حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3735 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد اعضا : 13 تعداد دیدگاهها : 118×
  • تقویم شمسی

    مهر ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     123456789101112131415161718192021222324252627282930  
  • کار با وزنه و بدن سازی
    ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۶:۱۹
    شناسه : 20535
    بازدید 116
    0
    ناگفته های ورزشی دریانیوز// سرعت حرکات در بدن سازی:هر حرکتی که ما در کار با وزنه انجام می دهیم ، یک جا رفت و یک جا بر گشت است.
    ارسال توسط : نویسنده : حسین نارنجی نسب منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// سرعت حرکات در بدن سازی
    هر حرکتی که ما در کار با وزنه انجام می دهیم ، یک جا رفت و یک جا بر گشت است در حرکات رفت نیرو لازم است و در حرکات بر گشت تعادل و کنترل به طور فرض درجلو بازو با هالتر حرکت رفت یعنی هنگامی که میله را به طرف سینه بالا می آوریم، باید حرکت سریع از حرکت برگشت یعنی زمانی که میله را به سمت پایین هدایت می کنیم، انجام می گیرد، به طور تقریبی مطلوب ترین. سرعت حرکات رفت ۲تا ۴ ثانیه و حرکات برگشت ۴ تا ۶ ثانیه است.

    نکته دیگر که در سالن های بدن سازی رعایت نمی شود، عدم استفاده از کفش های ورزشی مناسب است.همواره مشاهده شده که ورزشکاران با پای برهنه ویا دمپایی به تمرین می پردازند؛ اما بهتر است بدانیم که هزینه معالجه آسیب حاصل از افتادن یک وزنه روی انگشتان پا بیشتراز قیمت کفش ورزشی است.این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد که عضلات خیلی سریع تراز تاندون ها و لیگامنت ها و غضروف ها تقویت می شود.بنابراین قوی کردن بیش ازاندازه یک باره عضلات می تواندباعث صدماتی درمحل چسبندگی عضلات و مفاصل شود.

    دراین رشته داشتن یک حریف تمرینی بسیار مفید است.ایجاد رغبت، تشویق دلگرمی، رفع عیب ونقص، اجتماعی بار آمدن شخص و کمک به ورزشکار درحین اجرا از جمله عواملی است که داشتن حریف تمرینی را ضروری جلوه می دهد. بیشتر قهرمانان در رشته پرورش اندام حریف تمرینی خوبی داشته اند.یادگیری مهارت درکار باوزنه و آشنایی با حرکات درماه های اولیه تمرینات، لازم و ضروری است.

    گرم کردن عضلات و حرکات کششی در ابتدای جلسه تمرین بسیار اهمیت دارد.باید دقت داشته باشیم عضلاتی که در تمرین بیشتردرگیر هستند،بهترو بیشترگرم شوند تا از آسیب دیدگی احتمالی جلوگیری شود.خواب و استراحت تغذیه مناسب در بدن سازی با وزنه بسیار حائز اهمیت است.

    تمرین کردن دریک ساعت معین از روز ، لباس ورزشی مناسب، زمان و مکان تمرینی مطلوب، استفاده از کمربند درتمامی حرکات ایستاده و خم کردن زانودر هنگام برداشتن و گذاشتن وزنه ها روی زمین از جمله مواردی هستندکه درکسب نتایج مطلوب تربدن سازی به شما کمک می کنند ، در ادامه قصد داریم به اشتباهات رایج در کار با وزنه بپردازیم و نوع حرکات و صحیح و غلط بودن شان را ذکر کنیم.

    پنج قانون طلایی درکار با وزنه وجود داردکه توجه شما رابدان جلب می کنیم. مهم نیست برای چه هدفی به تمرین با وزنه می پردازید ولی به خاطر داشته باشید که درهر جا و برنامه ای در کار با وزنه قوانین زیر را رعایت کنید.

    ادامه دارد…

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.