حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۲ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 12 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4013 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 127×
  • تقویم شمسی

    آذر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • گوشی‌های هوشمند ابزار یادگیری یا حواس‌پرتی
    ۱۷ آذر ۱۴۰۳ - ۵:۳۵
    شناسه : 22308
    بازدید 140
    2
    دریانیوز// در دوران شیوع کرونا و با شروع آموزش‌های مجازی، دانش‌آموزان به استفاده از تلفن‌های همراه عادت کردند و اکنون بسیاری از آنها تمایل دارند این وسیله را به کلاس درس ببرند.
    ارسال توسط : نویسنده : آناهیتا مطهری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در دوران شیوع کرونا و با شروع آموزش‌های مجازی، دانش‌آموزان به استفاده از تلفن‌های همراه عادت کردند و اکنون بسیاری از آنها تمایل دارند این وسیله را به کلاس درس ببرند. این موضوع در حالی است که استفاده از موبایل در مدارس می‌تواند به حواس‌پرتی و کاهش تمرکز منجر شود و همچنین احتمال بروز رفتارهای ناپسند را افزایش دهد.یکی از بزرگ‌ترین معضلات استفاده از تلفن همراه در مدارس، کاهش کیفیت یادگیری است.

    دانش‌آموزانی که در کلاس درس با گوشی‌های خود مشغول می‌شوند، به جای توجه به محتوای آموزشی، در دنیای مجازی غرق می‌شوند. این حواس‌پرتی به افت تحصیلی و عدم درک صحیح مطالب درسی منجر شود. همچنین، استفاده مداوم از گوشی باعث ایجاد استرس و اضطراب در دانش‌آموزان شود، زیرا آنها به‌طور مداوم در معرض اطلاعات و پیام‌های جدید قرار دارند.علاوه بر این، استفاده از تلفن همراه در مدارس می‌تواند به بروز رفتارهای ناپسند مانند قلدری و آزارهای سایبری منجر شود. این موضوع نه تنها به جو مدرسه آسیب می‌زند، بلکه تأثیرات منفی بر سلامت روانی دانش‌آموزان نیز داشته باشد. با این حال، واقعیت این است که تلفن‌همراه به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی دانش آموزان تبدیل شده و بسیاری از آنها به‌ویژه در مقطع دبیرستان، به آن وابسته‌اند.

    طبق قوانین اجرایی سال ۱۴۰۰، استفاده از وسایل فناوری در مدارس مجاز است، مشروط بر اینکه شورای مدرسه موافقت کند. این موضوع باعث شده تا مدارس به‌طور سلیقه‌ای تصمیم بگیرند که آیا دانش‌آموزان می‌توانند گوشی‌های خود را به کلاس ببرند یا خیر. در این میان، برخی از معلمان و کارشناسان آموزش‌وپرورش نگران کاهش کیفیت یادگیری و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان هستند و معتقدند که استفاده از موبایل می‌تواند باعث پریشانی و استرس ذهنی شود.کشورهای دیگر نیز با چالش مشابهی روبه‌رو هستند و برخی از آنها قوانینی برای محدود کردن استفاده از گوشی‌های هوشمند در مدارس وضع کرده‌اند. به‌عنوان مثال، در فرانسه طرح “وقفه دیجیتال” به‌طور آزمایشی در حال اجراست و در مجارستان قانون ممنوعیت استفاده از تلفن‌همراه در مدارس اجرایی شده است.

    این در حالی است که در یونان، دانش‌آموزان می‌توانند گوشی‌های خود را به مدرسه ببرند اما باید در طول کلاس‌ها در کیف باقی بمانند.با توجه به گسترش تکنولوژی، مدارس باید با وضع قوانین و دستورالعمل‌های دقیق و مناسب، فرهنگ استفاده از تلفن‌همراه را برای دانش‌آموزان تبیین کنند. این امر می‌تواند به بهبود کیفیت یادگیری و کاهش حواس‌پرتی کمک کند. در نهایت، باید به این نکته توجه داشت که استفاده از تلفن‌همراه در مدارس به شرطی مفید است که به‌درستی مدیریت و کنترل شود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.