حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3764 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • پرداخت دیه بیش از ۴۵۰۰ تصادف بدون تشکیل پرونده قضایی در هرمزگان
    ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۹:۴۹
    شناسه : 20783
    بازدید 130
    0
    رئیس کل دادگستری هرمزگان: دریانیوز// رئیس کل دادگستری هرمزگان از پرداخت دیه بیش از ۴۵۰۰ تصادف بدون تشکیل پرونده قضایی در این استان خبر داد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس کل دادگستری هرمزگان از پرداخت دیه بیش از ۴۵۰۰ تصادف بدون تشکیل پرونده قضایی در این استان خبر داد.

    مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اجرای طرح ابتکاری پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی از سال گذشته در استان هرمزگان شروع شده که از ابتدای اجرای این طرح تا امروز در خصوص ۴ هزار و ۵۰۰ تصادف، مصدومین بدون تشکیل پرونده قضایی مستقیماً به بیمه ها مراجعه نموده اند و دیه خود را دریافت نموده اند.وی افزود: طبق بررسی های انجام شده از این تعداد تصادف، در خصوص سه هزار و سیصد مورد مبلغی بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان بابت دیه به مصدومین پرداخت شده است. قهرمانی تصریح کرد: اجرای این طرح هم موجب رضایتمندی مردم را فراهم ساخته و هم شرکت های بیمه در این خصوص رضایت خود را ابراز نموده اند.

    رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: از زمان اجرای این طرح تاکنون ورودی پرونده های تصادفات به دستگاه قضایی استان هرمزگان نیز با کاهش چشمگیری مواجه بوده است. وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است این طرح در قانون برنامه هفتم توسعه نیز پیش بینی شده و با توجه به این موضوع، از طریق معاونت حقوقی قوه قضاییه و وزارت دادگستری ضمن انجام اقداماتی، آیین نامه های مرتبط با آن در دست تهیه است تا بر این اساس به زودی این طرح در سراسر کشور عملیاتی و اجرایی گردد.

    قهرمانی با بیان اینکه در مجموع ۲۵ شرکت بیمه تاکنون در اجرای این طرح در استان هرمزگان مشارکت داشته اند، گفت: شرکت‌های بیمه پاسارگاد، آسیا و ایران در خصوص پرداخت بیشترین مبالغ دیه بدون تشکیل پرونده قضایی در رتبه های برتر استان قرار دارند و بیمه‌های معلم، تجارت نو، البرز، پارسیان، کوثر، حافظ و کارآفرین هم شرکت‌هایی بوده اند که ضمن قرار گرفتن در رتبه های بعدی با مشارکت در این طرح، تاکنون پرداخت های خوبی به مراجعین و خسارت دیدگان انجام داده اند.

    رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان داشت: شرکت های بیمه رازی، دانا، ملت، آرمان، حکمت، سامان، تعاون، نوین، میهن، دی، سینا، ما، آسماری، سرمد و امید نیز تاکنون به این طرح پیوسته اند و مواردی را دریافت نموده‌اند و در حال ارزیابی و پرداخت خسارات مراجعان هستند.

    قهرمانی یادآور شد: اجرای این طرح موجب ارتقای شاخص های مشتری مداری و رقابت در شرکت‌های بیمه نیز شده است و هم اکنون مردم و بیمه شدگان به شرکت‌های بیمه‌ای مراجعه می کنند که در کمترین زمان ممکن با کمترین دردسر و با کمترین فرآیند، خسارت های آنها را پرداخت کنند.

    گفتنی است؛ براساس طرح پرداخت دیه تصادفات بدون نیاز به تشکیل پرونده قضایی، مصدومین حوادث رانندگی موضوع مواد ۷۱۶ و ۷۱۷ قانون مجازات اسلامی در صورت تمایل و با توجه به قابل گذشت بودن این جرایم، بدون نیاز به تشکیل پرونده قضایی جهت دریافت دیه به شرکت های بیمه طرف قرارداد، معرفی می شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.