استان هرمزگان ایجاد شده و علاوه بر آن در نتیجه اجرای طرح‌های به کارگیری زندانیان در گلخانه‌های شهرستان حاجی آباد، مجموعه کشاورزی ۳۶ هکتاری راونگ میناب و کارگاه مکانیزه خیاطی بند نسوان زندان بندرعباس، تاکنون برای تعداد قابل توجهی از زندانیان مرد و زن اشتغالزایی شده است.

    قهرمانی گفت: اشتغال خارج از زندان موجب کاهش تراکم جمعیت کیفری داخل زندان می‌شود و فرصت مناسب تری جهت اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را فراهم می‌آورد.

    به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: ایجاد اشتغال واقعی و پایدار و رصد اشتغال زندانی پس از آزادی در کنار حمایت از فعالیت‌های حرفه آموزی آنان نقش مهمی در بازگشت فرد خاطی به جامعه، پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی و سالم سازی محیط زندان دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.